Mișcări interzise dacă te confrunți cu dureri de coloană

Duminică, 30.10.2016
de Alexa Galgau

Problemele de spate nu sunt deloc o raritate în ziua de azi, când cei mai mulți dintre noi stăm 8-9 ore la birou și ne mișcăm foarte puțin din această cauză. După ani în șir în care ne „chinuim” coloana astfel, ajungem în cele din urmă la medic și cel mai adesea ni se spune să ne schimbăm postura și să fim mai activi fizic, pentru a întări musculatura spatelui și a scăpa de durerile de coloană. Însă ceea ce mulți nu îți spun este că nu orice tip de mișcare este benefică pentru coloană. De fapt, există tipuri de mișcare care îți pot face foarte mult rău și pot contribui la o agravare a problemei.

Află, așadar, care sunt exercițiile contraindicate pentru durerile de coloană!

Mișcări interzise pentru dureri de coloană

Atunci când ai probleme cu coloana, dacă nu vrei să ți se agraveze durerea, trebuie să eviți anumite mișcări. Cu toate acestea, mișcarea este esențială pentru ameliorarea simptomelor neplăcute. De exemplu, mersul pe jos stimulează circulația și trimite sânge oxigenat în zonele dureroase, ceea ce reduce inflamația care provoacă disconfortul. Atunci când criza acută se ameliorează  și te confrunți cu o problemă cronică a spatelui, antrenamentul fizic constant este esențial pentru a ține sub control problema. Mușchii pe care trebuie să te concentrezi sunt cei ai spatelui, fesierii, cei ai picioarelor și mușchii abdominali, care vor oferi spatelui susținerea de care are nevoie. Ceea ce contează este să te asiguri că exercițiile pe care le faci nu îți fac mai mult rău decât bine. 

Iată care sunt exercițiile pe care trebuie să le eviți dacă ai dureri de coloană și cu ce să le înlocuiești!

1. Abdomene

Atunci când te ridici din poziție culcată în șezut, spatele este cel care depune cel mai mare efort. Clasicele abdomene nu îți vor face un abdomen cu pătrățele, așa cum speri, ci îți vor da dureri de spate. Acest lucru se întâmplă mai ales dacă mușchii abdominali sunt foarte slabi și nu reușesc să îți ridice greutatea, ceea ce înseamnă că este solicitată coloana. 

Abdomenele clasice pot fi înlocuite cu cele de tip crunches, deoarece permit coloanei să stea pe podea, în timp ce tu îți folosești numai mușchii abdominali. Deși te ridici mult mai puțin, nu folosești deloc coloana, ceea ce înseamnă că acest tip de mișcare este mult mai eficient și pentru abdomen!

2. Îndreptări cu haltera (deadlift)

Una dintre cele mai dăunătoare mișcări pentru spate, mai ales dacă suferi de dureri de coloană cronice, sunt îndreptările cu haltera. Dacă ai putea să realizezi exercițiul corect 100%, el nu ar reprezenta o problemă pentru spate, însă majoritatea oamenilor pun prea multă presiune pe zona lombară, ceea ce duce la o comprimare a discurilor vertebrale.

Poți înlocui aceste exerciții cu cele de tipul leg press, care au același efect benefic asupra mușchilor picioarelor și fesierilor. Acestea scot spatele din ecuație și minimalizează șansele ca această zonă să fie folosită greșit.

3. Exerciții de tip burpee

Exercițiile de tip burpee sunt cele în cadrul cărora trebuie să alternezi între poziția de flotare și sărituri în aer, fiind foarte populare în lumea fitnessului datorită numărului mare de calorii pe care îl ard. Dacă ai dureri de coloană, ele sunt interzise, deoarece suprasolicită mușchii spatelui și, în același timp, reprezintă mișcări de mare impact, care pot afecta nu doar coloana, ci și încheieturile.

Pentru a arde calorii fără a suprasolicita spatele, o idee bună este să crești intensitatea exercițiilor permise o dată la 10 minute și să faci mișcare foarte intensă timp de 2-3 minute. Nu trebuie neapărat să fie cardio intens, ci poate să fie vorba chiar și despre mersul pe jos: mărește viteza și vei observa cum îți crește pulsul semnificativ! Astfel de alternări între intensitate medie și mare stimulează metabolismul și ajută sistemul cardiovascular fără a afecta spatele. 

4. Aplecări până la podea

Atunci când te apleci prea mult, pentru a întinde spatele și picioarele, suprasoliciți mușchii acestora, care mai departe pot crea tensiune la nivelul spatelui. Acest lucru este valabil în mod special pentru persoanele care stau mult la birou sau pentru cele mai înaintate în vârstă, deoarece musculatura devine tot mai slabă.

Pentru a avea aceleași beneficii, fără dureri de coloană, încearcă acest exercițiu: stai întinsă pe spate, cu picioarele întinse. Adu genunchiul stâng către piept și prinde-l cu ambele mâini, apoi trage-l ușor spre tine, până simți că se întinde mușchiul piciorului. Menține poziția 20-30 de secunde, apoi repetă cu piciorul celălalt. Acest exercițiu permite întinderea mușchilor, fără a compromite poziția neutră a coloanei. 

Nu face mișcările de mai sus dacă suferi de dureri de coloană, ci înlocuiește-le cu cele propuse de noi și nu vei mai avea de suferit din cauza spatelui!

Iată și cum să scapi de durerea de spate într-un minut, printr-o metodă simplă!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016