Cate calorii au ciupercile si beneficiile lor in alimentatie

Miercuri, 25.11.2015
de Diana Solomon

Ciupercile, desi sunt clasificate ca legume, apartin, de fapt, regnului fungi, insa, asta nu inseamna ca ciupercile ofera un aport mai putin important de nutrimente.

Majoritatea dintre noi stie ca esentialul pentru a avea suficiente vitamine si minerale in dieta noastra este sa mancam o varietate de fructe si legume „colorate". Cu cat mai multe culori, cu atat mai bine. Insa, intre toate aceste dezbateri pe teme de nutritie, ciupercile ies rareori in evidenta; daca un aliment este lipsit de culoare, rezulta ca ii lipsesc nutrimentele necesare. Ciupercile, care de cele mai multe ori nu ies in evidenta prin culoare, vor demonstra contrariul.

Beneficiile ciupercilor in alimentatie

Consumul de fructe si legume, impreuna cu un stil de viata sanatos, au fost de multe ori asociate cu reducerea riscului de boala.

Nenumarate studii au sustinut ideea conform careia consumul de alimente crescute in mod natural, precum ciupercile, poate diminua semnificativ riscurile de obezitate, diabet, boli ale inimii si imbunatateste sanatatea, creste energia si ajuta in curele de slabire.

Pe langa faptul ca ciupercile contin o doza mare de antioxidanti, seleniu si vitamina D ce ajuta la prevenirea cancerului, potasiul si vitamina C contribuie la o presiune regulata a sangelui si ajuta imunitatea organismului. Ciupercile sunt si foarte satioase, motiv pentru care sunt recomandate atunci cand vrei sa iti controlezi greutatea.

Fibrele joaca un rol important in managementul greutatii si contribuie la buna functionare a sistemul digestiv. Ciupercile contin doua tipuri de fibre dietetice: beta-gluconul si chitina, care cresc senzatia de satietate, reduc apetitul si iti dau un aport de energie pentru o perioada indelungata, avand un numar redus de calorii.

Pe langa toate acestea, ciupercile au, in mod natural, un continut scazut de sodiu, grasimi, colesterol si calorii. In ceea ce priveste beneficiile consumului de ciuperci, aceste alimente ajuta la prevenirea bolilor cronice prin prezenta antioxidantilor, a chitinei si a beta-gluconului.

O cana de ciuperci albe taiate contine in medie 15 calorii, 0 grame grasimi, 2,2 grame proteine si 2,3 grame de carbodidrati (fibre si zahar). Cu toate ca sunt numeroase feluri de ciuperci, majoritatea au cam aceeasi cantitate de nutrienti per portie.

Prin urmare, daca pana acum nu ai prea inclus ciupercile in dieta ta, de acum poate le vei lua in considerare. Cantitatea mica de calorii per portie, dar si boostul de energie pe care ti-l ofera fac din acest aliment unul recomandat in diete.

Tu stiai de beneficiile ciupercilor in alimentatie?

sursa foto: mushrooms.ca

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016