10 alimente care îţi întăresc sistemul imunitar

Vineri, 15.07.2016
de Bianca Geica

Chiar dacă suntem în plin sezon cald, nu înseamnă că suntem feriţi de răceli sau de virozele specifice acestei perioade. Aerul condiţionat sau, mai bine zis, şocul termic pe care îl resimţim ori de câte ori intrăm sau ieşim dintr-o încăpere cu aer condiţionat reprezintă principalul inamic al sănătăţii noastre pe timpul verii, expunerea prelungită cauzând infecţii la nivelul amigdalelor şi urechilor, precum şi afecţiuni ale aparatului respirator: bronşite, pneumonii, astm, rinită etc. 

Într-adevăr, în zilele toride, nici nu se pune problema să renunţăm la confortul aerului condiţionat, însă putem face tot posibilul să ne asigurăm că sistemul nostru imunitar este suficient de puternic pentru a face faţă micilor „şocuri” la care ne supunem zi de zi. 

Un stil de viaţă activ, sănătos, este sinonim cu o imunitate de fier, aşa că, pe lângă mişcarea fizică, ar trebui să acordăm o importantă desăvârşită și alimentaţiei noastre. Pe lângă fructele şi legumele de la care nu trebuie să ne abţinem sub niciun chip, din dietă noastră zilnică nu trebuie să lipsească anumite alimente ale căror beneficii asupra organismului uman sunt recunoscute de către specialiştii din întreaga lume.

10 alimente care îţi întăresc sistemul imunitar

Uleiul de cocos stimulează metabolismul

Uleiul de cocos poate fi folosit pentru gătit, întrucât compoziţia sa rămâne neschimbată la temperaturi ridicate, deci nu are efectele nocive pe care le au alte uleiuri de gătit asupra organismului şi poate înlocui oricând untul sau margarina în reţete.

De asemenea, uleiul de cocos dă energie şi stimulează metabolismul, iar compuşii săi antivirali asigură protecţie împotriva virusurilor şi bacteriilor.


Ulei de cocos extra virgin - 17 lei 15 lei

Acest ulei contribuie la eliminarea kilogramelor în plus, întrucât conţine cu 10% mai puţine calorii faţă de restul grăsimilor vegetale.

Pe lângă faptul că poţi găti cu ulei de cocos, îl mai poţi adăuga în sucuri naturale, smoothie-uri sau shake-uri proteice, dar se poate consuma și ca atare (cel mult 2 linguriţe pe zi) sau întins pe pâine.

Cafeaua verde are un rol energizant

Înlocuieşte cafeaua obișnuită cu cafeaua verde, aceasta având o mulţime de beneficii pentru sănătate. Conţine o cantitate mare de antioxidanţi, ceea ce înseamnă că are un rol important în detoxifiere. Cafeaua verde este un aliat puternic în curele de slăbire, întrucât ţine sub control senzaţia de foame, îmbunătăţeşte circulaţia sanguină şi previne formarea celulitei.

Ca şi cafeaua obişnuită, cafeaua verde măreşte puterea de concentrare şi are un efect energizant uluitor, care se menţine pe tot parcursul zilei.

Cum introducem cafeaua verde în alimentaţie? Peste o linguriţă de cafea verde măcinată se adaugă o cană de apă fierbinte şi se lasă la infuzat 3 minute. Nu vom consuma mai mult de trei căni de cafea verde pe zi!


Cafea verde boabe/măcinată - 14 lei 13 lei

Siropul de arţar are proprietăţi antibacteriene

Siropul de arţar este un îndulcitor natural, care poate fi introdus în alimentaţie foarte uşor. Poate fi folosit ca topping pentru clătite sau prăjituri ori în locul zahărului sau mierii în cafea, ceaiuri sau limonade. Are de 15 ori mai mult calciu decât mierea şi un conţinut scăzut de sare, fiind bogat în acid folic, biotină şi niacină (vitamina B3).

 

Siropul de arţar are un efect antioxidant, ceea ce înseamnă că poate contribui la prevenirea unor boli grave precum diabetul sau cancerul. În cazul diabeticilor, acest sirop menţine nivelul glicemiei în limite normale. Întrucât este bogat în zinc şi mangan, siropul de arţar fortifică sistemul imunitar, scade valorile colesterolului LDL şi stimulează regenerarea celulară.


Sirop de arţar - 26 de lei 19 lei

Spirulina reglează tensiunea arterială

Spirulina este o algă marină de culoare verde-albastră, bogată în proteine, minerale şi vitamine esenţiale funcţionării optime a organismului. De asemenea, conţine o cantitate considerabilă de fier, mangan, acid linoloeic, precum şi un complex de vitamine B şi E şi betacaroten.

Având un conţinut ridicat de acid linoleic, spirulina are rol în reglarea tensiunii arteriale, un plus pentru cardiacii expuși unui pericol real în zilele caniculare, şi previne procesele inflamatorii. De asemenea, are efect antioxidant, anticancerigen şi anti-îmbătrânire atunci când este consumat regulat. Cum introduci spirulina în alimentaţie? Amestecă o linguriţă de pulbere de spirulină în 250 ml de apă (sau alt lichid) şi consumă băutura de 2-3 ori pe zi.  

Spirulina pulbere - 17 lei 14 lei

Seminţele de chia favorizează digestia

Cu siguranţă nu îţi sunt străine beneficiile seminţelor de chia, pe care probabil le consumi deja în salatele de vară. Seminţele de chia sunt bogate în acizi graşi esenţiali Omega 3 şi Omega 6 şi conţin mai multe proteine decât soia. De asemenea, seminţele de chia susţin digestia şi ajută la detoxifierea organismului, fiind bogate în fibre. Datorită conţinutului crescut de antioxidanţi, seminţele de chia ajută la îmbunătăţirea funcţiilor cognitive, reglează nivelul glicemiei, suprimă pofta de mâncare, ceea ce înseamnă că este ideal pentru dietele de slăbire, hidratează organismul şi ameliorează tulburările de somn, având un efect calmant. Seminţele de chia oferă vitalitate organismului, fiind bogate în vitaminele A, B, E, D şi minerale, şi previn hipertensiunea arterială.

Seminţe de chia - 5 lei 3,5 lei

Sucul de Aloe Vera elimină toxinele

Ştim că aloe vera face minuni asupra pielii, însă nu suntem pe deplin familiarizaţi cu efectele uluitoare pe care această plantă le are asupra sănătăţii. Fiind bogată în aminoacizi şi antioxidanţi, aloe vera elimină toxinele din organism, permințând astfel absorbţia substanţelor nutritive, reface ţesuturile deteriorate şi îmbunătăţeşte digestia.

Bineînţeles, aloe vera fortifică sistemul imunitar, conţinând minerale (calciu, cupru, iod, magneziu, potasiu, mangan, zinc) şi vitamine (A, C, D, E şi întregul complex de vitamina B), stimulează procesul de regenerare celulară, combate oboseala, menţine echilibrul tranzitului intestinal şi contribuie la buna funcţionare a sistemului nervos.

Cum introduci aloe vera în alimentaţie? Îţi recomandăm sucul de aloe vera, pe care îl poţi consuma ca atare în fiecare zi (o lingură pe zi). 


Suc de Aloe Vera - 27 de lei

Fructe goji, denumite şi „fructele nemuririi”

Fructele goji au în compoziţie 19 aminoacizi şi 21 de oligoelemente, fiind denumite „fructele fericirii” sau „fructele nemuririi”. Consumate regulat, fructele goji întăresc imunitatea, ameliorează oboseala şi revitalizează organismul, ajutând totodată la menţinerea nivelului normal de colesterol, trigliceride şi glucoză în sânge. De asemenea, fructele goji susţin activitatea sistemului nervos, îmbunătăţesc vederea şi protejează organismul de acţiunea nocivă a radicalilor liberi. În plus, studiile au demonstrat că nutrienţii prezenţi în fructele goji ajută la regenerarea ADN-ului!

Fructele goji deshidratate, uscate, sunt folosite de mii de ani în China, datorită gustului delicios, aşa că pot fi consumate ca gustare între mese, în porţii mici, şi pot fi adăugate în smoothie-uri, cereale, iaurt sau lapte, dar şi în prăjituri sau salate. 

Fructe goji deshidratate - 24 de lei 15 lei

Clorura de magneziu tratează gripa şi afecţiunile virale

Clorura de magneziu este o sare a magneziului, care se asimilează uşor în organismul uman. Este solubilă în apă şi se utilizează pentru a trata o serie de afecţiuni precum alergiile, astmul, gastroenterita, febra, gripa sau intoxicațiile alimentare.

De asemenea, clorura de magneziu reduce deficitul de magneziu din organism, are efect detoxifiant, reduce riscul apariţiei atacului de cord şi întăreşte sistemul osos.

Cum se consumă clorura de magneziu: se adaugă 1/3 linguriţă într-un pahar cu apă, în sucuri sau în preparatele culinare.


Clorură de magneziu - 17 lei 14 lei

Orz verde, benefic în procesele de detoxifiere

Orzul verde ajută la alcalinizarea organismului, echilibrând nivelul pH-ului, şi fortifică sistemul imunitar, ajutându-l să lupte împotriva bolilor. Fiindcă este bogat în fibre, orzul verde este benefic în procesele de detoxifiere, iar vitaminele şi mineralele din compoziţie transformă orzul verde într-o veritabilă sursă de energie.

Se recomandă consumul a 1-2 linguriţe de pudră de orz verde pe zi, în sucuri, shake-uri nutritive, supe, iaurturi, salate sau alte preparate.

Orz verde pudră - 8,9 lei

Uleiul de argan, un miracol pentru frumuseţe

Nu puteam încheia acest articol fără să îţi vorbim puţin despre beneficiile uleiului de argan asupra pielii.

Numit şi „aurul lichid”, uleiul de argan reduce ridurile, estompează vergeturile şi accelerează cicatrizarea rănilor. Bineînţeles, aşa cum probabil ştiai deja, menţine pielea hidratată, o catifelează şi îi redă elasticitatea, datorită conţinutului bogat în vitamina E, acizi graşi nesaturaţi şi antioxidanţi.

Uleiul de argan se aplică pur şi simplu pe piele sau poate fi adăugat în măştile din comerţ. Întrucât acest tip de ulei asigură şi un păr sănătos, puternic şi strălucitor, îţi recomandăm să adaugi în şamponul tău o picătură de ulei de argan. Vei observa imediat efectele sale asupra pielii şi părului!


Ulei de argan pentru uz cosmetic
22 de lei 19 lei
De unde cumperi toate aceste minunăţii pentru sănătate? Magazinul online biosano.ro reprezintă o sursă inepuizabilă, putem spune, de produse naturale, sănătoase, care îmbunătăţesc starea de sănătate şi prelungesc viaţa.

Acum nu mai ai nici o scuză pentru alimentaţia nesănătoasă! Vizitează site-ul biosano.ro, comandă şi primeşti produsele direct la uşa ta!

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.2 (5)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016