Cum sa combini alimentele de sarbatori ca sa eviti problemele digestive

Marţi, 22.12.2015
de Nicoleta Soare
Sarmale, friptura, carnati, racituri si multe dulciuri, mai ales consacratul cozonac, sunt ingredientele secrete ale unui meniu complet pentru masa de Craciun.

Mancarurile traditionale, de cele mai multe ori cu un continut mare de grasimi si zahar ingreuneaza sistemul digestiv provocand neplaceri, balonari si gaze. 

Cum sa combini alimentele de sarbatori ca sa eviti problemele digestive

Dupa o lunga perioada de post, asa cum este inainte de Craciun, poti avea tendinta sa exagerezi cu consumul de alimente grele si sa te trezesti cu o indigestie care iti poate taia cheful de distractie.

 

  

 

Ca sa eviti problemele digestive, iata cum sa combini alimentele de sarbatori:

1. Trebuie sa tii cont de substantele care intra in componenta alimentelor: proteine, carbohidrati, lipide, glucide. De exemplu sarmalele sunt greu de digerat din cauza combinatiei de carne grasa si orez, adica intre proteina, grasime si amidon. Sau combinatia de friptura cu cartofi prajiti, adica intre proteine si carbohidrati. Aceste asocieri nepotrivite duc la o incapacitate de absorbtie a nutrientilor  la nivelul tractului digestiv, cauzand o serie de boli acute.
O varianta sanatoasa sunt sarmalele din carne de pui sau din carne de vita slaba, fara orez, sau varianta vegetariana, din legume si orez.

2. Evita prajelile. Carnea prajita este greu de digerat, in plus creste si densitatea calorica a alimentelor. Asa ca incearca sa pregatesti friptura la cuptor, impreuna cu o garniture usoara, cum ar fi legume la abur sau cartofi natur.

3. Evita combinatiile: carne cu paine, orez, cartofi, branzeturi, pastele cu sosuri din carne sau sosurile cu maioneza, ruladele cu aluat si carne. Incearca mai bine o salata din cruditati. Fibrele vor face alimentele mult mai usor de digerat.

4. Nu consuma deserturile imediat dupa masa. La categoria desert intra si fructele, care se consuma intre mese.

5. Ajuta-ti digestia cu necesarul de apa zilnic, dar ai grija sa nu bei inainte sau imediat dupa masa si nici in timpul mesei, caci poate duce la diluarea sucurilor gastrice.

6. Consuma cel putin trei portii de legume si doua de fructe pe zi.

7. Limiteaza-te doar la o felie de tort sau una de cozonac.

Este necesar sa stii cum sa combini alimentele ca sa nu ai probleme digestive de Sarbatori asa ca alege sa mananci portii mici, tine cont de regulile de combinare a alimentelor si compenseaza eventualele excese alimentare cu miscare in aer liber!

Pentru a te bucura din plin de perioada festiva, citeste si sfaturile despre cum sa nu te ingrasi de Sarbatori!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un salon in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016