5 greșeli din timpul antrenamentelor care îți afectează articulațiile

Marţi, 15.11.2016
de Andreea Marinescu

O minte sănătoasă într-un corp sănătos este secretul unei vieți fericite. Tocmai de aceea, indiferent de cât de ocupate am fi, trebuie să includem și mișcarea în rutina noastră.

La fel de atente trebuie să fim însă și cu tipul de exerciții pe care le alegem sau la modul de execuție. Și asta pentru că există un risc ridicat de accidente în cazul în care nu adaptăm mișcările la greutate sau condiția fizică. Cel mai adesea au de suferit articulațiile, adică acel „pachet” de elemente prin care se asigură legătura dintre două sau multe oase și care ne permit să facem mișcările de zi cu zi.

Au structură și caracteristici diferite - sunt articulații care ne ajută să mergem, să mâncăm, să gesticulăm, însă foarte rar conștientizăm rolul pe care îl au aceste legături asupra organismului nostru. Iar cauzele îmbolnăvirii lor sunt diverse: înaintarea în vârstă, greutatea în exces, pierderea masei musculare sau inflamațiile după mici accidentări. Acestea din urmă se pot produce în special atunci când facem exerciții fizice. 

Ca orice tip de mișcare, antrenamentele vin cu un grad de risc și, în funcție de tipul de activitate, articulațiile pot avea de suferit. Exercițiile sau tehnica executată greșit, suprasolicitarea, mișcările bruște sau fără încălzire pot avea efecte neplăcute la nivel articular.

De aceea, când ne hotărâm să facem exerciții, trebuie să știm ce greșeli să nu comitem, pentru a păstra sănătatea articulațiilor noastre.

Exerciții fără încălzire

Încălzirea este primul pas în executarea corectă a exercițiilor. Zece minute de mișcări reduse ca intensitate fac diferența între articulații sănătoase și riscul de accidente. Rotirile capului și ale brațelor, alergarea ușoară pe loc și mișcările laterale ale corpului te pot ajuta să-ți faci cum trebuie încălzirea. Mai mult decât atât, ajuți articulațiile să se adapteze mai repede unui grad de complexitate ascendent și, astfel, nu vei suferi accidentări.

Faci prea mult, într-un timp prea scurt

Atunci când mergem prima dată la sală, motivația noastră este la cote maxime. Și avem tendința să forțăm organismul și să facem prea mult, prea brusc. Timpul de execuție este foarte important. Așadar, cu cât exercițiul este pe o perioadă mai îndelungată, cu atât mai bine. Un antrenament de două ore, cu mișcări lejere, este mult mai bun pentru articulații decât unul de 30 de minute, dar mai intens.

Nu alternezi exercițiile

Este ideal să descoperi exercițiile care îți plac, însă nu este indicat să le faci pe o perioadă îndelungată. Varietatea este secretul unor articulații sănătoase, fără dureri. Și asta pentru că, în timpul antrenamentelor, presiunea asupra acestor legături se distribuie diferit. Astfel, dacă îți place să alergi, trebuie să știi că această activitate, realizată zi de zi, poate duce la uzarea articulațiilor și a cartilagiilor. Mișcările variate antrenează aproape toate tipurile de articulații, prevenind astfel durerile, inflamațiile sau accidentările.

Nu porți echipament corespunzător

Atunci când îți alegi încălțămintea sport, sunt câteva lucruri de care trebuie să ții cont. Unul dintre acestea este legat de tipul de mișcare pe care vrei să îl faci. Astfel, încălțămintea pentru alergat are talpă flexibilă, tocmai pentru a permite piciorului să se miște corespunzător. Pantofii sport pentru baschet au fețele laterale mai înalte și susțin glezna atunci când jucătorul face mișcări bruște sau schimbări de direcție. Astfel, și articulațiile sunt protejate, iar tu nu vei experimenta dureri.

Nu stai în poziția corectă

Fie că faci exerciții la bicicleta fixă sau ridici greutăți, execuția ori poziția corectă în timpul mișcărilor este esențială. De exemplu, dacă lucrezi la bicicletă, iar scaunul nu este fixat în conformitate cu înălțimea ta ori tu nu adopți poziția corespunzătoare, atunci articulațiile tale vor avea de suferit. Așa pot apărea dureri, dacă nu chiar complicații. Și atunci când faci genuflexiuni, sărituri sau fandări este important să-ți păstrezi postura corectă. Nu ne-am născut învățate, însă, cu un antrenor iscusit, putem descoperi care este poziția corespunzătoare fiecărui exercițiu în parte și, cu răbdare, ajungem să le facem așa cum trebuie.

Fii precaută așadar, atunci când începi să te antrenezi și ferește-te să faci greșelile prezentate mai sus. Vei ține astfel la distanță durerile articulare, dar și accidentările. În aceeași măsură, trebuie să ai grijă și de sănătatea sistemului tău osos și articular, iar farmacia Sensiblu îți pune la dispoziție nenumărate soluții pentru a-ți menține corpul sănătos.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

top 5 divahair.ro

  • vizionate
  • votate
  • discutate
  1. Exerciţiul care îți aspiră burta! (1244 vizite)
  2. Cum îţi alegi banda de alergat (73 vizite)
  1. Exerciţiul care îți aspiră burta! (0 comentarii)
  2. Cum îţi alegi banda de alergat (0 comentarii)

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016