Beauty Fridays

Fructele ingrasa? Cum sa le consumi corect in dieta

Joi, 26.11.2015
de Cristina Babii

Primul pas pentru obtinerea greutatii ideale este eliminarea mancarurilor nesanatoase din dieta. Odata acest pas facut, incepi sa introduci alimentele sanatoase, benefice pentru organism si buni combatanti in lupta impotriva kilogramelor. Te-ai imprietenit foarte bine cu tot ce inseamna fructe, dar te-ai gandit vreodata ca fructele ingrasa? Multi dintre noii tai „prieteni" alimentari sunt surprinzator de bogati in grasimi si calorii - un motiv farte bun pentru care se spune ca este la fel de important CAT mananci, nu doar CE mananci.

Ca sa nu iti mai sabotezi fara stiinta dieta, iata cum trebuie consumate fuctele pentru a nu se transforma din aliati in dusmani.

Multi dintre noi cred ca fructele pot fi doar sanatoase, drept urmare se fac eforturi mari pentru a creste cantitatea de fructe consumate - avem intotdeauna un mar ascuns in geanta, in pauzele de gustari de la birou mancam doar struguri sau banane si, in loc de prajitura, ne bucuram de o salata de fructe la desert. Nu ne-am gandi o clipa ca fructele ingrasa, asa ca mancam din ce in ce mai multe. Gresit. Faptul ca mancam prea multe fructe poate cauza probleme serioase de sanatate, printre care si obezitatea.

Fructele ingrasa? Ce spun expertii

 

Nu exista dubiu cu privire la beneficiile pe care fructele le aduc sanatatii: sunt extrem de bogate in vitamine, fibre si antioxidanti. De asta este considerat benefic consumul a cel putin cinci fructe pe zi, asta daca esti intr-o lupta impotriva kilogramelor. Daca te preocupa sa slabesti sau suferi de diabet ori ai colesterolul mare, prea multe fructe iti aduc probleme. Poate fi si explicatia faptului ca te „ingrasi fara motiv", desi urmezi toate principiile unei diete sanatoase.

Sa vedem ce raspund expertii nutritionisti la intrebarea „fructele ingrasa?". Unii oameni uita ca si fructele, la fel ca orice alt aliment, contin calorii si ca aceste calorii pot duce la ingrasare exact cum ar face-o, de pilda, cele din ciocolata, explica dr. Carel Le Roux, consultant in medicina metabolica la Colegiul Imperial din Londra, intr-un articol publicat de Daily Mail. „Oamenii mananca prea mult din diferite mancaruri, insa oamenii care mananca fructe in exces sunt de obicei constienti de propria greutate. Am vazut pacienti care nu pot intelege de ce sunt obezi, mai ales ca mananca sanatos, insa de fapt ei consuma mult prea multe fructe sau beau smoothie-uri din fructe o zi intreaga - si consuma astfel 300 de calorii in cateva minute", spune doctorul.

Prea multe fructe dauneaza sanatatii

 

Dar iata realitatea cu adevarat interesanta: nu este vorba despre autocontrol. Pur si simplu fructele contin fructoza, care nu ajuta deloc la senzatia de satietate. Atunci cand mancam zahar, corpul nostru elibereaza insulina, care ii „spune" creierului ca am mancat destul, explica dieteticianul Ursula Arens de la British Dietetic Association (Asociatia Dietetica Britanica). „Insulina ridicata ne potoleste apetitul, insa fructoza nu declanseaza raspunsul insulinei, asa incat creierul nu primeste mesajul ca te-ai saturat, ca esti plin", spune aceasta. Cu alte cuvinte, atunci cand mancam fructe, evitam butonul de „stop", fapt care ar putea explica de ce unii dintre noi continua sa ciuguleasca felie dupa felie dintr-un pepene sau mananca fara oprire doi ciorchini mari de struguri.

Pe de alta parte, consumul excesiv de fructe dauneaza sanatatii in general, nu doar procesului de slabire. Dr. Le Roux atentioneaza: „Le spunem pacientilor cu colesterolul marit sa fie atenti la consumul de fructe. Prea multe pot duce la cresterea nivelului de trigliceride (n.r.: o forma de grasime din sange. Prea multe trigliceride pot duce la boli cardiace). De asemenea, si diabeticii trebuie sa aiba grija pentru ca o cantitate prea mare de fructoza poate creste nivelul de glucoza din sange. Apoi, prea multe fructe dauneaza si dintilor, vulnerabili la acidul citric".

Fructele ingrasa - sfaturi de consum

 

Desi fructele contin si un procent semnificativ de apa, si au asadar o densitate calorica scazuta, daca totusi urmaresti sa slabesti, ar trebui sa te limitezi la a consuma doua portii de fructe pe zi. O portie inseamna un fruct de dimensiuni medii precum un mar sau o banana, doua bucati de fructe mici precum caisele sau o mana de fructe uscate. Fructele uscate sunt mult mai concentrate in calorii decat cele proaspete pentru ca nu mai au in continutul lor apa, si este foarte usor sa le mananci in exces.

Tot la capitolul „fructele ingrasa" intra si sucul de fructe, desi contine aproape la fel de multe vitamine ca fructele din care este facut. De pilda, ca sa obtii un pahar intreg de suc de portocale, ai nevoie de aproape zece portocale!! ceea ce inseamna ca sucul tau va contine toate caloriile pe care le gasesti in cele zece portocale. Asa ca majoritatea nutritionistilor recomanda, pentru ca procesul de slabire sa aiba efect, consumul de fructe intregi, si mai putin de sucul obtinut din fructe.

Totodata, am intocmit pentru tine o lista cu cele mai sanatoase, dar periculoase fructe pentru procesul de slabire si cateva sfaturi despre cum sa le mananci asa incat sa te bucuri din plin de toate beneficiile pe care le au de oferit.

1. Avocado

Acest superfruct este foarte bogat in nutrienti si antioxidanti, precum si in fibre, extrem de pretioase pentru senzatia de satietate, dar si in grasimi saturate, foarte sanatoase pentru inima ta. Insa daca scopul este sa slabesti, va trebui sa fii atenta la cat de mult avocado mananci, asta pentru ca fructele acestea verzi sunt bogate in grasime si in calorii. O portie numai buna de mancat este cam un sfert de avocado, adica aproximativ 50 de calorii.

2. Bananele

 

Bananele sunt o sursa nemaipomenita de potasiu, magneziu si vitamine care iti ajuta pielea sa se mentina tanara, iti intaresc sistemul imunitar, te ajuta sa scapi de colesterolul rau, si chiar reduc inflamatia picioarelor. Totusi, tine seama la portii. Ideal ar fi sa inlocuiesti o gustare bogata in calorii si grasimi cu o banana, mai ales ca deliciosul fruct este bogat in enzime care te ajuta sa elimini toxinele din organism si iti accelereaza metabolismul.

Limiteaza-te insa la o banana pe zi, caci contine un singur gram de proteine, aproximativ 100 de calorii, 5 grame de grasime si 27 de grame de carbohidrati, pe langa sursele de vitamine enumerate mai sus.

3. Strugurii

Strugurii sunt printre fructele pe care le poti consuma in nestire si poti pierde foarte usor controlul asupra cantitatii pe care o consumi. Daca te asezi in fata televizorului cu un bol mare plin cu struguri, cel mai probabil nu te vei mai ridica pana nu ii termini. Sigur, la fel de adevarat este ca strugurii sunt saraci in calorii, o cana mare, in care incap cam 30 de struguri (nu ciorchini!), poate avea pana la 105 calorii. Gandeste-te ca poti transforma o gustare, din punct de vedere caloric, in echivalentul a trei, patru gustari.

Daca reusesti sa te abtii - ceea ce este recomandat - te poti bucura linistita de beneficiile strugurilor: o explozie de vitamine, magneziu, fosfor, betacaroten (din pielea strugurilor) si antioxidanti.

Introdu fructele in dieta ta zilnica pentru a te bucura de beneficiile si gustul lor, dar fii precauta la portii, asta ca sa nu te trezesti ca adaugi zilnic cateva sute de calorii inutile.

Ai scoate fructele din dieta ta de frica sa nu iti afecteze procesul de slabire?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016