Șapte idei de mic dejun pentru diabetici

Marţi, 30.08.2016
de Alexa Galgau

Restricțiile alimentare pe care trebuie să le înduri dacă ai diabet nu înseamnă că nu te vei mai putea bucura vreodată de mâncare. De fapt, există foarte multe variante de mic dejun pentru diabetici foarte sănătos și gustos în același timp, pentru că aceste calități nu se exclud! Să nu uităm că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar dacă ai probleme cu glicemia, acest lucru este cu atât mai mult valabil.

Îți prezentăm, în continuare, cele mai bune idei de mic dejun pentru diabetici!

Șapte idei de mic dejun pentru diabetici

 Micul dejun sănătos pentru diabetici constă în acele alimente considerate sigure pentru această afecțiune:

  • fructe proaspete, precum bananele, portocalele, nectarinele, merele, piersicile etc;
  • fructe înghețate, ideale pentru smoothie-uri și foarte sănătoase, pentru că păstrează toate calitățile nutriționale ale fructelor proaspete;
  • cereale integrale, perfecte pentru stimularea digestiei și reglarea glicemiei;
  • pâine integrală fără zahăr (pâinea albă este interzisă în regimul pentru diabetici, la fel ca alte produse din ingrediente rafinate, care cresc glicemia și nu au nutrienți prețioși);
  • fructe oleaginoase, nesărate, neprăjite;
  • ouă proaspete, o bună sursă de proteine;
  • lapte degresat sau lapte vegetal, de soia, orez sau migdale;
  • iaurt grecesc degresat, fără alți aditivi sau arome;
  • brânză de vaci cu 1% sau 2% grăsime;
  • legume proaspete și legume înghețate, care pot fi adăugate la sandwich-uri și omlete.

 Iată câteva idei delicioase de mic dejun pentru diabetici:

  1. Omletă la microunde: sparge un ou într-un vas termorezistent și adaugă o lingură de lapte degresat, apoi adaugă niște pudră de usturoi și niște piper. Pune mixul la microunde câteva zeci de secunde sau până când oul este pătruns. Adaugă o lingură de sos salsa deasupra și o lingură de brânză degresată. Mănâncă omleta cu o felie de pâine integrală și mănâncă un fruct la alegere ca desert.

  2. Cereale cu fructe: amestecă cerealele integrale cu lapte degresat sau lapte vegetal și lasă-le să se umfle puțin. Adaugă deasupra fructe de pădure proaspete. Dacă vrei o variantă light de mic dejun, alege un lapte vegetal neîndulcit, care are mai puține calorii, grăsimi și zaharuri decât laptele obișnuit.

  3. Smoothie sănătos: pune în blender 120 ml iaurt degresat, 2 linguri de lapte degresat și 100 g fructe congelate, procesează-le și savurează un mic dejun light și delicios. Dacă vrei ceva mai consistent, poți să adaugi o lingură de unt de arahide sau o lingură de semințe de in.

  4. Parfait din iaurt: pune iaurt degresat într-un pahar, presară deasupra fructe de pădure proaspete și adaugă niște fulgi de migdale sau niște nuci pecan mărunțite. Această combinație simplă este plină de calciu, vitamine și grăsimi sănătoase, umplându-te de energie pe tot parcursul dimineții. Dacă vrei o variantă mai consistentă, pune la baza parfaitului un strat de fulgi de ovăz sau alte cereale integrale.

  5. Pâine cu unt de arahide: chiar dacă nu sună prea sănătos, este de fapt un mic dejun foarte bun pentru diabetici. Ia o felie de pâine integrală, prăjește-o si unge-o cu un strat de unt de arahide fără zahăr sau cu unt de migdale. Poți să pui deasupra felii de banane sau felii de măr. Aceasta este și o idee bună de gustare: câteva felii de măr unse cu unt de arahide.

  6. Cereale cu fructe și nuci: lasă 60 g de ovăz integral la înmuiat în lapte de migdale, apoi adaugă scorțișoară, puțină esență de vanilie, câteva felii de măr și nuci rumenite la tigaie. Poți să adaugi și câteva fructe uscate pentru a îndulci amestecul.

  7. Brânză de vaci cu fructe: amestecă 150 g de brânză de vaci cu 50 g de piersici de la conservă sau piersici proaspete. Poți să folosești și alte fructe, precum ananasul, fructele de pădure sau bananele. Adaugă puțin iaurt degresat pentru a face un amestec mai cremos și presară deasupra fulgi de migdale sau nuci mărunțite.

Chiar dacă ai diabet, aceasta nu înseamnă că nu îți vei mai răsfăța niciodată papilele gustative. Ideile de mai sus de mic dejun pentru diabetici sunt foarte ușor de pus în aplicare și au marele avantaj de a fi foarte gustoase, nu doar sănătoase.

Descoperă și cum poate fi prevenită retinopatia diabetică prin consumul de pește și care sunt cele mai periculoase alimente pentru diabetici!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016