Beauty Fridays

Cate calorii are branza de vaci si cum sa o consumi in preparate dietetice

Vineri, 27.11.2015
de Nicoleta Soare
Branza de vaci reprezinta un aliat de incredere atunci cand vrei sa pierzi cateva kilograme, dar si cand vrei sa consumi un produs sanatos, usor, cu putine calorii.

Branza de vaci este o sursa importanta de calciu, fosfor, proteine, lipide si vitaminele A, B1, B2, E, D, C, atat de necesare organismului.

Calciul este un mineral responsabil pentru functionarea optima a celulelor nervoase si musculare, avand un rol extrem de important in dezvoltarea normala a organismului, in mentinerea sanatatii oaselor si cartilagiilor, in reglarea tensiunii arteriale, dar si in mentinerea unui nivel optim al colesterolului.

Necesarul de calciu in dieta ajuta nu doar la o sanatate generala, ci si la scadeara in greutate.

Se stie ca cea mai mare cantitate de calciu o regasesti in produsele lactate, iar daca alegi variantele sanatoase, cu siguranta vei vea numai rezultate bune. 

Proprietatile branzei de vaci

Un produs care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia echilibrata a unei persoane, branza de vaci are 200 de calorii la 100 gr, 12 gr de lipide si 17 gr de proteine, iar variantele dietetice au intre 67 si 100 de calorii, intre 9 si 16 gr de proteine si intre 1 si 5 gr de lipide. 

 

Cate calorii are branza de vaci si cum sa o consumi in preparate dietetice

Necesarul de calciu in cazul unui adult este de 900 mg/zi, care poate fi asigurat prin consumul a trei produse lactate.

Totodata daca mentii acest nivel optim de calciu in organism, vei reusi sa slabesti mai repede.

Calciul din lactate, in special cel din branza de vaci, urda sau cas, stimuleaza arderea grasimilor. De asemenea, pentru o reusita a dietei trebuie tinut cont de faptul ca proteinele de origine animala din carne si branza nu ar trebui consumate la aceeasi masa.

Este bine sa consumi branza de vaci  in combinatie cu legume la cuptor, in salate simple, ca o gustare sau chiar in combinatie cu fructe.

Astazi exista diverse variante de branzeturi degresate, care pot fi consumate cu incredere, asa ca nu trebuie sa te feresti de:

- Branza proaspata de vaci: indicat este sa alegi variante cu 0, cel mult 3% grasime, care au 70 de calorii sau cele cu 6-7% grasime, care au un aport caloric de 110.
- Perlele de branza cu smantana au intre 45 si 60 de calorii si contin intre 2 si 6% grasime.
- Branza de casa - recomandata si copiilor, se prepara foarte simplu, rapid si este sanatoasa si hranitoare.
- Urda si ricotta cele cu un continut mai mic de 15% grasime au 165 calorii/100gr. 
- Crema de branza light.

Ce tipuri de branzeturi sa eviti in dieta

Trebuie sa stii ca nu toate tipurile de branzeturi te ajuta in dieta, unele au continut mare de grasimi, iar efectul ar putea fi invers celui dorit.

- Mozzarella si cascavalul au pana la 360 de calorii pe 100 gr;
- Telemeaua si parmezanul pot avea pana la 400 de calorii, 38 gr de proteine si 28 gr de lipide la 100 gr;
- Branza topita: este un sortiment fabricat din branzeturi de calitate inferioara cu un nivel ridicat de grasime;
- Branza cu mucegai poate avea pana la 430 de calorii de 100 gr.

Un exemplu de dieta eficienta, care te ajuta sa pierzi aproape 4 kilograme intr-o saptamana, gasesti in articolul dieta cu branza. Combina dieta cu cel putin 30 de minute de miscare pe zi, iar efectul sigur va fi pe placul tau. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016