Ediția din 2016 a sondajului Aon România s-a finalizat cu ceremonia de nominalizare a companiilor Best Employer

Vineri, 25.11.2016
de Diva Hair

Aon România a organizat joi, 24 noiembrie 2016, în cadrul Hotelului Intercontinental, Gala decernării titlului Best Employer. Companiile câștigătoare ale titlului „Aon Best Employer 2016” au fost desemnate ca urmare a desfășurării celei de-a patra ediții consecutive a studiului Aon Best Employers în RomâniaLa eveniment au participat aproximativ 120 de persoane, reprezentanți ai companiilor participante la studiu, dar și companii interesate de rezultate.

În cadrul ediției de anul acesta a Galei „Aon Best Employer” au fost nominalizate următoarele companii:

  • Adobe Systems Romania
  • Autonom
  • Edenred Romania
  • JW Marriott Bucharest Grand Hotel
  • Mars Romania și Royal Canin Romania (ca parte a Mars în România)
  • MSD Romania
  • Nutricia Early Life Nutrition Romania
  • Pfizer Romania
  • Premier Restaurants Romania
  • Sodexo On-Site Services
  • Timac Agro Romania

                                                                                       

Ce diferențiază companiile Best Employers

La studiul Aon Best Employers de anul acesta au participat 37 de companii, reprezentate de 13.400 respondenți angajați și 250 de top manageri din domenii precum farma, IT, financiar, agribusiness, retail, hotelier, media, automotive, servicii medicale etc.

Rezultatele studiului arată că nivelul implicării rămâne constant, cu o creștere de 1% față de anul precedent. Dacă rezultatele la nivel de Medie ale participanților arată un scor de 60% engagement al angajaților, companiile Best Employer au un nivel de engagement de 81%. 

Cele mai mari diferențe între media rezultatelor tuturor participanților și media rezultatelor companiilor Best Employer se regăsesc în segmentul angajaților highly engaged – 19% pentru Medie și 40% pentru Best Employers, dar și în segmentul angajaților disengaged – 16% pentru Medie și doar 5% pentru Best Employers.  

Studiul arată și care este nivelul de engagement pentru categoriile de angajați în funcție de mărimea companiei: pentru companiile cu mai putin de 250 de angajați, scorul este de 71%, el scăzând la 63% în cazul companiilor având între 250 și 1.000 de angajați și ajungând la 57% în cazul companiilor cu peste 1.000 de angajați.

Cele mai mari diferențe de percepție ale angajaților companiilor Best Employer față de Medie se referă la următoarele arii analizate de studiu: leadership: diferență de 23% (77% versus 54%) atunci când vorbim despre impactul avut de echipa de top management asupra implicării profesionale a angajaților; retenție: diferență de 23% (71% versus 48%) referitor la încrederea angajaților că organizația lor reține oamenii de care are nevoie pentru atingerea obiectivelor.

La fel de relevante au fost și ariile „corectitudine salarială” - 67% din angajații companiilor Best Employer sunt convinși că sunt plătiți pe măsura efortului pe care îl depun în cadrul companiei, față de 44% în cadrul Mediei. În privința beneficiilor, 71% din angajații companiilor Best Employer sunt satisfăcuți de nivelul beneficiilor oferite de angajator, față de 49% pentru angajații din Medie.

„Fiecare ediție anuală a sondajului este celebrată prin acest eveniment, în care este concentrată munca noastră de-a lungul unui an, alături de companiile care participă la sondaj.

„Ne bucurăm să avem aportul nostru în conștientizarea faptului că engagementul este important într-o companie, că fiecare industrie, fiecare companie din industrie are provocările ei și că nu există o rețetă magică, valabilă pentru toate companiile. Mesajul meu către companii este următorul: dacă nu știți care este dimensiunea lipsei de engagement în compania voastră, ar trebui să o faceți. Aflați ce cred angajații despre voi. Doar așa puteți să îi implicați, să îi responsabilizați în a face ceva, în loc să aștepte ceva din partea companiei”, a declarat în cadrul Galei Virginia Păuna, Project Leader al studiului Best Employers din România.

Criteriile studiului Best Employer

Best Employer Study analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaților în baza a trei dimensiuni – SAY, STAY și STRIVE - ce pot fi influențate de gradul de satisfacție al angajaților cu privire la anumite categorii, cum ar fi sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, recompense și recunoaștere. 

„SAY” - angajații vorbesc pozitiv despre compania angajatoare în discuțiile cu prietenii, colegii sau clienții – companiile Best Employer au înregistrat anul acesta un nivel de 87%, în timp ce Media a înregistrat un scor de 70%. 

„STAY” - angajații își doresc să rămână pe termen lung în compania pentru care lucrează, nu se gândesc să o părăsească și și-ar recomanda angajatorul prietenilor – pentru acest an, scorul Mediei a fost de 62%, față de scorul primit de Best Employers, de 77%.

„STRIVE” - angajații depun extraefort în activitatea lor de zi cu zi – studiul din 2016 arată un impresionant scor de 81% pentru angajații din companiile Best Employers, față de 60% pentru Medie.

În cei 4 ani de desfășurare a sondajului, Aon a lucrat cu un număr de 124 de companii cu un număr total de aproape 94.000 angajați, dintre care peste 45.000 au decis să își exprime opinia.

Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial în furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 69.000 angajaţi în toată lumea, Aon acordă cele mai bune servicii clienţilor săi din peste 120 de ţări, combinând soluţii de risc inovatoare şi eficiente cu expertiza tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajaţi şi manager de captive de către surse multiple din industria de profil. Vizitaţi www.aon.com pentru mai multe informaţii despre Aon şi www.aon.com/manchesterunited pentru detalii privind parteneriatul Aon cu Manchester United

Aon România, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din România, oferă servicii profesionale de consultanţă în asigurări, reasigurări, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autorităţi sau instituţii financiare. Compania înfiinţată în 1991 devine subsidiară a grupului Aon din 2005. Aon România deţine certificatul de management al calităţii ISO 9001/2008. Pentru mai multe informaţii despre Aon, vizitaţi www.aon.ro 

Best Employers Study (BES) se adresează companiilor cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate pe piața din România. Pe lângă nominalizarea companiilor Best Bemployer, acest studiu furnizează o serie de informații atât despre angajați, cât și despre angajatori. BES îi ajută pe managerii de companii să afle cum pot obține rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au in companie și cum pot crește performanța afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajaților. Pentru mai multe detalii despre studiul Best Employers în România, vizitați  http://bestemployerseurope.aon.com/ro/   

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016