Ştiai că brânza cu roşii îngraşă? Află de ce!

Joi, 28.07.2016
de Alexa Galgau

Una dintre gustările preferate ale românilor, cel puțin pe timp de vară, este minunata combinație de brânză cu roșii. Pentru că avem la dispoziție cele mai delicioase sortimente de brânză telemea, care merge de minune cu roșii, nici nu e de mirare că mâncăm aceste două produse în cantități mari. Însă problema este că această gustare nu este tocmai prietena ta, mai ales dacă vrei să ții greutatea sub control.

Iată de ce brânza cu roșii îngrașă și cum să te bucuri de această combinație fără a-ți pune silueta în pericol!

Brânză cu roșii îngrașă

Roșiile: beneficii și calorii

Roșiile nu sunt nici pe departe problema atunci când spunem că brânza cu roșii îngrașă. De fapt, nu prea ai cum să mănânci atâtea roșii încât să devină o problemă pentru siluetă, având în vedere că au numai 32 de calorii la suta de grame, iar o roșie medie are în jur de 20 de calorii. Sunt recomandate inclusiv pentru persoanele care au probleme cu glicemia, pentru că au un indice glicemic foarte mic, ceea ce înseamnă că îți dau energie pentru o perioadă mai lungă, fără a cauza creșterea bruscă a nivelului zahărului din sânge.

Nu există organ care să nu beneficieze de pe urma consumului de roșii. Desigur, este de preferat să cumperi roșii organice și să le mănânci ca atare, pentru a beneficia de toți nutrienții minunați pe care îi conțin: vitaminele A, C, B6, B3, B1, E și K, biotină, potasiu, fibre, mangan, magneziu, fier, zinc și licopen.

Principalele beneficii ale consumului de roșii sunt:

- reduce riscul de a face boli cardiace, datorită conținutului de antioxidanți, care protejează sistemul circulator si inima. Totodată, licopenul contribuie la scăderea colesterolului „rău”.

- previne cancerul, în special datorită prezenței licopenului (principalele forme de cancer pe care le previn roșiile sunt cel de sân și cel de prostată);

- îți face pielea mai sănătoasă și o ferește de efectul razelor UV;

- contribuie la scăderea tensiunii arteriale, prin conținutul ridicat de potasiu.

 

Brânza: informații nutriționale

De obicei, lactatele sunt privite cu reticență în diete, pentru că se știe că sunt bogate în grăsimi și în sodiu, ceea ce nu ajută deloc dacă vrei să slăbești. Însă există și lactate care sunt foarte bune pentru diete (lapte bătut, iaurt degresat, chefir etc.), pentru că ajută digestia și flora intestinală benefică. În schimb, brânza este rareori indicată în regimul de slăbit sau în cazul persoanelor care au colesterolul ridicat ori probleme cu ficatul. Pentru că românii consumă mai mult brânză telemea cu roșii, trebuie să știi cam câte calorii are o porție de 100 de grame de brânză:

- telemea de vacă: 285 calorii /100 g, 24 g de grăsimi;

- telemea de oaie: 283 calorii/ 100 g, 21 g de grăsimi;

- telemea de capră: 268 calorii/100 g, 21 g grăsimi;

- telemea de bivoliță: 250 calorii/100 g, 20 g de grăsimi.

Chiar dacă are calciu, brânza este un aliment de evitat în dietă sau, cel puțin, trebuie consumată în cantități foarte mici.

De ce să nu mănânci brânză cu roșii

Nu este nicio problemă dacă mănânci roșii (care sunt alimente acide) cu brânză, chiar dacă aceasta din urmă este bogată în proteine, pentru că ea nu fermentează atât de ușor precum carnea, de exemplu. Așadar, nu există riscul să facă rău digestiei.

Problema este că, în afară de brânza de vaci, care este foarte slabă, aproape toate sortimentele de brânză sunt foarte calorice și au un conținut ridicat de grăsimi. Roșiile nu prezintă niciun pericol în această ecuație, însă problema este că de obicei nu te poți rezuma la o singură feliuță de brânză, ci consumi mult mai mult fără să îți dai seama. Dacă mai adaugi ulei de măsline și pâine, această combinație se dovedește a fi o adevărată bombă calorică, ce îți poate da peste cap silueta.

Descoperă câte calorii are brânza de vaci și cum să o folosești în preparate dietetice!

Soluția este fie să mănânci foarte rar brânză cu roșii, fie să consumi cantități foarte mici, ca să îți faci pofta. Un bun înlocuitor pentru brânză, mai puțin caloric și sărac în grăsimi, este tofu, adică brânza făcută din soia, care merge la rândul ei cu roșii.

Acum știi de ce brânza cu roșii îngrașă și vei putea să te ferești de această combinație tentantă, dar periculoasă.

Nu mai bine consumi roșiile sub formă de suc? Iată ce beneficii are această licoare minunată!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.2 (5)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016