Te confrunți cu balonare după masă? Respectă aceste reguli!

Joi, 21.04.2016
de Viorica Ghinea

Te-ai delectat cu preparate culinare delicioase, dar, în loc să te simți bine, te cuprinde o stare neplăcută. Stomacul tău parcă își dublează mărimea, iar pantalonii devin dintr-odată prea strâmți pentru el. Ca și cum nu ar fi suficient, începi să ai crampe și gaze intestinale. Dacă senzația de balonare după masă devine insuportabilă și se repetă des, înseamnă că trebuie să faci câteva schimbări în dieta ta.

Iată la ce soluții poți să apelezi pentru a scăpa de balonare!

6 metode pentru a preveni balonarea după masă

1. Consumă cu moderație alimentele care îți provoacă balonare

Pâinea, fasolea, mazărea, broccoli, conopida, varza, lactatele, ceapa, merele, piersicile și perele se numără printre alimentele care provoacă cel mai des balonare și gaze intestinale după masă. Prin urmare, ar trebui să le consumi în cantități reduse la masă și să ai grijă să nu le combini. De asemenea, este important să fii atentă dacă mai ai astfel de simptome și la alte alimente. Acordă atenție modului în care te simți după fiecare masă.

2. Redu consumul de sare

Consumul excesiv de sare nu numai că poate duce la apariția bolilor de inimă, dar favorizează și retenția de apă în țesuturi. Dacă îți este greu să te desparți de sare când mănânci, apelează la ajutorul ierburilor aromate și al condimentelor iuți.

3. Evită mâncărurile grase

Având în vedere că mâncarea cu conținut ridicat de grăsime este mai greu de procesat în corp, nu este de mirare că apare senzația de balonare după masă. Probabil ai observat că te simți extrem de plină în special după mesele organizate pentru evenimentele speciale de peste an. Data viitoare îndreaptă-ți atenția spre bolul cu salată și uită de friptura bogată în grăsime.

4. Limitează consumul de băuturi carbogazoase

Cu siguranță nu îți este ușor să renunți la un pahar răcoritor din băutura preferată, însă, dacă reziști tentației, nu te vei mai confrunta cu senzația de balonare după masă. În schimb, optează pentru apă plată cu lămâie. Acest lichid vital nu este doar răcoritor, ci îți va stimula și digestia.

5. Mănâncă încet

Nu te grăbi când mănânci, ci bucură-te de masă, pentru a evita crampele abdominale și flatulența. Ia în considerare că, atunci când mănânci pe fugă, înghiți și aer care, odată ajuns în stomac, îți oferă senzația de balonare. În plus, mâncatul încet previne consumarea alimentelor în exces. Stomacul are timp să transmită creierului senzația de sațietate.

6. Ieși la o plimbare

O scurtă plimbare poate alina efectele neplăcute ale senzației de balonare după masă. Prin urmare, dacă ai ocazia să mergi puțin pe jos, nu mai sta pe gânduri. Te vei simți mult mai bine după aceea, mai ales că mișcarea îmbunătățește și funcțiile sistemului digestiv.

Senzația de balonare după masă poate fi prevenită ușor dacă ții cont de sfaturile oferite mai sus. Fii atentă la semnalele pe care ți le transmite corpul tău și consultă un specialist dacă observi că ai sensibilitate la o anumită categorie de alimente. Îți va fi mult mai ușor să previi această neplăcere dacă vei determina cauza ei.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (10)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016