Ce dietă trebuie să urmezi în funcţie de zona în care te îngraşi

Luni, 28.11.2016
de Andreea Marinescu

Fiecare dintre noi este diferit, iar acest lucru nu se reflectă doar asupra personalităţilor noastre: zonele în care tindem să acumulăm ţesut adipos este o altă trăsătură individualizată. Există şase tipuri de obezitate, iar fiecare dintre ele necesită un plan de dietă şi exerciţii personalizate pentru a scăpa de ţesutul adipos localizat în anumite zone ale corpului.

Tu cărui grup aparţii? Identifică profilul de obezitate în funcţie de zona în care acumulezi ţesut adipos şi descoperă cea mai eficientă metodă de slăbit pentru tipologia ta!

1. Obezitatea cauzată de mâncatul excesiv

Este cel mai comun tip de obezitate din lume şi este cauzat de excesul caloric. Dacă observi că grăsimea tinde să se distribuie în mod aproximativ egal pe toată suprafaţa corpului, reducerea numărului de calorii şi cel puţin 30 de minute de sport efectuate zilnic te vor ajuta să lupţi împotriva acestui tip de obezitate.

2. Obezitatea cauzată de mâncatul pe fond emoţional

Acest tip de obezitate are la bază tulburări emoţionale, precum depresia, anxietatea şi stresul. Oamenii care tind să acumuleze ţesut adipos în zona inferioară a abdomenului au tendinţa de a consuma dulciuri şi de a mânca în exces atunci când trebuie să facă faţă unui nivel ridicat de stres. Managementul stresului este primul pas în tratarea cauzei acestui tip de obezitate, dar şi reducerea excesului caloric.

3. Obezitatea cauzată de gluten

Persoanele afectate de obezitatea cauzată de gluten sunt, preponderent, femeile cu anumite dezechilibre hormonale: fie aflate în perioada adolescenţei, fie aflate la menopauză. Pentru a contracara acest tip de obezitate, specialiştii recomandă renunţarea la fumat, evitarea consumului excesiv de alcool şi reducerea timpului petrecut în poziţia şezut. Exerciţiile cu greutăţi sunt cea mai eficientă strategie împotriva depozitelor de grăsime acumulate în zona coapselor.

4. Obezitate metabolică aterogenă

Persoanele afectate de acest tip de obezitate tind să acumuleze ţesut adipos în zona abdominală, ceea ce poate exercita presiune asupra diafragmei, cauzând probleme respiratorii. Reducerea consumului de alcool este esenţială pentru a combate acest tip de obezitate.

5. Obezitate cauzată de circulaţia venoasă

Obezitatea este una dintre principalele cauze ale bolilor cardiovasculare, expunându-te unui risc crescut de a dezvolta patologii precum ateroscleroza, dar ştiai că principiul funcţionează şi invers? Anumite insuficiențe ale sistemului circulator te predispun unui risc mai mare de a acumula depozite de grăsime în zona lombară, a posteriorului şi coapselor. Considerată un tip de obezitate ereditară, aceasta se întâlneşte cel mai des în cazul gravidelor sau persoanelor care se confruntă cu problema picioarelor umflate şi a retenției de apă. Alergatul şi urcatul scărilor reprezintă cele mai eficiente metode de a lupta împotriva grăsimii.

6. Obezitate cauzată de sedentarism

Obezitatea cauzată de inactivitate afectează acele zone ale corpului care au fost iniţial supuse exerciţiilor fizice, de pildă în sporturi de performanţă sau un program regulat de fitness, dar acum sunt sedentare. Pentru a elimina acest tip de grăsime, mâncatul la ore regulate şi exerciţiile fizice constante sunt cea mai bună strategie.

Acum ştii care sunt diferitele tipuri de obezitate, aşa că nu îţi rămâne decât să descoperi care sunt alimentele recomandate pentru o slăbire sănătoasă!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.6 (8)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016