Beauty Fridays

Cele mai bune cereale integrale pentru slabit

Joi, 19.11.2015
de Alexa Galgau

Cerealele integrale sunt o componenta esentiala a unei diete sanatoase. Daca vrei sa slabesti, ai nevoie de fibre, iar in cerealele integrale le gasesti din plin. Atunci cand nutritionistii ne recomanda sa manancam cereale, ei nu se refera la cele de tipul Cheerios, care desi sunt delicioase, sunt pline de zahar si sunt facute din faina alba, neavand un continut nutritional adecvat. Cu toate ca cerealele integrale nu sunt la fel de gustoase, exista combinatii delicioase in care le poti consuma, pentru a-i oferi organismului fibrele necesare.

Iata cateva sugestii de cereale integrale pe care sa le mananci ca sa slabesti.

Cereale integrale pentru slabit

Consumul de cereale integrale nu este numai recomandat pentru slabit. Pentru a te mentine sanatoasa, trebuie sa controlezi nivelul colesterolului si sa reduci riscul de diabet, iar cerealele integrale te ajuta si in acest sens. Conform studiilor din ultimii ani, cerealele integrale au urmatoarele beneficii:

- reduc riscul de infarct cu 30-36%;

- reduc riscul de a face diabet de tipul 2 cu 30%;

- reduc riscul de a face o boala cardiovasculara cu 28%;

- ajuta la mentinerea greutatii.

Hai sa vedem care sunt cele mai sanatoase cereale integrale!

Secara

Aceasta cereala este una dintre cele mai sanatoase pe care le poti consuma, deoarece este bogata nu doar in fibre, ci si in minerale precum magneziul, manganul si fosforul. Totodata, contine si multe vitamine, dintre care si cele din grupa B, al caror nivel este in pericol atunci cand tii o dieta mai restrictiva. Fibrele din secara ajuta foarte mult si sistemul digestiv, deoarece stimuleaza tranzitul intestinal si, implicit, eliminarea toxinelor din corp. 

Secara poate fi consumata in varianta "intreaga", ca cereala integrala, fie ca faina de secara, pe care o poti folosi in diverse retete, in locul celei albe. Desigur, consistenta produselor cu faina de secara este cu totul alta, asa ca nu te astepta sa iasa la fel ca acelea preparate din faina alba. 

Ovaz integral

Dintre toate cerealele integrale, ovazul este probabil cel mai des consumat la micul dejun in intreaga lume. Studiile arata ca acesta are un efect deosebit de benefic asupra colesterolului, al carui nivel il scade foarte mult. Totodata, el contine si un antioxidant care protejeaza vasele de sange de actiunea distrugatoare a colesterolului LDL. 

Quinoa 

Pentru vegetarieni, quinoa reprezinta o salvare nutritionala, pentru ca este o proteina completa, ceea ce inseamna ca ea contine absolut toti aminoacizii de care organismul are nevoie pentru a fi sanatos. Daca vrei sa o introduci in dieta, tine minte ca inainte de a o fierbe ea trebuie clatita, altfel va iesi amara. O poti manca la micul dejun, dar este un adaos excelent la salate, supe si chiar si produse de patiserie. 

Orez integral

Dupa cum stii, orezul este una dintre cerealele cele mai populare in Asia, iar acolo media de viata este mult mai mare decat la noi, ceea ce ar trebui sa ne ridice cateva semne de intrebare. Orezul de orice fel este sanatos, insa cel integral este mult mai bun pentru organism pentru ca are mult mai multe fibre, un indice glicemic scazut si este foarte satios. In tari precum Coreea sau Japonia, orezul se mananca la orice masa, ca garnitura. Tu nu trebuie sa mergi atat de departe, dar iti recomandam sa mananci orez integral sau salbatic macar de 2 ori pe saptamana. 

Orzul

Avantajul acestei cereale integrale este ca ridica nivelul glucozei din sange mai mult decat multe gustari periculoase (de exemplu, o gogoasa). Spre deosebire de dulciuri, insa, orzul iti tine de foame si aceasta crestere a glicemiei nu se face brusc, ci treptat, fiind deci mult mai sanatos. Este o varianta buna de mic dejun, dar si de gustare, mai ales atunci cand simti o foame nestavilita si primul impuls este sa te repezi la un baton de ciocolata. 

Hrisca

Hrisca este o cereala integrala foarte raspandita in lume: in Japonia este ingredientul principal in pastele denumite "soba", in Franta este folosita la clatite, iar in Rusia este folosita intr-o combinatie de cereale foarte populara. Dintre toate cerealele, hrisca este singura care are un nivel foarte ridicat al unui antioxidant care imbunatateste circulatia sangelui si previne cresterea colesterolului "rau" (LDL), astfel incat acesta sa nu mai poata bloca arterele. 

Iti recomandam sa incluzi macar cateva dintre cerealele integrale de mai sus in dieta ta. Chiar daca nu sunt la fel de gustoase ca Cheerios sau Cini Minis, cu siguranta iti vor surade beneficiile pe care le aduc organismului pe termen lung!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016