Dieta care te ajută să promovezi la serviciu

Joi, 25.08.2016
de Bianca Geica

Îţi doreşti enorm să ţi se recunoască meritele la locul de muncă şi să urci pe scara ierarhică, însă parcă în ultima perioadă nu mai reșuești deloc să te concentrezi asupra sarcinilor tale! Eşti foarte agitată, nu mai poți să te organizezi, ba chiar sunt zile în care simţi că îţi dezamăgeşti superiorii fiindcă pur şi simplu nu mai poţi să dai acelaşi randament că la început.  Şi abia ce te-ai întors din concediu, teoretic, cu forţe proaspete!

Ei bine, specialiştii avertizează: lipsa productivităţii poate fi provocată de o alimentaţie necorespunzătoare! Potrivit unui studiu publicat pe DailyMail.co.uk, anumite alimente te pot ajuta să te concentrezi şi să fii productivă la locul de muncă, întrucât îmbunătăţesc memoria şi îmbunătăţesc funcţiile cerebrale.

Iată ce alimente ar trebui să incluzi în dieta ta zilnică dacă vrei să promovezi la serviciu:

Alimente care te ajută să te concentrezi

Acizii graşi omega 3, care  se găsesc în mare parte în peşte, dar şi în compoziţia nucilor, a seminţelor de dovleac şi a seminţelor de in, îmbunătăţesc atenţia şi sporesc abilitatea de concentrare, întrucât au un rol esenţial în formarea tecii de mielină a neuronilor.

Specialiştii recomandă să consumăm măcar o dată pe săptămâna somon sau hering, care conţin cantităţi mari de uleiuri şi acizi graşi omega 3. De asemenea, la serviciu, când simţi nevoia de o gustare între mese, ai putea renunţa la chips-uri şi biscuiţi, în favoarea nucilor şi seminţelor de dovleac.

Alimente care îţi dau energie şi îţi asigură buna dispoziţie

Lipsa energiei şi a bunei dispoziţii este asociată cu un nivel scăzut de dopamină, un hormon natural produs în mod natural în creier cunoscut şi sub denimirea “hormonul fericirii”. Din fericire, există alimente care stimulează producţia de dopamină. Aşadar, introdu în dieta ta sfeclă roşie, fasole păstăi, migdale crude, ouă, carne de porc şi cereale integrale.

Pentru devoratoarele de dulciuri, experţii au o veste bună: ciocolata induce buna dispoziţie. Cum este posibil aşa ceva, te întrebi? Ei bine, ciocolata, în special cea neagră, conţine anandamide, un compus care induce o uşoară stare de euforie, având aproape aceleaşi efecte asupra creierului precum marijuana.  

Începe-ţi ziua cu un mic dejun pe baza de ouă şi bacon şi îţi vei începe ziua în forţă. Între mese ronţăie migdale sau răsfaţă-te cu câte un cub, maximum două de ciocolată neagră.

Nu exagera cu cafeaua!

Într-adevăr, cafeaua îţi dă energie dimineaţă, însă specialiştii susţin că nu ar trebui să bem mai mult de un espresso pe zi. Cofeina stimulează activitatea cerebrală, însă atunci când este consumată în cantităţi mari, provoacă anxietate.

Alimente care îmbunătăţesc memoria

Abilitatea noastră de a reţine anumite lucruri depinde foarte mult de modul în care celulele creierului reuşesc să realizeze noi conexiuni. Ca să aibă loc acest proces, neuronii trebuie să-şi atingă randamentul maxim, iar acest lucru se întâmplă atunci când sunt stimulaţi puternic. Acetilcolina este un neurotransmiţător care menţine neuronii activi, iar pentru a ne asigura că activitatea cerebrală funcţionează la capacitate optimă, trebuie să introducem în dieta noastră alimente bogate în colină. Aşadar, consumă în mod regulat ouă, ficat de pasăre, varză, broccoli şi boabe de soia dacă vrei să ai o memorie excelentă.

Ce părere ai despre descoperirile cercetătorilor britanici? 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016