Beauty Fridays

Cinci tipuri de carne slabă

Miercuri, 08.06.2016
de Alexa Galgau

Proteinele sunt „cărămizile” care construiesc aproape totul din corpul nostru, de la enzime și hormoni până la mușchi și piele. Un adult are nevoie de 60-80 g de proteine zilnic, adică trei porții de alimente care sunt bogate în proteine, pentru a menține masa musculară și a combate cu succes infecțiile și bolile. Proteinele de calitate se găsesc în ouă, lactate și leguminoase, însă cea mai completă sursă este carnea. Dacă vrei să mănânci sănătos, cea mai recomandată este carnea slabă, care nu îți crește nivelul colesterolului și poate fi consumată indiferent de dieta pe care o ții.

Descoperă cinci sortimente de carne slabă pe care ar trebui să le introduci în dietă!

 

Tipuri de carne slabă

Primele alimente la care te gândești când spui „carne slabă” sunt pieptul de pui și carnea de curcan, nu? Ei bine, într-adevăr, acestea sunt cele mai populare cărnuri slabe, dar nu singurele!

Conform standardelor internaționale, carnea slabă este cea care la o porție de 100 g are mai puțin de 10 g de grăsimi, 4.5 g de grăsimi saturate și 95 mg de colesterol. Carnea cea mai slabă are mai puțin de 5 g de grăsime, 2 g grăsime saturată și 95 mg de colesterol.

Într-adevăr, carnea de pui și cea de curcan câștigă detașat competiția, dar trebuie să știi că există și alte tipuri de carne slabă. Carnea roșie poate să fie și ea sănătoasă, dacă o mănânci cu moderație și alegi sortimentele sărace în grăsimi.

1. Carne de pui dezosată

Carnea de pui este săracă în grăsimi și bogată în proteine, având între 1 și 6 g de grăsimi într-o porție de 100 g. Însă nu este suficient să o alegi ca sursă principală de proteine, ci trebuie să ai grijă și cum o prepari, altfel poți să introduci în organism grăsimi din alte surse. Nutriționiștii recomandă să nu mănânci carnea de pui prăjită și întotdeauna să dai la o parte pielița, pentru că aceasta este 100% grăsime. Așadar, chiar dacă puiul este cea mai bună variantă, drumurile frecvente la KFC cu siguranță nu te vor ajuta să te menții în formă.

2. Mușchi file de porc

De regulă, carnea de porc are o reputație foarte proastă din punct de vedere dietetic. Dacă alegi partea care trebuie și nu faci excese (nu mai mult de 100 g la o porție, de cel mult două ori pe săptămână), carnea de porc poate fi o sursă foarte sănătoasă de proteine. O porție de 100 g de mușchi file de porc are 3 g de grăsimi, dintre care doar 1 g de grăsimi saturate. În plus, are o mulțime de substanțe benefice: tiamină, niacină, vitamina B6 și vitamina B12.

3. Mușchi de vită

Carnea de vită este mai grasă decât cea de pui sau de pește, dar depinde mult și ce parte a vitei vrei să folosești. În acest caz, depinde mult și cu ce sunt hrănite vacile - de pildă, cele care mănâncă iarbă, nu grâne, au o carne mai slabă și un procentaj mai mare de grăsimi Omega 3, care sunt antiinflamatoare. Cel mai slab este mușchiul de vită, care are doar 5.4 g de grăsime la o porție de 100 g. Celelalte tipuri de carne de vită au peste 7 g de grăsimi la aceeași porție, cea mai grasă parte fiind T-bone-ul (25 g).

4. Piept de curcan

Dintre toate tipurile de carne, curcanul este cel mai potrivit pentru o dietă sănătoasă. O porție de 100 g de piept de curcan are doar 3 g de grăsimi și 32 g de proteine de cea mai bună calitate. În plus, are o mulțime de alți nutrienți care îți ajută sistemul imunitar: riboflavină, vitaminele B6 și B12, niacină, tiamină și seleniu. Dacă vei consuma carne slabă de curcan de 2-3 ori pe săptămână, vei avea numai de câștigat și nu vei fi „taxată” nici la cântar.

5. Carnea de vânat

Carnea de vânat nu este doar o delicatesă, ci și o carne slabă pe care o poți consuma cu încredere chiar dacă te afli de dietă. Deși este mai greu de preparat și mai tare decât carnea pe care o consumăm de regulă, carnea de vânat (căprioară, mistreț, iepure, gâscă, fazan, cerb etc.) are între 2 și 5 g de grăsime la o porție de 100 g. Este plină de proteine și poate fi o variație interesantă la clasicul piept de pui. Află de AICI care sunt beneficiile consumului de carne de iepure!

Include aceste tipuri de carne slabă în dietă și vei avea un corp puternic și sănătos, datorită nutrienților conținuți din belșug!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016