Beauty Fridays

Mananca unt de arahide si bucura-te de aceste beneficii!

Miercuri, 11.11.2015
de Alexa Galgau

Untul de arahide nu este neaparat pus pe primele locuri in topul alimentelor sanatoase, dar poate ca ar trebui sa fie. Din cauza numarului mare de calorii si a cantitatii mari de grasimi, el are o reputatie destul de proasta. Noi iti garantam, insa, ca daca il consumi cu masura, nu vei avea decat de castigat.

Iata ce beneficii are untul de arahide si de ce ar trebui sa ii faci loc in dieta!

Beneficiile untului de arahide

Ne-am obisnuit ca alimentele sanatoase sa nu fie chiar atat de tentante din punct de vedere al gustului, mai ales daca suntem invatati sa consumam fast food si alte produse a caror aroma este data de substante chimice. Cu untul de arahide, insa, povestea sta altfel. Pe langa faptul ca este nutritiv, este si absolut delicios. 

Untul de arahide este plin de substante hranitoare, inclusiv vitamina E, magneziu, fier, seleniu si vitamina B6. Studiile arata ca oamenii care consuma regulat unt de arahide prezinta risc mai mic de a avea probleme cardiace si diabet. Desigur, conditia este ca portia de unt de arahide sa fie foarte mica. 

Iata care sunt cateva dintre beneficiil consumului de unt de arahide!

1. Iti tine sub control apetitul. Untul de arahide are circa doua grame de fibre la o lingurita, dar si proteine (4 g la aceeasi cantitate), ceea ce inseamna ca este foarte satios. Un studiu publicat in British Journal of Nutrition a aratat ca oamenii care consuma alune sau unt de arahide la micul dejun au o senzatie redusa de foame in decurs de 12 ore, in comparatie cu cei care nu consuma acest aliment. Se pare ca untul de arahide stimuleaza si productia unui hormon care da senzatia de satietate. Asadar, consuma cu incredere unt de arahide intre mese, pe post de gustare, si poti fi sigura ca nu vei mai manca asa mult si nici ca vei mai simti senzatia de foame "de lup".

2. Iti protejeaza inima. Untul de arahide este o sursa excelenta de grasimi nesaturate, care ajuta la scaderea colesterolului "rau" (LDL) si la cresterea colesterolului "bun" (HDL). Un studiu arata ca femeile care au mancat cel putin 5 portii de alune pe saptamana (o portie fiind constituita din 20 de alune sau o lingura de unt de arahide) au prezentat un risc mai mic cu 44% de a dezvolta boli cardiovasculare, in comparatie cu cele care nu consumasera deloc alune. 

3. Te ajuta sa ai un par si o piele stralucitoare si sanatoase. Pentru ca alunele contin biotina, o vitamina din categoria B, care iti face parul lucios si protejeaza scalpul, hranindu-l. Totodata, untul de arahide are vitamina E, dupa cum am spus, iar aceasta este iarasi benefica pentru podoaba capilara, dar si pentru piele. Numeroase cosmetice scumpe de pe piata contin aceasta substanta, dar cel mai bine isi face efectul daca este asimilata prin alimentatie. 

4. Iti protejeaza mintea. Un studiu a dezvaluit ca oamenii care au o dieta bogata in niacina prezinta risc cu 70% mai scazut de a dezvolta Alzheimer, iar alunele sunt cele mai bogate in aceasta substanta benefica. 

5. Previne aparitia pietrelor la bila. Desi este o afectiune relativ comuna si adesea fara simptome, ea poate necesita operatie si tinerea unor regimuri destul de complexe. De cele mai multe ori, o persoana nu poate preveni aparitia pietrelor la bila, deoarece este conditionata genetic. Ea afecteaza in mod special femeile, conform studiilor. Totusi, pentru ca alimentatia poate cantari destul de greu in cazul oricarei boli a sistemului digestiv, iti recomandam sa consumi regulat unt de arahide, pentru ca se pare ca acesta scade riscul de a avea astfel de probleme. 

Daca te-ai convins ca untul de arahide este benefic atunci cand este consumat cu regularitate, in cantitati mici, iata si cateva sugestii de preparate in care sa il incluzi!

- prajitura cu unt de arahide;

- prajitura cu nuca de cocos si unt de arahide;

- negrese, fursecuri si sandvis cu unt de arahide;

- prajitura cu unt de arahide si budica de ciocolata.

Beneficiile untului de arahide sunt atat de mari, incat nu ar trebui sa te gandesti la numarul de calorii, pentru ca oricum nu este indicat sa consumi decat o cantitate redusa (o lingura sau doua pe zi). Transforma-l in gustare si nu vei regreta!

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016