Beauty Fridays

Tot ceea ce trebuie sa stii despre casa de moda Givenchy, simbolul rafinamentului francez

Luni, 14.03.2016
de Andreea Baluteanu

Hubert de Givenchy a fost, alaturi de Coco Chanel, Christian Dior si Valentino, un nume legendar in fashion. Daca astazi celebra casa de moda franceza urmeaza o directie cu influente gotice, inceputurile timpurii ale brandului au stat sub influenta elegantei rafinate.

Patrunde in lumea exclusivista Givenchy si descopera istoria, muzele si rochiile uneia dintre cele mai cunoscute case de moda ale tuturor timpurilor!

Istoria Givenchy, de la estetica ready to wear la universul haute couture

Hubert de Givenchy s-a nascut in 1927 in orasul francez Beauvais, dar adevarata aventura o incepe la 17 ani, atunci cand se muta la Paris. Dupa o ucenicie de cativa ani la maestri couture parizieni, tanarul va ocupa pozitia de prim-asistent al Elsei Schiaparelli, marea rivala a lui Coco Chanel, si va incepe sa isi formeze propria opinie despre moda. Givenchy a inteles destul de repede ca moda este un organism viu si ca nu poate fi constransa de barierele cerintelor paturilor inalte ale societatii, putand fi revitalizata printr-o viziune mai larga, care o va face accesibila si publicului larg.


                                        Hubert de Givenchy

Vei recunoaste din descrierea de mai sus primii muguri ai curentului ready to wear, care vor da totusi roade mult mai tarziu. In 1952, Givenchy isi deschide magazinul si lanseaza prima colectie, denumita „separates”, alcatuita din bluze si fuste confortabile, usoare, dar extrem de elegante, si din rochii flatante, pana la genunchi. Colectia se bucura de un succes incredibil, dovedind ca femeile sunt pregatite sa uite de rochiile cu corset si de tinutele sofisticate, imbratisand o filosofie mai simpla.





Un an mai tarziu, Hubert de Givenchy pune o piatra esentiala in temelia casei sale de moda, fara sa o stie macar. Vedetele de la Hollywood incepusera deja sa il frecventeze cu frenezie, iar intr-o zi obisnuita creatorul se pregatea sa o intalneasca pe una dintre cele mai populare staruri ale momentului, Katharine Hepburn. Nu mica i-a fost mirarea cand in atelierul sau, in locul inaltei si autoritarei americance, a patruns o figura fragila si delicata pe nume Audrey.


                                     Breakfast at Tiffany's

O simpla confuzie de nume a dat nastere uneia dintre cele mai mari prietenii din istoria modei si unei adevarate revolutii. Impreuna, Hubert si Audrey au creat un nou ideal feminin: cu forme gratioase, osatura frumoasa si chip ingenuu, opunandu-se voluptatii reprezentate de Marilyn Monroe, idolul momentului se imbraca in haine cu linii curate, rafinate, dar deloc senzuale.


                                      How to Steal a Million

Audrey a contribuit imens la popularitatea casei Givenchy, creatorul confectionandu-i garderoba pentru majoritatea filmelor in care actrita a stralucit, de la eclecticul „Breakfast at Tiffany's” pana la regalele fashion „Sabrina” sau „Funny Face”. Tot Audrey a acceptat sa fie si prima vedeta-imagine a unui parfum, L'Interdit, lansat de Givenchy in 1958, dand nastere unui adevarat trend, care continua sa se manifeste si astazi (spre deosebire de sumele astronomice pe care staturile le percep acum pentru a-si imprumuta „fata” unui produs cosmetic, singurul pret pe care Hepburn l-a cerut a fost prietenia lui Givenchy).


                                   Audrey Hepburn, L'Interdit

Pe masura ce francezul devine tot mai faimos, ideile sale infloresc, iar in 1954 acesta zguduie industria luxului din temelii, lansand prima colectie ready to wear a unui creator couture. Numita Givenchy Universite, colectia avea sa contina piesele-semnatura ale lui Hubert, confectionate in masa la masini importante din Statele Unite ale Americii, acolo unde brandul incepea sa devina un succes tot mai mare, in tandem cu fascinatia pe care celalalt simbol european, Audrey, o provoca.

Afacerea a continuat sa devina din ce in ce mai prospera pe parcursul anilor: in 1969, Hubert de Givenchy lanseaza prima linie pentru barbati, urmata de colectiile de pantofi, bijuterii, cravate si kimonouri. In 1976, Givenchy a lansat chiar si o masina, Ford Mark.



Intuitia fenomenala a deschizatorului de drumuri nu l-a parasit pe Givenchy, care a sesizat potentialul imens al francizei in industria bunurilor de consum de lux si a decis sa devina parte a grupului LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Nu va mai trece mult si se va retrage, in 1995, dupa 43 de ani petrecuti intr-unul dintre cele mai provocatoare domenii, moda.

Dupa plecarea sa, la carma brandului Givenchy s-au perindat nume celebre, care nu au reusit insa sa isi insuseasca integral estetica brandului. John Galliano i-a succedat imediat lui Givenchy, aducand influenta sa opulenta, dar nu a rezistat nici macar un an, fiind inlocuit de un alt nume mare al fashionului, Alexander McQueen (1996-2001). Englezul a creat cateva colectii memorabile, imprimandu-si pasiunea pentru gotic si mister si imaginatia luxurianta. Din 2001 pana in 2005, Julien McDonald a fost numit director de creatie al brandului.

   
                        Rochii din colectia Givenchy by John Galliano


                                 Givenchy by Alexander McQueen

In 2005, valorile brandului Givenchy - estetica eleganta si rafinamentul, sobrietatea cool si feminitatea aristocrata - aveau sa isi regaseasca o ilustrare perfecta sub mana de artist a lui Riccardo Tisci, italianul care se afla si astazi in fruntea casei de moda franceze. Cu o pasiune pentru senzualitatea gotica si o legiune de fani care ii poarta cu fidelitate creatiile nonconformiste, Tisci se joaca cu nuante de alb, negru, bej si nude, pe care le imbogateste cu accente aurii, straluciri metalice si printuri fanteziste, imprimate pe siluete structurate, dar totusi incredibil de simple.



 
 Givenchy Couture Collection 2010
 Givenchy Couture Collection 2011

Fascinand prin elementele sale actuale - broderii romantice pe tesaturi transparente, decadente si totusi cuminti, siluete fluide, franjuri si matase -, povestea Givenchy continua, caracterizata inca de acelasi rafinament specific frantuzesc.


                               Givenchy Spring Summer 2016


                                       Givenchy Couture 2016

Rochii celebre Givenchy

Este greu sa te delimitezi de uriasa mostenire a prieteniei dintre Hubert si Audrey Hepburn atunci cand vorbesti despre piesele iconice Givenchy, iar Riccardo Tisci isi demonstreaza geniul tocmai prin faptul ca nici nu uita, dar nici nu se loveste spasmodic de aceste prime creatii.

The little black dress este probabil cea mai celebra rochie Givenchy din istorie! Desi micuta rochie neagra a fost facuta initial celebra de catre Coco Chanel, ea si-a cunoscut desavarsirea sub mainile lui Hubert si imbracand-o pe Audrey. A fost nevoie de mai multe modele pentru ca studiourile Paramount sa se declare convinse, dar rochia a devenit, alaturi de creatia purtata de Marilyn Monroe deasupra gratarului de la metrou, cea mai celebra tinuta din istoria fashion a filmului. In 2006, Natalie Portman, comparata de multe voci cu Audrey, a repurtat aceasta creatie iconica pe coperta Harper's Bazaar.

 


Rochiile din „Sabrina”, „Love in the Afternoon” si „Funny Face” au devenit si ele piese iconice Givenchy, alaturi de splendida creatie alba pe care Audrey Hepburn a purtat-o la premiile Oscar in 1954, cand a castigat statueta pentru rolul din „Roman Holiday”.



 
   


In ultimii ani, rochiile Givenchy care au scris istorie au fost purtate de Zoe Saldana, Rooney Mara, una dintre muzele lui Riccardo Tisci, la Oscarurile din 2012, Cate Blanchett, la Oscarurile din 2011, si Beyonce, intr-una dintre cele mai comentate aparitii de la Met Gala.
 




Muzele Givenchy: de la Audrey Hepburn la Kim Kardashian

Atunci cand o casa de moda se adreseaza unor personalitati atat de diferite si cucereste nume mari, de la Audrey la Kim Kardashian si Kanye West, este clar ca are in spate o filosofie originala si extrem de puternica.

Desigur, cea mai importanta muza a casei Givenchy a fost, este si va ramane Audrey, surprinsa in doua imagini emotionante, la inceputul si spre finalul carierei, alaturi de bunul ei prieten Hubert.

   

In prezent, actritele si fotomodelele care au mostenit pozitia lui Audrey provin din cele mai diferite domenii! In primul rand, Tisci este fascinat de marile dive ale momentului Beyonce, Kim Kardashian, Ciara si Madonna i-au purtat cat se poate de fericite creatiile eclectice, jucandu-se cu transparente si portiuni de piele cu totul dezgolite.

   
   

Supermodelele au si ele locul lor special in inima designerului italian: Naomi Campbell arata fabulos in continuare, iar Joan Smalls este atat de frumoasa in negru! Pentru actritele care cocheteaza cu premiul Oscar, Tisci isi modifica integral conceptiile si creeaza rochii diafane, cu influente gotice subtile, pline de romantism: Cate Blanchett si Rooney Mara sunt doua dintre muzele Givenchy cu talent!

   
   

Tu ce parere ai despre brandul Givenchy?

Surse foto: grandmastolemycloset.wordpress.com, forums.thefashionspot.com, rougeandvelvet.wordpress.com, christinapitanguy.com, marieclaire.com, rareaudreyhepburn.com, givenchy.com, theredlist.com, blog.pattern-vault.com, walkersinclairvisuals.com, vogue.com, fashionisers.com, misswhirlwind.com, allclip.net, fashiongonerogue.com, mirror.co.uk, telegraph.co.uk, minniemelange.wordpress.com, dailymail.co.uk, popsugar.com 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016