Ritual energizant: 5 exercitii tibetane pentru intinerire si tonifiere

Marţi, 19.01.2016
de Alexa Galgau

Se stie ca echilibrul spiritual nu se poate obtine in lipsa unuia fizic. Un corp puternic si sanatos este fundatia unei minti armonioase, acesta fiind inca un motiv bun pentru a-l tonifia cu o serie de exercitii simple. Cele 5 exercitii tibetane de mai jos nu au doar scopul de a intari musculatura si de a te mentine in forma, ci sunt o adevarata forma de meditatie. Dupa ce le realizezi, te vei simti foarte fresh si cu mintea mult mai clara!

5 exercitii tibetane pentru trup si minte

La inceput, nu trebuie sa faci mai mult de cinci repetitii pentru fiecare exercitiu, iar dupa ce devii mai puternica, poti ajunge la maximum 21. Intregul set nu dureaza mai mult de 10 minute, asa ca nu ai nicio scuza sa nu realizezi aceste exercitii tibetane.

Exercitiul 1: stai in picioare, cu mainile intinse in lateral, palmele spre podea si picioarele departate astfel incat talpile sa fie chiar sub umeri. Asigura-te ca bratele sunt aliniate cu umerii, nu mai sus, nu mai jos. Tine spatele drept si ai grija sa nu fie barbia ridicata. Roteste-te in sensul acelor de ceasornic pana te simti putin ametita. La inceput realizeaza doar cinci rotatii, iar in timp trebuie sa ajungi la 21. Foarte important este sa respiri adanc atunci cand faci acest prim exercitiu tibetan, pentru ca organismul sa se oxigeneze si sa se incalzeasca. 

Exercitiul 2: stai intinsa pe podea, cu mainile pe langa corp si palmele pe podea. Daca ai probleme cu spatele, plaseaza mainile sub regiunea coccigiana (partea terminal? a coloanei vertebrale - n.r.). Inhaleaza adanc si coboara capul pana ajungi cu barbia in piept; in acelasi timp, ridica picioarele, fara a indoi genunchii, pana sunt la un unghi de 90 de grade fata de trunchi. Daca esti suficient de flexibila si nu iti provoaca dureri, adu picioarele intinse mai mult spre cap. Expira incet si coboara capul si picioarele, reluand pozitia initiala. Genunchii nu trebuie indoiti niciodata, iar degetele mari de la picioare trebuie tinute lipite. 

Exercitiul 3: stai in genunchi, cu degetele de la picioare indoite spre interior, astfel incat muschii gambelor sa fie intinsi. Pune mainile pe partea anterioara a picioarelor, sub fese si tine barbia spre piept. Inspira si lasa mainile in jos, pe picioare, coborand umerii si ridicand capul spre tavan. Acest exercitiu presupune arcuirea completa a spatelui, cu precadere a partii superioare a acestuia. Nasul trebuie sa fie indreptat spre tavan, iar arcuirea trebuie sa fie vizibila, dar e important sa te opresti daca simti ca incepe sa te doara coloana. Revino usor la pozitia initiala, expirand. 

Exercitiul 4:  stai in sezut, pe podea, cu picioarele intinse in fata si talpile la o distanta de aproximativ 25 cm. Pune palmele pe langa corp, astfel incat bratele sa fie perpendiculare pe podea. Lasa incet capul pe spate si ridica trunchiul, pana cand genunchii sunt indoiti la 90 de grade, bratele ramanand drepte. Aceasta este si o postura in yoga, numita table top. Revino incet la pozitia initiala si asteapta cateva secunde inainte de a repeta exercitiul. Inspira adanc atunci cand te ridici si expira incet si complet atunci cand cobori corpul. 

Exercitiul 5: stai intinsa cu fata in jos, cu palmele lipite de podea in dreptul umerilor. Tine degetele de la picioare indoite in interior si ridica trunchiul din piept, lasand umerii pe spate, astfel incat bratele sa fie drepte. Daca esti suficient de flexibila, da capul pe spate, ridicand ochii spre cer, insa nu te forta. Apoi schimba pozitia, ridicand soldurile si lasand trunchiul in jos, astfel incat sa fii cu fata spre podea si cu sezutul spre tavan, iar spatele sa fie drept. Alterneaza cele doua posturi de cateva ori, pana ajungi la cinci repetitii ale exercitiului. 

Iata si un videoclip dupa care poti sa te ghidezi atunci cand faci aceste exercitii tibetane:

Acest ritual zilnic te va face sa te simti energizata si iti va tonifia corpul. Iti recomandam sa incerci sa il completezi cu cel putin 20 de minute de meditatie mindfulness. Astfel, vei reusi sa scapi de stres inca de la inceputul zilei si vei putea sa duci la bun sfarsit toate activitatile, indiferent cat de dificile vor fi. 

Incearca si tu aceste exercitii tibetane si vei vedea ca in cateva zile vei incepe sa simti intr-adevar beneficiile lor!

Sursa: ewao.com

Spate

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

top 5 divahair.ro

  • vizionate
  • votate
  • discutate
  1. Exerciţiul care îți aspiră burta! (1321 vizite)
  1. Exerciţiul care îți aspiră burta! (0 comentarii)

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016