Rețete delicioase Înapoi la

Cum sa faci paste dietetice: 5 retete simple si gustoase

Vineri, 25.09.2015
de Cristina Tarziu
Ideea ca pastele ingrasa si ca ar trebui complet evitate in dietele de slabire nu este decat un mit. Daca le consumi in cantitati rezonabile si alaturi de ingrediente inteligent alese, cu putine calorii, dar bogate in nutrienti si gust, pastele pot ocupa un loc central in meniul tau zilnic, chiar si atunci cand iti propui sa pierzi cateva kilograme. Pastele au de regula in jur de 350 de calorii pe 100 de grame, o cantitate generoasa pentru o persoana. Aceasta cifra poate creste considerabil daca adaugi topping-uri grase, smantana, bacon etc. Invata sa te joci cu legumele si cu sosurile usoare, insa, si te vei bucura de preparate gustoase care contin intre 500 si maxim 700 de calorii pe portie.

Paste
 
Iti oferim 5 retete de paste dietetice foarte usor de realizat, gustoase si dupa care nu trebuie sa te simti vinovata.

Paste cu sos de rosii si busuioc

Este reteta de baza, cea mai simpla, mai delicata si mai saraca in calorii dintre retetele de paste. Italienii o adora pentru aromele sale simple, care pun in valoare gustul si textura pastelor. Cel mai important lucru pentru aceasta reteta este sa faci rost de ingrediente de calitate: rosii proaspete (bine coapte), busuioc verde, ulei de masline si usturoi. Pastele folosite sunt, de asemenea foarte importante. Opteaza pentru penne sau un alt timp de paste care se invelesc frumos in sos.

Taie rosiile in cubulete foarte mici. Marunteste usturoiul si pune-l la calit intr-o lingura de ulei de masline. Lasa-l pentru 1-2 minute, apoi adauga rosiile. Pune sare si piper dupa gust si mai lasa-le pe foc pana ce bucatelele de rosii se desprind frumos si formeaza o pasta aproape omogena (aproximativ 5 minute).

Fierbe pastele conform instructiunilor de pe ambalaj, apoi scurge-le de apa, toarna sosul deasupra si busuiocul maruntit, amesteca si serveste!
 

Paste primavera


Legumele sunt grozave pentru ca iti dau rapid senzatia de satietate si le poti consuma in cantitati mari, fara sa-ti faci griji in privinta caloriilor. Pentru aceasta reteta poti folosi fundite, fettucine, penne sau orice alt tip de paste ai prin bucatarie. Nici in privinta legumelor folosite reteta nu este mai restrictiva. Pleaca de la o baza de ulei de masline (o jumatate de lingura e suficient), usturoi si rosii cherry pe care le calesti intr-o tigaie, apoi curata, marunteste si adauga ce legume doresti: morcovi, sparanghel, dovlecel, ardei, ceapa broccoli, ciuperci etc. Separat fierbe spaghetele in apa cu sare, conform instructiunilor de pe ambalaj. Cand legumele s-au patruns, dar au ramas inca usor crocante, adauga sare si piper si pune-le peste pastele scurse de apa. Decoreaza cu frunze proaspete de busuioc si... asta e tot!
 

Paste cu midii


Midiile sunt foarte savuroase si satioase, sarace in calorii si doar cateva sunt suficiente pentru a transforma complet un preparat. Pentru aceasta reteta e recomandat sa folosesti linguini sau spaghete. Mai ai nevoie de cateva midii, ulei de masline, un pahar de vin, usturoi, suc de lamaie si rosii cherry. Marunteste usturoiul si pune-l intr-o tigaie, intr-o lingura de ulei de masline. Adauga imediat midiile (pe care le-ai curatat bine in prealabil) si vinul, acopera-le cu un capac si mai lasa-le pentru cateva minute, pana s-au deschis toate. Cand sunt gata, pune-le deoparte, strecoara sosul in care s-au gatit, pune-l inapoi in tigaie, adauga rosiile cherry si mai lasa-le pentru cateva minute. Pune pastele fierte conform instructiunilor de pe ambalaj intr-un bol, adauga rosiile cherry cu tot cu sos si midiile, amesteca putin si serveste.
 

Paste cu ton


Tonul este un peste grozav pentru diete - contine putine calorii, dar este foarte satios si are un gust intens. Pentru aceasta reteta poti folosi spirale sau penne. Ai nevoie de o conserva de ton in suc propriu (nu in ulei!), de o jumatate de lamaie, putin usturoi si rosii cherry. Tot ce trebuie sa faci este calesti putin usturoiul intr-o jumatate de lingura de ulei de masline, sa adaugi rosiile chery si sa le lasi pentru 2-3 minute. Fierbe pastele conform instructiunilor de pe ambalaj, adauga tonul, apoi rosiile cu usturoi, toarna putina zeama de lamaie, amesteca si serveste.
 

Lasagna cu spanac


Daca ti-e pofta de un preparat ceva mai complex, dar cu la fel de putine calorii, prepara o lasagna cu spanac si branza ricotta. Atat spanacul, cat si ricotta sunt sarace in calorii, dar impreuna dau nastere la mancaruri grozave. Reteta completa de lasagna cu spanac o gasesti AICI.
 


Cine spune ca dietele trebuie sa fie anoste? Adu culoare si gust in farfuria ta cu retete de paste simple, delicioase si cu putine calorii! 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016