Cum se ține dieta cu semințe de in

Duminică, 05.06.2016
de Alexa Galgau

Aproape că e greu de conceput un plan de dietă perfect care să nu conțină și semințe de in. Acestea nu sunt benefice doar pentru slăbit, ci au și o mulțime de substanțe care te mențin sănătoasă. Indiferent că ții un regim sau nu, aceste semințe nu ar trebui să lipsească din alimentația ta, consumul lor regulat fiind o metodă garantată de a îmbunătăți digestia și de a scăpa de neplăceri precum constipația și balonarea.

Iată care sunt beneficiile unei diete cu semințe de in și cum să le introduci în alimentație ca să beneficiezi la maximum de proprietățile lor!

Beneficiile consumului de semințe de in

Există o listă foarte lungă cu beneficiile consumului de semințe de in, iar noi ți le prezentăm pe cele mai importante:

1. Sunt bogate în fibre. Poate că ai observat că dacă pui semințele de in într-un mediu umed, ele devin gelationoase. Ei bine, tocmai această gelatină este benefică pentru tractul intestinal, fiind o substanță de-a dreptul miraculoasă. Consistența gelatinoasă a semințelor păstrează mâncarea în stomac, astfel încât aceasta să nu ajungă prea repede în intestin, ceea ce crește absorbția nutrienților. În plus, îți conferă și senzație de sațietate pentru mai multe ore. Totodată, pe lângă fibrele care formează gelatina, semințele de in conțin și alte tipuri de fibre, solubile sau nu în apă, care ajută la detoxifierea colonului.

2. Ajută la scăderea colesterolului. Jurnalele medicale sunt pline de studii care atestă faptul că o dietă cu semințe de in poate să scadă considerabil colesterolul mărit, o problemă cu care cei mai mulți români se confruntă. Fibrele solubile din semințele de in „blochează” colesterolul în tractul digestiv, astfel încât acesta nu mai poate fi absorbit la fel de bine.

3. Au un conținut ridicat de antioxidanți. Și, după cum bine știi deja probabil, antioxidanții sunt cei care luptă împotriva radicalilor liberi. Antioxidanții din semințele de in ajută la reglarea hormonală și la creșterea masei de bacterii benefice din organism, fiind o metodă bună de prevenție a bolilor cauzate de dereglarea florei (intestinale, vaginale etc.).

4. Conțin acizi grași Omega 3. Acizii grași sunt esențiali pentru sănătatea sistemului vascular și pentru echilibrul hormonal al organismului, motiv pentru care ar trebui introduși în dietă fără ezitare. Grăsimile sănătoase mențin elasticitatea vaselor de sânge, prevenind instalarea aterosclerozei, o boală cu care tot mai mulți oameni se confruntă.

5. Te ajută să slăbești. Studiile publicate în cele mai prestigioase jurnale medicale arată că dieta care conține semințe de in este benefică pentru persoanele care suferă de obezitate și ajută la slăbit chiar și fără alte modificări majore de regim alimentar. Semințele de in stimulează digestia, curăță intestinul, îți taie pofta de mâncare și previn dezechilibrele hormonale care îți dau senzația de foame continuă.

Cum să introduci în dietă semințele de in

Când spunem „dietă cu semințe de in”, nu ne referim la o dietă anume, ci pur și simplu la introducerea acestui aliment în regimul tău. Alege una dintre dietele cele mai sănătoase din lume și adaugă semințele de in în meniul zilnic!

Ca să beneficiezi de proprietățile semințelor de in, încearcă să le consumi în cele mai variate moduri. Nu ai nevoie de mai mult de două linguri de semințe de in pe zi, pe care le poți introduce în regim sub diverse forme:

  • presară-le peste iaurt degresat, pentru că acesta este sărac în grăsimi și bogat în proteine, ceea ce ajută enorm la menținerea și formarea masei musculare;
  • adaugă semințele de in la smoothie-uri sau shake-uri proteice, pentru o gustare sănătoasă, plină de vitamine și fibre, care îți va ține de foame până la următoarea masă;
  • folosește-le în aluatul pentru clătite, pentru că sunt un înlocuitor minunat pentru ouă, datorită consistenței gelatinoase. Pentru a înlocui un ou, trebuie să folosești două linguri de semințe de in amestecate cu două linguri de apă.
  • adaugă semințe de in în carnea tocată pentru chifteluțe sau burger, pentru o masă sănătoasă, cu suficiente fibre;
  • adaugă-le într-o rețetă delicioasă și sănătoasă de pâine de casă cu semințe.

O dietă bogată în semințe de in este o idee bună indiferent de obiceiurile și necesitățile tale culinare, pentru că nu trebuie decât să adaugi două linguri de semințe în combinațiile alimentare de zi cu zi!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (14)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016