Beauty Fridays

Top șapte fructe uscate pe care trebuie să le incluzi în alimentație

Marţi, 14.06.2016
de Alexa Galgau

Există o întreagă dispută referitoare la consumul de fructe uscate. În vreme ce unii nutriționiști le recomandă pentru nutrienții pe care îi conțin, alți specialiști sunt de părere că ele conțin prea multe zaharuri și nu au cum să fie benefice într-o dietă. Dacă faci puțină cercetare, vei descoperi că, într-adevăr, fructele uscate au multe calorii provenite din zaharuri, dar în același timp sunt pline de minerale esențiale, vitamine, fitonutrienți și fibre. Așadar, soluția este să le incluzi în dietă, dar în cantități foarte mici.

Mai departe îți prezentăm cele mai sănătoase fructe uscate pe care să le consumi regulat, în porții mici!

 

Top șapte fructe uscate indicate în dietă

Înainte de a cumpăra fructe uscate, trebuie întotdeauna să verifici eticheta și să te asiguri că nu sunt îndulcite. Prin procesul de uscare, fructele devin foarte concentrate, având mult mai multe calorii pentru aceeași cantitate de fruct. De exemplu, 100 de grame de prune proaspete conțin cam 46 de calorii, în vreme ce aceeași cantitate de prune uscate conțin circa 250 de calorii.

7.  Roșii uscate

Spre mirarea multora, roșiile sunt fructe, nu legume. Nici nu contează neapărat în ce categorie intră, ci ce nutrienți conțin, iar la acest capitol nu duc lipsă deloc. Roșiile uscate sunt cele mai puțin calorice dintre toate fructele uscate, o porție având doar 60 de calorii. Ele sunt pline de vitamina C, niacină, potasiu, fier, magneziu și mangan. Adaugă-le la salate sau la sandviciuri și îți vor întări sistemul imunitar.

6. Pere

Perele sunt bune oricum le-ai mânca, iar varianta uscată are foarte mulți nutrienți: vitamina C, fier, vitamina K și cupru. O porție de pere uscate are 236 de calorii și 7 grame de fibre. O variantă bună de a le consuma este la salate, dar și la iaurt cu cereale.

5. Stafide

Există oameni care nu suportă stafidele și oameni care le adoră. Dacă și tu te încadrezi în ultima categorie, află că o porție mică de stafide poate să îți ofere o doză sănătoasă de potasiu și mangan, dar și fibre. Din punct de vedere caloric, stafidele au 217 calorii/porție, așa că mănâncă doar câteva, nu o pungă întreagă!

4. Piersici

Aceste fructe uscate nu sunt atât de populare precum caisele, de pildă, însă ar trebui, pentru că sunt delicioase și sănătoase. O porție de piersici uscate are 191 de calorii, 6.5 grame de fibre, dar și 34% din doza zilnică recomandată de vitamina A și 18% din DZR de fier. Ar fi o idee bună să le adaugi la salate sau la iaurt ori pur și simplu să le mănânci ca gustare.

3. Caise

Caisele uscate sunt consumate de un număr mare de oameni, în primul rând pentru că sunt foarte dulci și gustoase. O porție conține 156 de calorii și 4.5 grame de fibre. Sunt foarte bogate în vitamina A, care menține sănătatea vederii, dar și în potasiu, care reglează pulsul și tensiunea arterială.

2. Merișoare

Merișoarele sunt fructe pline de vitamine. Chiar dacă nu prea vei găsi sortimente neîndulcite, ele tot sunt un izvor de sănătate dacă mănânci foarte puține. O porție de merișoare are 185 de calorii și 3 grame de fibre. Ele sunt pline de fitonutrienți, care îți mențin echilibrul hormonal și previn bolile grave. În plus, merișoarele sunt recomandate și dacă ai probleme cu infecțiile urinare.

1. Prune uscate

Prunele uscate nu sunt cele mai dietetice produse pe care le poți consuma, ele având 223 de calorii per porție. Atunci de ce se află pe locul I în topul celor mai sănătoase fructe uscate? Ei bine, în afară de faptul că sunt bogate în fier și conțin proteine, studiile recente arată că prunele stimulează digestia, având un efect laxativ, dar echilibrează și flora intestinală. De fapt, ele sunt atât de bune pentru sistemul digestiv, încât ajută la prevenirea cancerului de colon. Prin procesul de uscare, prunele devin bogate în sorbitol, o substanță care ajută la dezvoltarea bacteriilor benefice de la nivelul colonului. Află mai multe despre acest beneficiu al prunelor uscate din ACEST articol!

Fructele uscate sunt o variantă bună de gustare, dar cel mai bine merg adăugate la iaurt cu cereale, căruia îi oferă o aromă deosebită. Nu uita totuși că sunt foarte bogate în zaharuri și calorii. Așadar, consumă-le cu moderație! 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016