Rețete delicioase Înapoi la

Ce mâncăm la cină? Cele mai sănătoase trei alimente pe care să le pui pe masă

Luni, 16.05.2016
de Alexa Galgau
Timp de gătire:
15-30 minute
Porții:
1-2 porții
Dificultate:
Rețete ușoare
Modalitate de preparare:
Rețete la tigaie
Gratar
Ce mâncăm la cină? Cele mai sănătoase trei alimente pe care să le pui pe masă

Caracteristici

Dacă și tu ești genul care ajunge acasă de la muncă și își face repede o porție de paste sau, mai rău, încălzește la microunde un produs semipreparat cumpărat din supermarket, este timpul să faci o schimbare în viața ta. Chiar dacă este mai complicat să gătești zi de zi, este un efort pe care trebuie să îl depui pentru sănătatea ta. Există atât de multe rețete rapide și sănătoase, încât este imposibil să nu găsești ceva pe gustul tău.

Așadar, ce mâncăm la cină? Răspunsul ți-l dăm noi și îți prezentăm cele mai sănătoase alimente pe care le poți consuma seara, alături de câteva rețete rapide și simple, pe care oricine le poate face!

Ce mâncăm la cină?

Piept de curcan

Pieptul de curcan este foarte sărac în calorii - o porție de 80 de grame conține aproximativ 120 de calorii - și grăsimi, dar este bogat în seleniu, zinc, vitaminele din complexul B și alți nutrienți importanți.

Rețetă: sandvici crocant cu piept de curcan și salată

Ingrediente:

  • o porție de piept de curcan;
  • sare și piper după gust;
  • câteva fire de ceapă verde;
  • o linguriță de maioneză light;
  • o linguriță de muștar dijon;
  • o felie de brânză provolone, tăiată cubulețe de un cm;
  • câțiva fulgi de migdale rumeniți la tigaie;
  • o linguriță de pătrunjel proaspăt, mărunțit;
  • două felii de pâine integrală proaspătă.

Mod de preparare:

1. Unge pieptul de curcan cu puțin ulei de măsline și asezonează-l după gust. Pune-l pe un grătar încins și lasă-l câteva minute pe fiecare parte, până se pătrunde și devine rumen. Când e gata, lasă-l puțin la răcit și taie-l în cubulețe de circa un cm.

2. Amestecă pieptul de curcan cu restul ingredientelor și pune mixul între cele două felii se pâine.

Piept de pui

Pieptul de pui este o carne slabă care poate fi consumată de oricine, indiferent de problemele de sănătate. Este un produs dietetic și plin de nutrienți, printre care și niacină, o substanță care întărește sistemul imunitar și te ferește de boli. În plus, pieptul de pui este și sățios, dar are puține calorii, ceea ce îl face unul dintre cele mai sănătoase alimente pentru cină.

Rețetă: piept de pui umplut cu broccoli

Ingrediente:

  • câteva buchețele de broccoli;
  • un cățel de usturoi;
  • 30 de grame de brânză Gruyere dată pe răzătoare;
  • un piept de pui dezosat;
  • o lingură de ulei de măsline;
  • o linguriță de cimbru proaspăt;
  • sare și piper după gust.

Mod de preparare:

1. Umple o cratiță medie cu apă și las-o să dea în clocot cu sare. Adaugă buchețelele de broccoli și gătește-l cam cinci minute, până devine mai deschis la culoare, dar încă este „crocant”. Scurge-l bine și dă-l prin apă rece până îi scade temperatura, apoi tamponează-l cu prosoape de hârtie.

2. Taie mărunt buchețelele de broccoli și amestecă-l într-un vas cu usturoiul tăiat feliuțe subțiri și cu brânza Gruyere.

3. Înfige cuțitul în cea mai groasă parte a pieptului, pentru a face un buzunar de circa opt centimetri, apoi umple spațiul cu mixul de broccoli. Unge pieptul de pui cu puțin ulei și freacă-l cu cimbru, apoi asezonează-l cu sare și piper după gust.

4. Încinge o tigaie mare pe foc iute circa cinci minute, apoi gătește puiul pe fiecare parte, circa șase minute, până se patrunde. Dacă începe să se rumenească prea repede, dă focul mai mic. Când e gata, pune-l deoparte cinci minute, apoi taie-l în jumătate pe diagonală și servește-l ca atare sau cu puțin iaurt.

Somon

Somonul este unul dintre cei mai sănătoși pești pe care îi poți consuma, fiind plin de acizi grași sănătoși care luptă cu inflamațiile din corp și îți mențin inima sănătoasă până la adânci bătrâneți. Chiar dacă este bogat în calorii, somonul este și foarte sățios, așa că nu ai nevoie de cantități mari. Dacă îl consumi la cină, el îți va tăia foamea care te apucă exact înainte de culcare. Pont: nu îl consuma alături de cartofi sau orez, ci de legume, pentru o cină cât mai dietetică.

Rețetă: somon la tigaie cu salată de mere și varză kale

Ingrediente:

  • un file de somon gros de trei centimetri;
  • o lingură de zeamă de lămâie;
  • o lingură de ulei de măsline;
  • sare după gust;
  • o mână de varză kale, curățată și tăiată subțire;
  • o jumătate de măr golden;
  • două linguri de fulgi de migdale rumeniți;
  • 30 de grame de cașcaval ras.

Mod de preparare:

1. Scoate somonul din frigider și lasă-l 10 minute la temperatura camerei, înainte de a-l găti. Între timp, amestecă zeama de lămâie cu uleiul de măsline și cu sarea într-un castron. Adaugă varza kale, amestecă, apoi adaugă merele, migdalele și cașcavalul ras, asezonează după gust și pune vasul deoparte.

2. Condimentează somonul cu sare și piper, apoi încinge puțin ulei de măsline într-o tigaie, pe foc mediu. După câteva minute, adaugă somonul și lasă-l pe foc până devine auriu, apoi întoarce-l pe partea cealaltă. Când e gata, servește-l alături de salată.

Acum nu mai este un mister ce mâncăm la cină, pentru că există destule rețete cu aceste alimente deosebit de sănătoase și sățioase, care îți încântă papilele gustative!

Descoperă cinci rețete pentru cina de weekend și câteva idei pentru o cină vegetariană delicioasă!

Surse foto: foodnetwork.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.3 (8)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016