Cum să porţi pantofii cu toc ca o femeie stilată

Miercuri, 10.08.2016
de Eugenia Dinescu

Ni s-a întâmplat tuturor la un moment dat: ieşi din casă simţindu-te ca o femme fatale, dar te întorci într-o pereche de balerini, jurând că nu vei mai purta niciodată pantofi cu toc. Nu putem nega calitatea pantofilor cu toc înalt de a conferi instantaneu mai mult sex-appeal, dar atracţia lor păleşte atunci când ne gândim la durerile pe care le resimţim la sfârşitul zilei. Nu ar trebui să priveşti pantofii stiletto ca pe o modalitate modernă de tortură, ci doar să te adaptezi schimbărilor pe care le produc.

A venit timpul să scoţi acea pereche intimidantă de pantofi cu toc din cutie, pentru că Diva Hair îţi dezvăluie cum să porţi pantofii cu toc ca o femeie stilată!

Fă paşi mai mici

Pantofii cu toc înalt nu îţi vor schimba doar starea de spirit şi încrederea în forţele proprii, ci şi echilibrul întregului corp! Este o lege a fizicii: cu cât tocurile sunt mai înalte, cu atât centrul de greutate urcă. Este o consecinţă naturală să faci paşi mai mici, aşa că nu încerca să te opui răspunsului natural al corpului tău, deşi poţi avea impresia că mersul tău pare nenatural. Fă paşi mici şi stabileşte-ţi un ritm confortabil de mers – este doar o chestiune de timp până când vei putea alerga pe tocuri! În plus, o pereche de pantofi cu toc mai gros, a căror bază acoperă întregul călcâi, îţi va oferi un grad mai ridicat de stabilitate.

Călcâi, talpă, deget  - simplu ca 1, 2, 3!

Picioarele tale funcţionează ca o adevărată maşinărie anatomică: o reţea întreagă de oase, articulaţii, tendoane, ligamente şi muşchi lucrează la unison pentru a realiza un lucru pe care îl facem fără să ne gândim prea mult: păstrarea echilibrului. Însă lucrurile se complică atunci când adaugi tocurile stiletto în ecuaţie, care forţează întregul corp să se adapteze unei noi posturi. Distribuţia corectă a greutăţii este unul dintre secretele care le permit femeilor stilate să pară că plutesc atunci când poartă tocuri stiletto, încât pantofii par să fi devenit o prelungire naturală a piciorului. Fixează mai întâi călcâiul în pământ, însă fără a-ţi lăsa întreaga greutate pe toc, abia apoi vârful piciorului.

Îmbunătăţeşte-ţi postura corporală

 

Mersul pe tocuri este un bun exerciţiu pentru gambe tonifiate, dar adoptând o postură greşită, nu doar mersul tău va părea nesigur, ci vei aplica și o tensiune suplimentară tendonului lui Ahile şi coloanei vertebrale. Cele mai frecvente greşeli care îţi răpesc graţia atunci când mergi pe tocuri vin dintr-o postură incorectă: fie mergi aplecată în faţă, fie încerci să contracarezi atracţia gravitaţională aplecându-te pe spate ori ţinând genunchii îndoiţi pentru mai multă stabilitate. Nimic mai greşit! Durerile de spate îşi vor face imediat simţită prezenţa, în timp ce, pe termen lung, te expui riscului de a dezvolta monturi, osteoartrită sau chiar deformarea permanentă a oaselor. Pentru a-ţi îmbunătăţi postura, aminteşte-ţi să păstrezi umerii aliniaţi cu şoldurile şi nu subestima efectul exerciţiilor de Pilates sau yoga!

Imaginează-ţi că urmezi o linie invizibilă

Admirăm modelele care fac mersul pe tocuri să pară un lucru firesc, dar nu va trebui să te urci pe catwalk pentru a afla secretul lor. Imaginează-ţi că urmezi o linie invizibilă, păşind cu un picior în faţa celuilalt, nu în paralel. Vei observa în curând că nici măcar nu vei mai avea nevoie de o pereche de balerini de rezervă!

Poartă tocurile acasă!

Adesea, disconfortul provocat de o pereche de pantofi nu este provocat de înălţimea tocurilor, ci de lăţimea calapodului. Mersul corect pe tocuri începe chiar din magazin: asigură-te că alegi o pereche de pantofi care nu îţi comprimă degetele şi evită alunecarea piciorului, fixând pernuţe din silicon sau investind într-o pereche de branțuri care măresc aderenţa piciorului. Odată ajunsă acasă, încalţă cele mai groase şosete din lână şi petrece o zi întreagă pe tocuri! Astfel, pantofii (în special cei din piele) se vor destinde și vor prelua mai uşor forma piciorului tău. Nu uita să exersezi urcatul şi coborâtul scărilor, o activitate care se poate dovedi riscantă atunci când porţi tocuri ameţitoare! Pentru un plus de stabilitate pe trepte, păşeşte cu glezna orientată spre exterior.

Exersează pe suprafeţe diferite


Mersul pe tocuri pe covorul moale de acasă ţi se poate părea joacă de copii acum, însă a venit momentul să te loveşti de realitatea asfaltului tare. Nu, nu îţi vom recomanda să te pregăteşti pentru o eventuală căzătură, ci să exersezi mersul pe suprafeţe dure, care nu vor fi foarte prietenoase cu tălpile tale. În plus, dacă plănuieşti să porţi tocurile pentru un eveniment în aer liber, este cu atât mai important să iei în considerare suprafaţa pe care vei păşi: iarba, nisipul și piatra cubică sunt argumente importante pentru a alege o pereche de wedges, în detrimentul tocurilor stiletto.

Mersul pe tocuri poate părea uneori o probă olimpică, dar, aşa cum orice atletă urbană ştie, secretul stă în exerciţiu! Ascultă şi sfaturile oferite de fotomodele pentru a merge pe tocuri şi încearcă exerciţiile de tonifiere pentru musculatura picioarelor, astfel încât să transformi durerea şi disconfortul într-o simplă amintire!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (3)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016