Șapte semne că duci lipsă de proteine în organism

Marţi, 05.07.2016
de Diana Solomon

În cazul în care nu ai observat până acum, în ultimii ani s-a discutat adesea despre consumul de proteine. În ciuda preocupării generale asupra acestui aspect, unele persoane continuă să nu ia în seamă cantitatea zilnică necesară, în special vegetarienii și cei care obișnuiesc să mănânce mai mult frugal.

Este destul de dificil să pui o etichetă pe ceea ce înseamnă „proteine insuficiente”, din moment ce fiecare om se distinge de celălalt printr-o serie de factori precum metabolism, stil de viață, activități zilnice etc. Totuși, ca o regulă generală, dacă o persoană are o dietă ce presupune consumul unui număr de 2000 de calorii, un necesar zilnic de proteine ar varia de la 50 la 150 de grame. 

Lipsa de proteine poate fi dată de gol de anumite simptome. Iată care sunt acestea!  

Șapte semne că duci lipsă de proteine în organism

1. Poftești după dulciuri

Unul dintre primele semne că ai nevoie de mai multe proteine este reprezentat de pofta de dulce și de senzația că nu ești niciodată sătulă. Probabil te-ai fi gândit că un nivel scăzut al proteinelor în organism ți-ar cauza pofta de ouă sau friptură, nu de înghețată, însă acest lucru se explică prin faptul că funcția principală a proteinelor este să îți asigure un nivel echilibrat de zahăr în sânge. În lipsa acestora, nivelul glucozei va scădea, ceea ce ne aduce de unde am plecat: la dorința de a consuma bomboane, prăjituri și oricare alte alimente dulci.

2. Simți că „ai mintea în ceață”

Un nivel echilibrat al zahărului în sânge te ajută să rămâi concentrată. Prin urmare, atunci când ești privată de proteine, nivelul glucozei va fluctua constant, iar acest lucru te va face să te simți puțin amețită. De ce? Pentru că nu ai în mod constant carbohidrați care să îți „alimenteze” creierul.

Proteinele ajută la eliberarea carbohidraților ce-ți asigură o energie constantă. Așadar, dacă te bazezi pe gustări rapide, precum niște biscuiți mâncați pe fugă sau o felie de pâine cu gem, vei experimenta scurte momente de energie pentru funcționarea creierului, urmate apoi de confuzie și lipsă de concentrare.

3. Te confrunți cu problema căderii părului

Proteinele stau la baza celulelor din organism, iar asta implică și foliculii. Dacă foliculii sunt puternici, aceștia te vor ajuta să nu pierzi mult păr, chiar dacă uneori intervin factori externi: vânt puternic, vopsire, spălare zilnică, folosirea plăcii de păr etc. Așadar, dacă nu consumi minimul de proteine zilnic, vei observa că podoaba capilară se va degrada treptat, își va pierde din strălucrie, iar firele de păr se vor subția și vor începe să cadă.

4. Te simți slăbită

Cu toții știm că proteinele sunt esențiale pentru construcția masei musculare. Așadar, dacă nu consumi suficiente alimente bogate în proteine, mușchii tăi vor începe să se lase în timp. Ca rezultat secundar, te vei simți slăbită și fără energie de a face exerciții fizice la care cândva excelai.

5. Te îmbolnăvești des

Bicepșii sau tricepșii nu sunt singurele părți ale corpului care au nevoie de un aport constant de proteine. Conform specialiștilor, proteinele sunt necesare pentru construirea tuturor componentelor din sistemul nostru imunitar. Așadar, dacă observi că te alegi cu răceli sau infecții mai des decât destul persoanelor din jurul tău, dar nu te confrunți și cu alte probleme de sănătate, atunci poți da vina pe o lipsă de proteine în organism.

Un alt semn al deficienței de proteine îl constituie aspectul pielii. Astfel, dacă ai pielițe rupte, de exemplu, încearcă să consumi mai multe alimente bogate în proteine. 

6. Rănile ți se vindecă mai greu

Pentru a grăbi vindecarea pielii, ai nevoie de o cantitate suficientă de proteine. Dacă observi că pentru o zgârietură sau lovitură corpul tău are nevoie de prea mult timp să se refacă, înseamnă că ai nevoie de un regim ce include mai multe proteine.

7. Organismul tău acumulează apă

În cazul în care te confrunți cu edeme sau acumulări de apă, consumă mai multe proteine, în scopul de a împiedica fluidul să se acumuleze în țesuturile pielii, în special în picioare și încheieturi.

Așadar, acestea sunt doar câteva semne că ai o lipsă de proteine în organism. Prin urmare, tu te confrunți cu vreuna dintre problemele prezentate mai sus?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.7 (7)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016