Beauty Fridays

Semne că suferi de intoleranță la histamină

Luni, 05.09.2016
de Alexa Galgau

Intoleranța la histamină este foarte rar depistată și diagnosticată corect în lumea medicală. Chiar dacă doar 1% din populație se confruntă cu o sensibilitate crescută la nivelurile normale de histamină din alimente, această problemă riscă să devină tot mai frecventă. Și mai grav este că intoleranța la histamină este adesea confundată cu alergiile obișnuite, iar această confuzie poate fi periculoasă pentru sănătatea noastră.

Află mai multe despre intoleranța la histamină, o substanță care se găsește în mod natural în corp și în anumite alimente!

Intoleranța la histamină: cauze și simptome

Dacă ar fi să explicăm într-un mod simplist intoleranța la histamină, am putea să o descriem ca o reacție alergică fără un alergen. Este vorba despre o intoleranță a organismului față de nivelurile normale de histamină din corp și din alimente, cauzată de activitatea redusă a enzimelor care descompun histamina.

Atunci când histamina este introdusă în corp prin alimente, se creează o „supradoză”, din cauză că organismul nu poate să descompună corect această substanță. Cunoscută și ca „pseudo-alergie”, intoleranța la histamină poate să dea simptome identice cu cele ale unei alergii obișnuite, precum congestia nazală, tusea sau dificultatea de a respira. În schimb, această intoleranță mai poate să dea și o serie de simptome mai serioase:

  • probleme digestive;
  • anxietate;
  • eczeme;
  • dezechilibre hormonale;
  • tensiune arterială foarte scăzută;
  • iritabilitate;
  • greață;
  • migrene;
  • puls mărit.

Fiecare organism reacționează diferit la intoleranța la histamină. În vreme ce unele persoane au probleme cu sistemul digestiv, altele pot prezenta simptome neplăcute la nivelul inimii sau al sistemului nervos. Tocmai de aceea este foarte greu de identificat această problemă de sănătate, care adesea duce la diagnosticări greșite.

Alimente de evitat dacă ai intoleranță la histamină

Există o serie de alimente care sunt foarte bogate în histamină și care ar trebui tăiate de pe lista de cumpărături sau din meniul de zi cu zi:

  • mâncăruri de la conservă;
  • alcool;
  • brânzeturi;
  • vinete;
  • ciuperci;
  • fructe de mare;
  • supă de oase;
  • produse afumate;
  • spanac;
  • oțet;
  • alimente bogate în gluten.

Este destul de greu să îți dai singură seama că ai intoleranță la histamină, însă poți depista anumite simptome de alergie dacă vei consuma alimente din lista de mai sus.

Pentru a afla dacă suferi de intoleranță la histamină, trebuie să faci un set analize speciale, recomandate de medicul alergolog. Aceste analize vor arăta dacă organismul tău nu produce destule enzime care să proceseze histaminele. După ce afli sigur că ai această problemă, va trebui să îți ajustezi dieta, prin eliminarea treptată a produselor dăunătoare.

Câteva dintre alimentele cu nivel scăzut de histamină sunt:

  • carnea proaspătă;
  • peștele proaspăt;
  • gălbenușul;
  • fructele și legumele proaspete (cu excepția roșiilor și căpșunelor);
  • laptele vegetal;
  • uleiurile pentru gătit;
  • ierburile aromatice;
  • ceaiurile.

Chiar dacă ai intoleranță la histamină, nu va fi nevoie să elimini toate alimentele sănătoase sau preferate. Pentru a menține un stil de viață echilibrat și sănătos, îți recomandăm să adopți o dietă personalizată, cu ajutorul unui nutriționist.

Află și care este diferența dintre alergia la lapte și intoleranța la lactoză!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016