Cum crești copii sănătoși și puternici: ai grijă să nu le lipsească aceste vitamine din alimentație

Vineri, 11.11.2016
de Alexa Galgau

Asigurarea unei diete sănătoase pentru cei mici se transformă, mai devreme sau mai târziu, într-o ecuație foarte complexă, iar cei mai mulți copii îngreunează situația prin faptul că fac mofturi, în special când vine vorba despre alimente sănătoase. De aceea, mulți părinți cumpără suplimente alimentare și le administrează copiilor, însă de multe ori o fac fără a primi recomandarea medicului, ceea ce poate fi o greșeală. Vitaminele esențiale pentru creșterea copilului trebuie să vină în primul rând din alimentație și abia apoi, dacă este cazul, din suplimente.

Află care sunt vitaminele necesare pentru a avea copii sănătoși și puternici!

Vitamine pentru copii mai sănătoși

Nu orice copil are nevoie de suplimente alimentare, conform specialiștilor. De fapt, vitaminele de care cei mici au nevoie trebuie să provină preponderent din:

- produse lactate, preferabil cu un procent mic de grăsime în cazul copiilor de peste 3 ani;

- fructe și legume din belșug;

- proteine din surse sănătoase, precum puiul, peștele și ouăle;

- cereale și alte surse de fibre.

Din păcate, crearea unui meniu perfect pentru copil este o misiune mai degrabă imposibilă, deoarece cei mai mulți părinți nu au nici timp să prepare mâncarea ideală în fiecare zi și nici bani să cumpere cele mai scumpe și sănătoase produse de pe piață. Deși nu toți copiii au nevoie de multivitamine, există câteva categorii cărora le-ar putea fi benefic un astfel de supliment:

  • celor care nu pot mânca regulat alimente proaspete, neprocesate, bogate în nutrienți;
  • celor care fac foarte multe mofturi și nu mănâncă decât puține tipuri de alimente;
  • celor care au probleme de sănătate cronice, în special dacă iau anumite medicamente (în acest caz trebuie neapărat discutat cu medicul înainte de a administra orice supliment);
  • celor care țin o dietă vegană sau vegetariană;
  • celor care beau multe sucuri carbogazoase, care pot contribui la pierderea vitaminelor si mineralelor din corp.

Cele șase vitamine și minerale esențiale pentru sănătatea copiilor sunt:

  1. Vitamina A: promovează creșterea și dezvoltarea, refacerea țesutului osos, sănătatea ochilor și a pielii. Câteva surse bune de vitamine A sunt: laptele, brânza, ouăle și legumele/fructele galbene sau portocalii.

  2. Vitaminele B: complexul de vitamine B este important pentru metabolism și joacă un rol esențial în producerea energiei în organism și în sănătatea sistemelor circulator și nervos. Sursele cele mai bune de vitamina B sunt: carnea slabă, fructele oleaginoase, ouăle, laptele, leguminoasele și boabele de soia.

  3. Vitamina C: susține sănătatea mușchilor, a țesutului conectiv și a pielii, fiind în același timp esențială pentru o imunitate crescută. Cele mai bune surse de vitamina C sunt: citricele, căpșunele, kiwi, roșiile și legumele verzi, precum broccoli sau ardeiul verde.

  4. Vitamina D: calciul nu poate fi asimilat de corp fără această vitamină pe care organismul o produce atunci când suntem expuși la razele soarelui. Deși soarele este cea mai bună sursă de calciu, alte surse notabile sunt laptele și peștele gras (somon sau macrou).

  5. Calciul: în procesul de creștere, o deficiență de calciu poate să însemne o dezvoltate osoasă insuficientă, acesta fiind motivul pentru care este obligatoriu ca un copil să consume suficiente lactate, dar și produse îmbogățite cu acest mineral. În cazul copiilor care au fost încurajați de părinți să adopte o dietă vegană sau vegetariană, este foarte important să se discute cu un medic pentru administrarea unui supliment corespunzător.

  6. Fierul: intră în componența mușchilor și este necesar pentru sănătatea celulelor roșii, adică a celor care transmit oxigen organelor și țesuturilor. Cele mai bune surse de fier sunt: carnea de vită și alte tipuri de carne roșie, curcanul, spanacul, leguminoasele și prunele uscate.

Administrarea dozelor mari de vitamine sub formă de suplimente alimentare nu este deloc o idee bună în cazul copiilor (și nici al adulților, de altfel). Vitaminele solubile în apă, precum A, D, E și K, pot fi toxice pentru ficat dacă nivelul lor este prea mare. Același lucru se poate spune și despre minerale, în special despre fier.

 

WELLKID MASTICABIL tablete 34,28 RON

Copiii sănătoși sunt cei care au o alimentație variată și suficiente activități fizice, în special în aer liber. Iar la vavianpharma.ro WellKid, del vine în ajutorul tuturor mămicilor care vor ca micuții lor să fie sănătoși și puternici.  

Descoperă zodiile care fac copii deștepți și descurcăreți!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016