Beauty Fridays

Cât de bune sunt brânzeturile fermentate pentru dietă?

Miercuri, 08.06.2016
de Alexa Galgau

Nu mai este pentru nimeni o noutate faptul că alimentele fermentate sunt benefice pentru sănătate, fiind folosite de mii de ani, în special în Europa. Printre cele mai consumate alimente fermentate se numără brânzeturile. Procesul de fermentație nu schimbă doar gustul și proprietățile acestora, ci le oferă și o „viață” mai lungă. Brânzeturile fermentate sunt pline de bacterii benefice pentru corp, care te ajută să îți refaci flora intestinală și protejează stomacul.

Află care sunt beneficiile consumului de brânzeturi fermentate și cât de recomandate sunt în dietă!

Brânzeturile fermentate în dietă

Brânzeturile fermentate se obțin fie prin procesul de fermentație care are loc în mod natural, fie prin adăugarea în produsele lactate a unor bacterii numite lactobacili. Acestea se află în cantități mici inclusiv în corpul uman și fac parte din categoria bacteriilor de care organismul are nevoie pentru a fi sănătos. Când sunt puse în lapte, de pildă, ele se hrănesc cu zahărul și carbohidrații din acesta, creând în același timp acid lactic și contribuind la conservarea produsului. Totodată, ele elimină bacteriile dăunătoare și eliberează enzime benefice, vitamine și minerale, dar și acizi grași Omega 3.

Brânzeturile fermentate sunt mai sănătoase

Brânzeturile fermentate sunt cele mai bune probiotice. Ele nu doar că ajută digestia, dar echilibrează și flora intestinală, fiind recomandate când iei antibiotice sau orice medicament care ar putea să o deregleze.

Unul dintre principalele avantaje ale brânzeturilor fermentate față de cele obișnuite este că acestea au un conținut mult mai scăzut de zaharuri. Astfel, aceste alimente sunt recomandate nu doar persoanelor care au probleme cu glicemia ori ficatul, ci și celor care sunt la dietă și vor să elimine cât mai mulți carbohidrați din alimentație. Chiar și persoanele cu intoleranță la lactoză pot consuma lactate fermentate, tocmai din acest motiv. Află care este diferența dintre alergia la lapte și intoleranța la lactoză!

Prin procesul de fermentație se conservă enzimele care îți ajută organismul să asimileze mai bine nutrienții din lactate. De asemenea, crește conținutul de vitamina B și de proteine care îți stimulează sistemul imunitar.

Nu orice brânzeturi fermentate sunt bune pentru dietă

Deși sunt într-adevăr sănătoase, există și brânzeturi fermentate care nu ar trebui consumate decât în cantități mici, altfel ar putea să se depună rapid. De exemplu, brânza de burduf, Edam și Cheddar sunt toate fermentate, însă nu reprezintă cele mai bune alegeri dacă vrei să slăbești.

Cele mai bune brânzeturi fermentate potrivite pentru dietă sunt:

  • iaurtul, mai ales cel slab, care nu doar că este foarte sănătos, dar te și poate ajuta să dai jos kilogramele în plus. În urma unui studiu realizat la Universitatea din Tennessee, s-a descoperit că persoanele care au consumat zilnic o porție de iaurt au slăbit cu 80% mai mult în zona abdominală decât ceilalți participanți. Iaurtul mai conține și alte substanțe benefice: potasiu, fosfor, riboflavină, zinc, vitamina B5, dar și vitamina B12, care nu este produsă în mod natural de organism și e necesară pentru o sănătate de fier. Îți recomandăm să optezi pentru iaurt simplu și să renunți la variantele cu arome, zahăr și coloranți. Dacă vrei să ai parte de o gustare sau de un mic dejun delicios și sănătos, adaugă în iaurt fructe proaspete și miere. O porție de 100 g de iaurt conține între 40 și 60 de calorii, ceea ce nu este deloc mult, chiar dacă ții o dietă strică.

  • laptele bătut este plin de bacterii benefice care reglează flora intestinală. În plus, ajută la scăderea colesterolului ameliorează simptomele astmului. În funcție de conținutul de grăsimi, laptele bătut poate să aibă între 35 și 60 de calorii la o porție de 100 ml;
  • kefirul, la fel ca laptele bătut, are o mulțime de bacterii benefice și alți nutrienți: vitamina B12, calciu, magneziu, biotină și folați. Kefirul are același număr de calorii precum laptele bătut.

Consumă și tu brânzeturi fermentate pentru a avea un sistem digestiv sănătos și un sistem imunitar de fier! Iată cum poți slăbi urmând dieta cu kefir!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016