Beauty Fridays

5 lucruri pe care sa nu le faci niciodata inainte de culcare, ca sa ai un somn linistit

Marţi, 20.10.2015
de Alexa Galgau

Cat timp a trecut de cand somnul linistit noaptea a devenit doar un...vis frumos? Foarte multe persoane au probleme cu somnul in zilele noastre, principala cauza fiind stresul si stilul de viata dezordonat. Noptile nedormite sau dormite prost se aduna, picatura cu picatura, iar efectele incep sa se resimta dupa cateva saptamani sau luni.

Inainte de a apela la somnifere, trebuie sa incerci cateva trucuri utile si sa inveti ce lucruri sa NU faci niciodata daca vrei sa ai un somn linistit!

Ce sa nu faci daca vrei un somn linistit        

1. Nu folosi medicamente pentru combaterea congestiei nazale

Este adevarat ca daca ai nasul infundat este cam greu sa adormi, dar somnul nu este deloc ajutat de substanta activa din decongestionante nazale, cunoscuta pentru faptul ca da chiar si insomnii. Daca o raceala iti da batai de cap, cea mai simpla si recomandata metoda de a desfunda nasul si a deschide caile respiratorii este de a face inhalatii. Trebuie sa pui un vas cu apa pe foc si, cand incepe sa scoata aburi, sa iti pui un prosop pe cap si sa te asezi cu fata in jos, deasupra vasului, dar nu foarte aproape de apa fierbinte. Trebuie sa stai in asa fel incat sa poti sa inhalezi aburii, dar sa nu simti ca te ard pe fata sau pe caile respiratorii. Poti sa adaugi si o picatura de ulei aromatic de lavanda sau de menta pentru un efect suplimentar.           

2. Nu trimite emailuri importante inainte de a te culca

De fapt, cel mai bine ar fi sa nu trimiti emailuri deloc, nici mai putin importante. Cu cat sunt mai urgente, cu atat te vei simti mai agitata si probabil iti vei distruge somnul. In plus, cercetarile au aratat ca expunerea la lumina rece a ecranului de calculator sau laptop are un efect nefast asupra somnului. Acelasi lucru se aplica si in cazul telefonului, pe care va trebui sa il pui pe noptiera, oricat de tentant ar fi. Lumina respectiva reduce nivelul de melatonina din corp, ceea ce iti poate da peste cap ceasul biologic. Asadar, specialistii recomanda sa inchizi toate aceste aparate cu cel putin o ora inainte de a dormi. 

3. Nu face o baie calda

Este adevarat ca apa calda te poate ajuta sa adormi, dar nu si daca faci o baie exact inainte de a te baga in pat. Aceasta pentru ca temperatura corpului scade noaptea, cam cu doua ore inainte de a adormi. Astfel, o baie fierbinte iti va creste temperatura, iar daca te bagi in pat imediat, iti va fi greu sa adormi. In acest caz, sincronizarea este cheia. Ideal este sa faci o baie relaxanta cu o ora inainte de a te culca, pentru ca organismul sa aiba timp sa isi regleze temperatura. 

4. Nu manca prea mult la cina

Poate ca stiai ca nu trebuie sa mananci dupa ora 18.00, iar unul dintre motive este faptul ca un stomac plin poate sa iti distruga somnul prin stimularea undelor cerebrale. Din aceasta cauza, poti incepe sa ai cosmaruri puternice, iar partea cea mai interesanta este relatia dintre mancare si vise: cu cat hrana este mai nesanatoasa, cu atat cosmarurile vor fi mai tulburatoare. Asadar, uita de chipsuri, pizza, hamburgeri si alte mancaruri nesanatoase inainte de culcare. Totusi, daca stii ca ti-e foame seara, nu recomandam nici sa stai cu stomacul gol, pentru ca exista riscul sa te trezesti ca sa dai o tura prin frigider. Consuma un iaurt slab si bea un ceai indulcit cu miere - te vei simti mult mai bine fara sa iti strici somnul.

5. Nu incepe discutii importante

De acum incolo, propune-ti ca in ora de dinainte de culcare sa nu ai nicio activitate care te poate surescita mental. Evita sa incepi discutii serioase cu iubitul seara, chiar daca simti ca nu mai ai rabdare si vrei sa spui ce ai pe suflet. Exista si o vorba care spune ca noaptea este cel mai bun sfetnic. Poate a doua zi vei vedea altfel lucrurile, mai ales dupa un somn bun. 

Acestea sunt doar cateva reguli de baza pe care sa le respecti daca vrei un somn linistit. Sunt schimbari mici care dau rezultate, asa ca merita sa le incerci inainte de a apela la alte tratamente naturiste sau medicamentoase!

Incearca si cateva tehnici de relaxare care te vor ajuta sa iti reincarci bateriile cat ai bate din palme!

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (6)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016