Ce sa mananc: 10 alimente de consumat in fiecare zi

Marţi, 10.11.2015
de Alexa Galgau

"Ce sa mananc?" este o intrebare care ne da tot mai multe batai de cap. Pe de-o parte, piata este plina de produse care mai de care mai tentante, pe de alta parte auzim tot mai des despre alimente care ne fac rau si chiar provoaca boli precum cancerul. De aceea, am creat pentru tine o lista cu cele mai sanatoase alimente, pe care le poti manca zilnic pentru o viata cat mai sanatoasa.

 

Ce sa mananc: 10 optiuni sanatoase

1. Afine: au mai multi antioxidanti decat multe alte legume si fructe. Pigmentul albastru al afinelor este dat de acesti antioxidanti care protejeaza inima si previn cancerul si afectiunile legate de varsta, precum pierderea de memorie sau slabirea vederii. Totodata, ele sunt excelente in prevenirea si combaterea infectiilor urinare, o problema cu care majoritatea femeilor se confrunta cel putin o data in viata. Se pare ca 125 g de afine sunt echivalentul unei portii de fructe si a uneia de legume, fiind cantitatea ideala pe care sa o consumi in fiecare zi. 

Pont: adauga afine peste clatite si alte deserturi pentru a le oferi o doza serioasa de vitamina C. 

2. Usturoi: are proprietati antifungice, antibacteriale si antivirale. Proprietatile sale deriva, in mare parte, din compusii din sulf, care actioneaza ca antioxidanti. Usturoiul iti protejeaza si inima, dar stimuleaza foarte mult si imunitatea, motiv pentru care a fost folosit ca leac inca din cele mai vechi timpuri. Se pare ca doar 6 catei de usturoi pe saptamana pot diminua la jumatate riscul de a face cancer rectal, de stomac si de prostata. Nu e deloc mult, asa ca merita sa introduci in dieta macar un catel de usturoi pe zi.

Pont: taie sau zdrobeste usturoiul si lasa-l sa stea 10 minute inainte de a-l manca, pentru a-i activa toate proprietatile. 

 

3. Ulei de masline: grasimea pe care o gasesti in aceste fructe mediteraneene este una dintre cele mai sanatoase din lume. Principalul beneficiu al uleiului de masline este ca scade colesterolul rau (LDL) si il creste pe cel bun (HDL), datorita grasimilor mononesaturate. Totodata, uleiul de masline este plin de antioxidanti (fenoli) care protejeaza peretii arterelor. Este de ajuns sa consumi 1 lingura de ulei de masline pe zi pentru a beneficia de aceste proprietati. 

Pont: cauta ulei extravirgin, presat la rece, care este creat numai si numai prin presare. Astfel, se pastreaza toate proprietatile grasimilor sanatoase. 

 

4. Broccoli: este pe primul loc in randul alimentelor care lupta impotriva cancerului, datorita compusilor derivati din sulf, adica aceia care ii si dau mirosul specific atunci cand este gatit. Acesti compusi stimuleaza productia unor enzime care contribuie la detoxifierea ficatului. Broccoli s-a dovedit a fi eficient in prevenirea cancerelor de stomac, plamani si sani, dar si a multor altor boli.

Pont: gateste aceasta leguma la abur timp de 3-4 minute pentru a maximiza continutul de sulforafan.

 

5. Iaurt: este o sursa excelenta de calciu pentru oase, dar adevarata putere a iaurtului consta in bacteriile benefice pe care le contine si care protejeaza flora intestinala. Consumul zilnic de iaurt poate diminua problemele cauzate de bolile inflamatorii ale colonului, de ulcer, infectii urinare si chiar si de infectiile vaginale cu candida. Nu trebuie sa mananci mai mult de 120 g de iaurt pe zi pentru a beneficia de pe urma lui. 

Pont: atunci cand prepari pui, porc sau peste la cuptor, inlocuieste ouale folosite pentru a inmuia carnea cu iaurt. 

 

6. Cereale integrale: se stie ca acestea scad colesterolul si tensiunea arteriala datorita beta-glucanului, o fibra solubila. Daca mananci doar 100 g de cereale integrale pe zi, scade riscul de a face boli de inima cu pana la 10%. Per total, ar trebui sa consumi cam 10 g de fibre solubile pe zi pentru a avea un corp sanatos. 

Pont: foloseste cereale in clatite sau in diverse alte preparate pentru a le integra mai usor in dieta. 

7. Seminte de in: o singura lingurita din aceste seminte, rasfirate peste iaurtul de dimineata, ofera aproape 3 grame de fibre, adica mai mult decat ai in portia de cereale. Semintele de in contin niste substante care se comporta ca estrogenii in organism, blocand receptorii de estrogen de la nivelul celulelor si contribuind la reducerea riscului de a face cancer pe baza hormonala (de ovare sau de san, de exemplu). Proprietatile lor antiinflamatorii ar putea contribui si la reducerea simptomului astmului. Consuma o lingura de seminte de in pe zi pentru a te bucura de beneficiile lor. 

Pont: semintele trebuie sa fie maruntite sau pisate, altfel vor fi eliminate ca atare din organism, iar tu nu te vei bucura de proprietatile lor.

 

8. Scortisoara: este unul dintre condimentele cele mai sanatoase din lume. Unde mai pui ca este si absolut delicioasa? Se pare ca scortisoara este recunoscuta pentru faptul ca regleaza glicemia, fiind benefica pentru cei care sufera de diabet. In plus, are proprietati antiinflamatorii si antibacteriene (reuseste sa combata chiar si actiunea bacteriei E.coli, una dintre cele mai rezistente din lume). O lingurita de scortisoara pe zi poate fi de ajuns pentru a diminua nivelul trigliceridelor si colesterolului cu pana la 30%. 

Pont: adauga scortisoara la cafea, deserturi si lapte pentru a o include in dieta in cele mai placute moduri posibile. 

 

9. Ceai verde: unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume este acest ceai folosit in medicina asiatica de mii de ani. Ceaiul verde scade colesterolul, ajuta inima, iti da energie si iti stimuleaza imunitatea, toate daca bei doar doua cesti pe zi. 

Pont: bea ceaiul intre mese pentru ca taninii din el pot interveni in absorbtia de fier din alimente. 

 

10. Leguminoase: sunt excelente pentru inima, datorita fibrelor solubile pe care le contin, care se lipesc de colesterol, astfel incat corpul sa il elimine inainte ca acesta sa se lipeasca de artere. Se pare ca o dieta bogata in fibre solubile poate reduce riscul de a face boli cardiovasculare cu pana la 15%. Totodata, leguminoasele se numara printre cele mai bogate alimente in antioxidanti. Mananca 75-100 g de leguminoase pe zi, ca alternativa la carne (nu pe post de garnitura). 

Pont: este adevarat ca leguminoasele contin proteine, insa acestea sunt incomplete. Pentru a beneficia de efectul lor, mananca orez sau alte cereale alaturi de ele. 

Ai primit un raspuns la intrebarea "Ce sa mananc?", asa ca fa-ti o lista de cumparaturi si ia-ti macar o parte din aceste alimente-minune.

Sursa: besthealthmag.ca

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016