Dieta Anei Aslan, secretul unei vieţi lungi şi sănătoase

Miercuri, 24.08.2016
de Andreea Marinescu

Resveratrolul si extractul de ginseng nu sunt singurele substanţe cu un efect benefic asupra longevităţii. Ana Aslan,  celebrul medic gerontolog român, a descoperit secretul unei vieţi lungi şi sănătoase înainte de confirmarea efectului lor pozitiv. Conform Anei Aslan, fondatoarea Institutului Naţional de Geriatrie şi Gerontologie care îi poartă numele, nu doar factorii genetici, ci şi stilul de viaţă joacă un rol important în păstrarea stării de bine chiar şi la vârste înaintate.

Deşi nu ne putem opune trecerii timpului, Ana Aslan ne reaminteşte cât de mult  poate influenţa dieta pe care o urmăm sănătatea organismului odată ce am depăşit un anumit prag. Cotidianul Jurnalul Naţional a aflat care este dieta recomandată de dr. Ana Aslan pentru o viaţă lungă şi sănătoasă, într-un interviu cu dr. farmacist Speranţa Prada,  preşedintele Fundaţiei Ana Aslan. Citeşte în continuare şi descoperă secretul  longevităţii!

Mâncărurile neprocesate sunt o condiţie esenţială pentru a avea o dietă echilibrată. Ana Aslan prefera mâncare “ca a ţăranului român”, afirmă doamna dr. farmacist Speranţa Prada, citată de cotidianul Jurnalul Naţional. “Totul trebuie să fie cât mai natural, trebuie evitate alimentele din conservă. Alimentaţia trebuie să aducă în mod natural ceea ce are nevoie organismul. Fără substanţe inutile.”, completează ea.

Pe lângă recomandarea consumării fructelor şi legume în stare proaspătă, nici beneficiile sportului nu sunt trecute cu vederea: “Multe legume, multe fructe şi, bineînţeles, multă mişcare. Cum spuneam, recomandă legumele. În stare naturală sau sufleuri, multe sufleuri. Apoi lactatele, ouăle. Fără prăjeli, fără grăsimi.”, mai spune dr. farmacist Speranţa Prada în cadrul aceluiaşi interviu.

Chiar dacă stilul modern de viaţă ne determină să mâncăm deseori pe fugă, dieta Anei Aslan subliniază importanţa meselor regulate. Pacienţii Institutului beneficiază de trei mese şi două gustări, după un orar bine pus la punct:  “Normal, o zi a unui pacient, din punct de vedere al alimentaţiei trebuie să arate aşa: micul dejun, gustare, prânz (Profesoara lua prânzul la maxim 13:30), gustare, cină (la 18:00 – 19:00)”.

O dietă sănătoasă este o dietă diversificată, în care proteinele, glucidele şi lipidele creează un mix echilibrat. Totuşi, Ana Aslan făcea o distincţie importantă în materie de sursele de carne care îi ofereau necesarul zilnic de proteine: “La capitolul carne avea un fel de podium: carnea de vacă, peştele, pasărea, miel/oaie, porc. Dar porcul nu prea îl recomanda. Apoi recomanda ficatul, limba, în general carne de la animalele care se hrănesc, la rândul lor, mai curat. Şi, atenţie, toate rasol! Câteodată, merg şi făcute le cuptor”, mai spune preşedintele Fundaţiei “Ana Aslan”.

 

O fotografie postată de In Love (@artemshallet) pe

Însă dieta Anei Aslan nu este marcată doar atenţia acordată surselor nutriţionale şi raportului optim între proteine, glucide şi lipide. Micile “plăceri vinovate” îşi găsesc şi ele locul în acest stil de viaţă echilibrat: “Avea şi mâncăruri preferate: supă de vită clară, cu crutoane, pătrunjel şi piper, crap pe varză murată, până de somn, rasol de şalău cu lămâie, sărmăluţe fără orez, pilaf de pasăre, curcan, ciuperci cu caşcaval la cuptor. Şi avea şi o slăbiciune dulce: îi plăcea tortul “Buturugă”, făcut în casă. 'Dacă primea vreun tort de cofetărie... îl făcea cadou, nu îl mânca”, mai spune dr. farmacist Speranţa Pradă.

Tu ce principii de nutriţie urmezi pentru o viaţă sănătoasă? Vei integra alimentele recomandate de dr. Ana Aslan în dieta ta zilnică?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.8 (7)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016