Cate calorii au fulgii de ovaz si cum sa ii introduci in dieta

Marţi, 03.11.2015
de Roxana Necula

Fulgii de ovaz ocupa un loc din ce in ce mai important in alimentatia multor persoane datorita multitudinii de beneficii pe care acestia le au pentru sanatate.

Din punct de vedere nutritional, ovazul este o cereala integrala foarte complexa, continand carbohidrati cu absorbtie lenta din fibre, proteine, substante minerale si vitamine. Pe langa toate acestea, fulgii de ovaz au si un numar foarte scazut de calorii.

 

Beneficii pentru sanatate

 

Consumul de fulgi de ovaz este recomandat de catre specialisti pentru efectele nemaipomenite pe care alimentul le are asupra sanatatii.

  

Beneficiile includerii fulgilor de ovaz in dieta de zi cu zi sunt multiple si se extind asupra intregului organism. Iata, pe scurt, de ce ar trebui sa introduci si tu fulgii de ovaz in alimentatie:

- reduc nivelul de colesterol avand beta-glucan, o categorie speciala de fibre solubile;
- intaresc sistemul imunitar contribuind la prevenirea infectiilor bacteriene si virozelor respiratorii;
- regleaza nivelului de colesterol, iar asta scade semnificativ riscul de insuficienta cardiaca si alte afectiuni cardiovasculare;
- scad riscul de diabet de tip II pentru ca tin nivelul gicemiei sub control;
- contribuie la inlaturarea stresului, a oboselii fizice si psihice si iti ofera o senzatie de satietate de durata, ajutandu-te sa slabesti mai usor.

 

Cate calorii au fulgii de ovaz?

 

Caloriile pe care le au fulgii de ovaz variaza in functie de producator si de felul in care acestia sunt consumati (in stare naturala sau gatiti). De aceea, este important sa verifici ambalajul atunci cand cumperi fulgi de ovaz.

In medie, o jumatate de cana de fulgi de ovaz gatiti contine 150 de calorii, 5 g de proteine, 17 g de carbohidrati, 2 g de grasime si 4 g de fibre. Un pachet de fulgi de ovaz simpli contine 100 de calorii, 4 g de proteine, 19 g de carbohidrati, 2 g de grasime si 3 g de fibre.

Pentru a avea un termen de comparatie, o cana de afine are 85 de calorii, un ou mare are intre 70 si 80 de calorii, iar 15 g de ciocolata neagra are 84 de calorii.

Este important de asemenea sa stii ca 100 de calorii pot fi arse mergand aproximativ 25 de minute sau facand cam 10 minute de jogging.

 

Cum sa introduci fulgii de ovaz in dieta ta?

 

Fulgii de ovaz sunt cel mai adesea consumati la micul dejun. Astfel iti vor da energie pentru intreaga zi.

Iaurt cu fulgi de ovaz

Cel mai simplu mod de a consuma fulgi de ovaz este prin combinarea lor cu iaurt. Iaurtul imbunatateste tranzitul intestinal si digestia, completand perfect fibrele solubile, mineralele si vitaminele din fulgii de ovaz. De asemenea, acesta reteta contribuie la arderea grasimilor. Pentru un plus de savoare, adauga fructe de padure.

     

Budinca din fulgi de ovaz

Daca alegi sa fierbi fulgii de ovaz vei obtine un fel de budinca peste care poti pune diferite toppinguri. Pentru o aroma tropicala adauga mango proaspat, zahar brun si nuca de cocos rasa. Daca esti nostalgica poti incerca un topping de marmelada asa cum mancai pe orezul cu lapte facut de bunica. Nu uita de combinatia clasica de fructe uscate (cirese, coacaze, stafide) si diferite nuci, in functie de preferinta. O alta varianta exotica si surprinzatoare este combinatia de ananas cu menta. Alte ingrediente cheie care pot fi folosite in combinatie cu fulgii de ovaz sunt: banane, unt de arahide, scortisoara.

     

Biscuiti cu fulgi de ovaz

O alta varianta foarte sanatoasa si practica de a consuma fulgi de ovaz este in biscuiti sau prajituri. Fa un aluat din 80 g unt amestecat cu 100 g zahar brun, 2 oua, 250 g fulgi de ovaz (inmuiati in prealabil si storsi bine). Adauga si 3 linguri de miere, 1 plic de praf de copt, scortisiara si esenta de vanilie. La final pune aproximativ 100 g afine, amestecand usor pentru a nu le sfarama. Formeaza biscuiti cu mana si coace-i pana se rumenesc.

Fulgi de ovaz cu avocado sau bacon

 

Majoritatea retelor care contin fulgi de ovaz se apropie de desert. Insa, poti sa consumi fulgii de ovaz fierti si cu bacon crocant sau cu un alt ingridient minune, avocado. Adauga si un ou ochi si niste salsa proaspata pentru un mic dejun perfect.

Beneficiile multiple pe care fulgii de ovaz le aduc sanatatii reprezinta o multime de motive pentru a introduce acest aliment in dieta ta zilnica. Dupa cum ai vazut, fulgii de ovaz pot fi baza multor combinatii delicioase si neasteptate. Incearca-le pe toate si nu te teme sa iti urmaresti instinctele culinare si sa incerci si alte retete.

Surse: muscleandfitness.com, womansday.com, besthealthmag.ca, realsimple.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016