Bloggerița de fashion Branislava Antovic ne dezvăluie secretul succesului ei

Bloggerița de fashion Branislava Antovic ne dezvăluie secretul succesului ei

Eugenia Dinescu, redactor

Avem nevoie de feminism mai mult decât oricând, iar conferinţa Beauty of Entrepreneurship, ce va avea loc pe 9 noiembrie, îşi propune să redea femeilor locul care li se cuvine în domeniul antreprenoriatului.  Beauty of Entrepreneurship demonstrează că a fi femeie nu este o vulnerabilitate, ci o forţă. Branislava Antovic, una dintre cele mai influente bloggerițe de beauty și modă din Serbia, este unul dintre cele mai palpabile exemple.

Înainte de conferinţa Beauty of Entrepreneurship 2016, Branislava Antovic a acceptat să ne dezvăluie câteva dintre dedesubturile vieţii de blogger, care au fost cele mai mari prejudecăţi cărora a fost nevoită să le facă faţă, dar şi trucurile la care apelează pentru a-şi alimenta puterea de a merge mai departe.

Eşti curioasă să afli care este secretul care i-a permis Branislavei să îşi transforme blogul Brana’s Divine World într-unul dintre cele mai influente branduri ale blogosferei de fashion? Află în interviul acordat în exclusivitate pentru DivaHair!

Care a fost cel mai dificil aspect al transformării blogului într-o afacere? Cum ai reuşit să îl depăşeşti?

Fiecare aspect al acestui job a fost o provocare pentru mine; faptul că nimeni nu consideră un blog că fiind un job real şi faptul că nimeni din mediul meu nu îţi putea oferi sfaturi despre cum să fii cel mai bun, pentru că nimeni nu o făcuse înainte. De asemenea, faptul că trebuie să urmăreşti tot ce se întâmplă pe internet, în social media şi dezvoltarea blogurilor, cât şi necesitatea de a învăţa noţiuni de bază despre programare şi fotografie. Iar cea mai mare provocare dintre toate, faptul că îndeplineşti toate funcţiile, însă eşti o singură persoană: redactor-şef, jurnalist, art director, manager, secretara, curier...

Cum ai început blogging-ul? Ce te-a făcut să realizezi că îţi doreşti să faci acest lucru?

Complet spontan şi fără să am vreo intenţie serioasă. În momentul în care am început blogul, se întâmpla în octombrie 2010, tocmai absolvisem Jurnalismul în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice din Belgrad şi începusem studiile de master, aşa că simţeam nevoia unui strop de creativitate şi exerciţiu în viaţa mea. Cum nu puteam să obţin acest lucru trimiţându-mi CV-ul către diferite adrese (pentru că nimeni nu răspundea oricum), am decis să iau lucrurile în propriile mâini şi să îmi creez propriul meu spaţiu pentru a gândi şi scrie creativ. În acel moment urmăream deja câţiva bloggeri străini, iar conceptul era deosebit de interesant pentru mine. Aşadar, am decis să încep propriul meu blog. Iar odată cu această decizie, mi-am schimbat viaţă fundamental.

Care este cel mai mare stereotip cu care se confruntă femeile-antreprenor?

În cazul jobului meu, acela ar fi prejudecată conform căreia femeile care scriu bloguri de lifestyle sau modă sunt fete superficiale care au mult timp la dispoziţie şi nu la fel de multe obligaţii, aşa că îşi folosesc blogul pentru un soi de autopromovare. Aşadar, în acest domeniu, la fel că în multe altele, femeile sunt subapreciate şi desconsiderate. În mod ironic, adevărul este că o mare parte dintre noi, bloggerii, ne-am transformat blogurile într-o formă mai redusă de media care se adresează câtorva mii de cititori fideli şi au o influenţă mai mare decât media tradiţionale. Iar acesta este rezultatul muncii asidue şi dedicate, care trebuie să fie respectată.

A existat vreun moment în care ai fost nevoită să îţi demonstrezi calităţile în mod repetat, doar pentru că eşti femeie?  Cum ai tratat un asemenea incident?

Da, bineînţeles. În special în perioada dintre 2012-2013, când bloggingul în Serbia a devenit un fenomen atât de popular nu doar în rândul cititorilor şi fanilor, dar şi în rândul criticilor. În momentele în care menţionam că am propriul meu blog, am avut de-a face şi cu ironii din partea anumitor bărbaţi. Eram convinsă că situaţia ar fi fost diferită dacă ar fi discutat cu un blogger bărbat. Dar am luptat pentru mine şi profesia mea. De fiecare dată când m-am confruntat cu o situaţie de acest gen, le ofeream cartea mea de vizită şi le spuneam: “Află cu ce mă ocup şi comentează după aceea”. După ce ne întâlneam din nou, îmi spuneau “Îmi cer scuze, nu am fost destul de informat”. Dar acum lucrurile s-au îmbunătăţit şi în locul acelor comentarii, primim laude despre munca noastră şi noi propuneri de business.

Ai început blogul în 2010. Cum s-a schimbat lumea bloggingului de fashion de-a lungul anilor?

Bloggingul ca job nu s-a schimbat foarte mult, însă social media da şi a devenit un instrument important în procesul bloggingului.  De exemplu, influenţa extrem de mare pe care o are Instagram, cât şi modul în care Facebook funcţionează, crearea unor noi platforme ca Snapchat şi opţiunea “Stories” din Instagram, influenţa crescândă a conţinutului video... Acestea sunt noile trenduri pe care trebuie să le urmăm şi care impun o învăţare continuă. Desigur, cea mai mare schimbare este că blogurile au devenit o industrie proprie, ceea ce a generat noi pretenţii şi standarde care trebuie să fie respectate.

Ce schimbări ţi-ai dori să vezi în domeniul antreprenoriatului feminin?

Susţin întotdeauna un sprijin mai mare printre femei. Aşa că orice schimbare în această direcţie este un lucru pe care îl primesc cu braţele deschise. Mai mult sprijin reciproc şi respect este ceea ce avem nevoie.

Cum te motivezi?

Faptul că lucrez pentru a-mi realiza propriile vise şi nu pentru ale altora este suficient pentru a mă inspira şi a mă motiva. Dar, uneori, în acele momente rare când îmi lipseşte motivarea, îmi place să urmăresc interviuri cu persoane faimoase şi de succes, în care vorbesc despre propriile reuşite şi greutăţi. De asemenea, îmi place să citesc şi să urmăresc materiale despre organizare şi motivare. Acest lucru mă inspiră întotdeauna să ofer tot ce este mai bun în mine. Şi, mai trebuie să adaug, tot ce ţine de Beyonce. Pentru mine, unul dintre cele mai inspiraţionale lucruri este un documentar despre realizarea albumului sau “4”. De fiecare dată când îl urmăresc, primesc o motivaţie enormă pentru progres şi dezvoltare Da, sună amuzant, dar chiar funcţionează!

Ce inconveniente aduce viaţa de blogger cu mai mult de 10.000 de followeri?

Singurul neajuns al bloggingului este că nu implică un program de lucru obişnuit. Bloggingul nu cunoaşte weekenduri, vacanţe, călătorii... eşti întotdeauna la job. În fiecare minut, în fiecare zi. Chiar şi atunci când nu îţi doreşti, există un mesaj, e-mail sau comentariu la care vei răspunde că eşti indisponibilă momentan.  Aşa că trebuie să fii 100% dedicat jobului tău.

Spune-ne cum decurge o zi obişnuită din viaţa ta.

Avantajul acestui job este că nicio zi nu seamănă cu altă. Dar dacă vorbim despre modurile obişnuite în care îmi petrec cele mai multe zile, este unul dintre următoarele: fie sunt acasă toată ziua, petrecând cel puţin 10 ore în faţă computerului, în pijamale, fie sunt 10 ore pe drumuri, mergând la şedinţe, shooting-uri foto sau evenimente promoţionale. A două variantă este mai glamorous şi mai interesantă, însă prima este mai imporantă pentru activitatea blogului, iar acelea sunt mai numeroase.

Branislava Antovic este un exmplu clar că, dacă muncești pentru propriile vise, nu pentru ale altora, satisfacția vine garantat. Frumoasa bloggeriță din Serbia speră ca fiecare participant la conferinţă să dobândească puterea de a spune “Nu” proiectelor care îl nemulţumesc şi să accepte oportunităţile care îi aduc satisfacţii sincere. 
Dacă vrei să afli mai multe detalii despre traiectoria Branislavei, provocările cărora le-a făcut faţă, dar şi poveştile inspiraţionale ale altor femei-antreprenor, vino la conferinţa Beauty of Entrepreneurship, ce va avea loc pe 9 noiembrie 2016! Află mai multe detalii accesând platforma anaa.ro.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.