Cea mai bună poziție pentru dormit: dormi așa pentru o sănătate de fier!

Duminică, 13.11.2016
de Alexa Galgau

Cu toții știm cât de important este somnul pentru starea generală de sănătate pe termen lung, dar se pare că și poziția în care dormim este deopotrivă importantă dacă vrei să eviți anumite probleme de sănătate. Conform specialiștilor, această poziție ne protejează stomacul, spatele și chiar și inima, datorită modului în care se așază organele când stăm astfel.

Află care este cea mai bună poziție pentru dormit și ce beneficii are pentru sănătate!

Cea mai bună poziție pentru dormit

Conform studiilor, cea mai bună poziție din timpul somnului este dormitul pe partea stângă. Deși știința abia acum confirmă beneficiile acestei poziții, teoria nu este deloc nouă, ci se trage din Ayurveda, o abordare holistică a sănătății și medicinei, care a luat naștere în India. Până acum știam că dormitul pe partea stângă este recomandat persoanelor care suferă de gastrită, pentru că stomacul ar fi poziționat astfel încât să fie reduse refluxul gastric și disconfortul creat de acesta.

Există însă multe alte beneficii ale acestei poziții pentru dormit:

1. Ajută sistemul limfatic. Acesta este o componentă importantă a sistemului imunitar și este format din glande limfatice și vase foarte mici prin care circulă limfa. Conform medicinei Ayurvedice, dormitul pe partea stângă contribuie la o filtrare mai bună a reziduurilor prin intermediul sistemului limfatic, iar studiile moderne au descoperit că această poziție poate ajuta la eliminarea reziduurilor de la nivelul creierului. La polul opus, dormitul pe partea dreaptă poate să ducă la scăderea eficienței sistemului limfatic.

2. Îmbunătățește digestia. Dormitul pe partea stângă poate fi mai benefic pentru digestie decât cel pe partea dreaptă, datorită gravitației. Precis, această poziție pentru dormit permite mâncării să se deplaseze mai ușor dinspre intestinul subțire înspre colon, ceea ce înseamnă că sunt șanse mai mari să ai un scaun regulat, în fiecare dimineață. Totodată, dormitul pe partea stângă a corpului permite stomacului și pancreasului să stea în poziție naturală, ceea ce duce la stimularea producției de enzime pancreatice, care la rândul lor îmbunătățesc digestia.

3. Este benefică pentru inimă. Doctorii recomandă dormitul pe partea stângă pentru că îmbunătățește circulația la nivelul inimii. Tot gravitația este de „vină” pentru acest efect, deoarece facilitează drenajul limfatic și circulația la nivelul aortei. Cu toate acestea, nu se poate spune că dormitul pe partea dreaptă este nesănătos pentru inimă, așa că nu ai de ce să îți faci griji dacă preferi această poziție pentru dormit.

4. Este perfect pentru femeile însărcinate. Dormitul pe partea stângă este benefic pentru circulația femeilor care așteaptă un copil și este recomandat atunci când sarcina este deja avansată și începe să afecteze spatele. Această poziție pentru dormit reduce presiunea asupra spatelui, împiedică uterul să preseze ficatul și crește circulația la nivelul acestuia, așa că nu e de mirare că femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă astfel, cu o pernă între picioare, pentru confort maxim.

5. Te scapă de arsurile gastrice. Atunci când dormi pe partea stângă, stomacul se află într-o poziție din care sucul gastric nu poate ajunge la nivelul esofagului. La polul opus, dormitul pe partea dreaptă poate să agraveze durerile de stomac. Dacă ai crize de stomac după mese, medicii recomandă să stai pe partea stângă cel puțin 10 minute și vei simți imediat o ameliorare a simptomelor.

6. Este benefică pentru spate. Această poziție de dormit te poate ajuta și dacă suferi de probleme cronice cu spatele, deoarece scade presiunea corpului asupra coloanei vertebrale. Pentru a scăpa de acest disconfort, se mai recomandă și să ai o pernă care să țină capul într-o poziție naturală (să nu fie prea ridicat) și să pui o pernă între genunchi, tot pentru a reduce presiunea asupra spatelui, în special asupra zonei lombare.

După cum vezi, chiar și poziția pentru dormit este importantă pentru sănătatea noastră. Chiar dacă nu este ușor să îți schimbi anumite obiceiuri în somn, poți încerca să te obișnuiești treptat cu această poziție, însă, dacă simți că îți crește disconfortul, ascultă-ți corpul și nu îl forța în niciun fel.

Află și cum să alegi o saltea de calitate!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016