11 alimente fermentate si beneficiile lor pentru sanatate

Miercuri, 03.02.2016
de Silvia Ganea

Daca te gandeai ca alimentele benefice organismului sunt doar cele „in stare naturala”, nu te puteai insela mai tare! Afla ca exista anumite alimente fermentate care fac minuni pentru corpul uman! Datorita beneficiilor aduse organismului, alimentele fermentate sunt recomandate in orice dieta, in mare parte pentru ca au in compozitie bacterii probiotice necesare florei intestinale. Mai mult decat atat, au si capacitatea de a intari sistemul imunitar, asa ca ai face bine sa le incluzi in alimentatia ta zilnica sau saptamanala.

Afla mai jos care sunt cele mai bune alimente fermentate si ce beneficii aduc acestea organismului!

 

11 alimente fermentate care prezinta beneficii pentru digestie

Unele dintre urmatoarele alimente fermentate se numara printre preferatele romanilor, asa ca iti va fi foarte usor sa le introduci in dieta zilnica, daca acest lucru nu se intampla deja. Ne referim, bineinteles, la faimoasele muraturi, fara de care o masa nu este la fel de „copioasa”.

Castraveti murati

Pe langa faptul ca sunt o sursa importanta de probiotice, castravetii murati fac parte din categoria de alimente fermentate care sunt usor de combinat cu diferite feluri de mancare, asa ca iti va fi foarte usor sa ii consumi. Acestia reprezinta garnitura perfecta in orice imprejurare sau ingredientul secret al salatelor. De asemenea, consumul de castraveti murati ajuta digestia, fara a aduce in organism grasimi, asa ca sunt recomandati indeosebi in dietele de slabire.

Varza murata

Pe lista de alimente fermentate cu beneficii incontestabile pentru sanatate includem si varza murata, leacul care te scapa de celebra mahmureala de a doua zi, dar si alimentul care te ajuta sa dai jos cateva kilograme in plus. Vitaminele si mineralele continute de varza murata confera organismului un boost de energie, iar digestia va fi accelerata. Pentru a beneficia de proprietatile acestui aliment fermentat, poti consuma la fel de bine si zeama de varza acra.

Iaurt

Daca esti cel mai mare fan al lactatelor, te poti numara printre norocosi! Consumul de iaurt are numeroase beneficii pentru organism, datorate continutului crescut de proteine, calciu si vitamina D. De asemenea, iaurtul este un aliment fermentat care contine prostaglandina, numita si substanta E2, care ajuta la vindecarea ulcerului. Mentionam insa ca nu orice iaurt are in compozitie aceste substante, asadar iti recomandam doar sortimentele cu probiotice. Unele dintre iaurturi sunt pasteurizate, proces care duce la pierderea acestor proprietati, asa ca ai grija la aceste detalii atunci cand mergi la cumparaturi.

Kefir

Din categoria „alimente fermentate” face parte si kefirul, pe care il poti consuma oricand si oricum. Desi nu este pe gustul tuturor, kefirul este o sursa la fel de importanta de probiotice si de calciu.

Usturoi murat

Da, ai citit bine, usturoi murat! Usturoiul se poate consuma si murat si este absolut minunat in salate si sosuri! Mai mult decat atat, se inscrie in lista de alimente fermentate benefice pentru sistemul imunitar, asa ca ar trebui sa-l incerci si in aceasta varianta.

Sos de soia

Nu ai cum sa nu te indragostesti de sosul de soia! Nu numai ca ofera o savoare deosebita mancarurilor, dar este si sanatos pentru organism. Incearca totusi sa nu exagerezi, deoarece sosul de soia face parte din tagma alimentelor fermentate de tipul „a se consuma cu moderatie”. Sosul de soia este benefic, dar contine o cantitate destul de mare de sare, deloc indicata pentru sanatate, asadar foloseste-l cu chibzuinta in mancaruri!

Branza tofu fermentata

Un alt aliment pe care il poti consuma cu incredere este branza tofu fermentata. Perfecta in salate si delicioasa in sandvisuri, branza tofu nu trebuie sa lipseasca din frigiderul tau!

Bere fermentata natural

Am ajuns si la „alimentul” preferat al barbatilor - berea! Dupa cum bine stii, lasand la o parte aportul caloric semnificativ, consumul de bere este recomandat datorita continutului considerabil de nutrienti si al efectului pe care il are in echilibrarea sistemului hormonal. De asemenea, berea poate fi consumata fara griji si datorita aportului redus de zaharuri.

Alte alimente fermentate recomandate sunt pasta Miso, ceaiul Kombucha sau specialitatea asiatica Tempah, trei preparate „internationale” cu efecte benefice pentru organism. Ceaiul Kombucha este preparat din diverse ierburi si fructe care sunt puse la fermentat, ajutate si de putin alcool, in timp ce pasta Miso se prepara din orz, orez si soia si se foloseste pentru condimentarea diverselor preparate. Tempah se obtine prin fermentarea boabelor de soia si este o buna sursa de probiotice.

Iata, asadar, cate proprietati benefice se ascund in spatele acestor alimente fermentate! Tu cat de frecvent le consumi?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016