Rețete delicioase Înapoi la

Cum faci un avocado crud să se coacă în 10 minute

Marţi, 04.10.2016
de Alexa Galgau

Dacă ar fi să facem un top al alimentelor perfecte, avocado ar ocupa unul dintre locurile fruntașe, fiind o combinație ideală de nutrienți și unul dintre puținele fructe bogate în grăsimi sănătoase. Singura problemă este că avocado nu este prea „prietenos”: fie este prea copt, fie prea crud, dar aproape niciodată nu reușim să îl desfacem exact în momentul potrivit (care, de altfel, este foarte ușor de ratat, având în vedere cât de repede se alterează acest fruct).

Deși poți să înveti cum să alegi un avocado care s-a copt deja, sunt șanse mari ca acesta să se strice de tot până îl desfaci tu, mai ales dacă îl uiți câteva ore sau zile la temperatura camerei. În cazul în care cumperi un avocado crud, există o metodă prin care poți să îl „ajuți” să se coacă mai repede, în doar 10 minute!

Cum să faci avocado crud să se coacă

Să zicem că ai fost la cumpărături și ai cumpărat avocado, dar nu ai găsit decât bucăți tari ca piatra. Nu trebuie să renunți la ideea de a mânca acest fruct, chiar dacă nu prea se găsește varianta coaptă a acestuia, pentru că există o metodă prin care îl poți coace chiar tu!

Nu ai nevoie decât de hârtie de copt, folie de aluminiu și un cuptor. Înfășoară avocado în folia de aluminiu, pune-l într-o tavă pe hârtie de copt și bagă-l la cuptor, la 100 de grade Celsius, circa 10 minute, până când fructul devine foarte moale. Timpul de coacere diferă în funcție de cât de crud este fructul, așa că va trebui să îl mai lași dacă observi că nu s-a înmuiat.

Această metodă funcționează pentru că, în mod obișnuit, avocado produce etilen (un gaz), care este eliberat încet, ducând lent la coacerea fructului. Atunci când pui fructul în folie de aluminiu, acest gaz îl înconjoară, grăbind procesul de coacere. Folosește această metodă atunci când trebuie să prepari rapid ceva cu avocado. În rest, dacă ai timp, poți să lași fructul la temperatura camerei să se coacă în mod natural.

Avocado copt are numeroase beneficii pentru organism și nu ar trebui să lipsească din dieta ta:

  • conține vitamina K, folați, vitamina C, potasiu, vitamina B5, vitamina B6, vitamina E, magneziu, cupru, zinc, fosfor și alți nutrienți esențiali pentru sănătate;
  • conține acid oleic mononesaturat, care previne instalarea bolilor cardiovasculare;
  • conține foarte multe fibre;
  • ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de trigliceride;
  • te ajută să absorbi mai mulți antioxidanți din alte alimente;
  • reduce simptomele osteoartritei.

Singura precauție de care trebuie să ții cont este faptul că avocado are destul de multe calorii (circa 160/fruct), motiv pentru care ar trebui să îl consumi în cantități moderate. Deși nu are cu ce să îti dăuneze din punct de vedere nutrițional, el poate să contribuie la îngrășare, ca orice alt aliment, dacă este consumat în exces.

Acum știi ce să faci cu un avocado crud și nu va mai trebui să aștepți ca acesta să se coacă în mod natural, dacă ți-e poftă de acest fruct sau trebuie să prepari ceva din el!

Iată și două rețete cu avocado de care te vei îndrăgosti: salată de avocado și paste cu spanac și avocado!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016