Beauty Fridays

Șapte beneficii pe care le are laptele de cocos pentru sănătate

Luni, 05.09.2016
de Alexa Galgau

Laptele de cocos este un produs delicios folosit atât la prepararea dulciurilor, cât și a unor mâncăruri absolut minunate, fiind foarte utilizat mai ales în bucătăria asiatică. El nu are doar un gust delicat și bun, ci este și foarte nutritiv, motiv pentru care ar trebui să începi să îl consumi cât mai des, mai ales pentru că ajută la scăderea tensiunii arteriale și este un foarte bun înlocuitor pentru laptele de origine animală, care este mai gras și este contraindicat persoanelor care au probleme cu colesterolul.

Află care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de lapte de cocos și cum îl poți folosi în bucătărie!

Beneficiile consumului de lapte de cocos

Nuca de cocos pare să fie un adevărat dar de la Dumnezeu, pentru că ne oferă trei produse care intră cu ușurință în topul celor mai sănătoase alimente din lume: uleiul de cocos, apa de cocos și laptele de cocos. Acesta din urmă este lichidul care se găsește în nuca de cocos, stocat în miezul acesteia. Atunci când spargi o nucă de cocos, ceea ce se scurge imediat din ea este apa de cocos. Dacă procesezi miezul împreună cu aceasta și apoi îl strecori, obții laptele de cocos, numit astfel datorită consistenței sale mai cremoase.

În vreme ce apa de cocos este bogată în carbohidrați și electroliți, laptele de cocos este mai degrabă bogat în grăsimi saturate și este destul de caloric, însă are și mulți nutrienți prețioși. Din cauză că este hipercaloric, ar trebui să bei între 60 ml și 120 ml.

O porție mică de lapte de cocos (60 ml) are următoarele proprietăți nutriționale: 138 de calorii, 1.5 g proteine, 2 g zahăr, 14 g grăsimi, 0.55 mg mangan (27% DZR), 0.15 mg cupru (8% DZR), 60 mg fosfor (6% DZR), 22 mg magneziu (6% DZR), 157 mg potasiu (5% DZR).

Consumul moderat de lapte de cocos are mai multe beneficii pe care trebuie să le știi:

1. Scade tensiunea arterială: nuca de cocos este una dintre cele mai bune surse de acid lauric. Acesta are proprietăți antivirale și antibacteriene și este un acid gras asociat cu scăderea colesterolului și reglarea tensiunii arteriale.

2. Ajută la formarea masei musculare: studiile arată că trigliceridele conținute de cocos ajută la creșterea performanței fizice, deci laptele de cocos poate fi un bun combustibil înainte de antrenament. În plus, el conține suficienți nutrienți pentru ca mușchii să se refacă după efort fizic, dar și electroliți, precum magneziul și potasiul, care previn deshidratarea.

3. Ajută la slăbit: poate părea ironic că un produs atât de bogat în grăsimi saturate poate să ajute la slăbit, dar se pare că laptele de cocos are multe proprietăți care au acest efect. El îți oferă senzația de sațietate pentru mai multe ore și te hidratează, stimulând funcțiile organelor vitale.

4. Îmbunătățește digestia și tratează constipația: sistemul digestiv nu poate fi sănătos decât dacă ești foarte bine hidratată și, după cum am spus, laptele de cocos conține și apă, și electroliți, ajutându-te să îți menții organismul în formă maximă mai multe ore.

5. Te ajută să ții sub control glicemia: conținutul ridicat de grăsimi din laptele de cocos contribuie la scăderea vitezei cu care zahărul este eliberat în sânge, controlând astfel nivelul de insulină și prevenind crizele de glicemie. Laptele de cocos este un produs sigur și pentru diabetici, atunci când este consumat în cantitățile indicate.

6. Previne anemia: dacă introduci în alimentație produse sănătoase și pline de nutrienți precum laptele de cocos, anemia va fi o necunoscută pentru tine. În plus, laptele de cocos conține minerale, printre care și fier, deși nu în cantități impresionante. Dacă bei puțin lapte de cocos zi de zi, organismul tău va deveni mai puternic.

7. Previne ulcerul: un alt beneficiu al laptelui de cocos este că acționează ca „pansament” pentru stomac, fiind chiar mai eficient decât apa de cocos în acest sens. În experimentele de laborator, cobaii care au primit lapte de cocos au prezentat o reducere cu 60% a riscului de ulcer, iar cercetătorii sunt de părere că produsul ar avea un efect similar la oameni.

Laptele de cocos poate înlocui laptele obișnuit din rețetele de dulciuri și poate fi folosit chiar și în rețete de mâncare, mai ales în cele thailandeze (de exemplu, pui în lapte de cocos). Vei găsi multe rețete vegane cu acest produs, așa că nu ezita să îl introduci în alimentație cât mai des, dar în cantități mici!

Iată și o rețetă delicioasă de tort Paleo cu cocos, o variantă dietetică de desert!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016