Iata care este cuvantul anului 2015! Nu o sa iti vina sa crezi!

Luni, 23.11.2015
de Andreea Baluteanu

Oxford University Press ofera, in fiecare an, distinctia de „cuvant al anului", ca o maniera de a stabili nu numai subiectele de conversatie ale planetei, dar si sferele de interes, pasiunile si modul de viata ale majoritatii populatiei globului.

Vestea (buna sau rea, ramane sa stabilesti tu) este ca premiul de Cuvantul anului 2015 a fost acordat, de aceasta data, unei pictograme: celebrul emoji „fata care rade cu lacrimi"! Sa fie acesta semnul ca omenirea isi va duce de acum existenta exclusiv in mediul online, abandonand conversatiile?

Cuvantul anului 2015: emoji!

Trendurile nu se nasc numai in moda, in frumusete sau in gastronomie! Chiar si preocuparile si hobby-urile noastre se supun unor tendinte, iar subiectele de discutie se axeaza in jurul acestor elemente care se bucura de aprobarea generala. Oxford University Press studiaza aceste trenduri de viata si stabilesc, anual, care a fost cuvantul care caracterizeaza comunicarea in lume!



Si daca mai aveai vreo indoiala ca o parte importanta a vietii noastre se desfasoara in spatiul online, distinctia de Cuvantul anului 2015 este cat se poate de edificatoare: ne exprimam mai usor sentimentele prin intermediul emoji-lor, decat al cuvintelor! Esti uimita? Iti propunem un experiment: pentru o saptamana, refuza sa dai satisfactie popularelor „fetisoare" si exclude-le din orice conversatie de pe Facebook, nu le mai include in descrierile de pe Instagram si instraineaza-le de sms-urile tale! Nu e asa ca le duci dorul, neobisnuit de mult?

Putina istorie poate fi edificatoare! Cuvantul anului 2015, emoji, a aparut inca din anii '90, dar a devenit cu adevarat popular in ultimii ani, odata cu ascensiunea comunicarii online. Iar daca esti pe cale sa confunzi emoji cu emoticon, afla ca te inseli: emoji este un cuvant de origine japoneza, provenind din prefixul e (imagine) si moji (litera). De partea cealalta, emoticon provine din engleza, fiind o asociere intre emotion (emotie) si icon (simbol). Emotie exprimata grafic sau cuvinte exprimate prin imagini, sau, cu alte cuvinte, inimioara pe care i-o trimiti iubitului tau sau felia de pizza care le arata prietenilor cat de foame iti este.



Bineinteles, in categoria atat de extinsa a emoji-lor, care iti poate cuprinde, in mod paradoxal, intreaga viata si toate experientele traite, „fata care rade cu lacrimi" este cea mai celebra. Nu nivelul de serotonina crescut la nivelul globului ne-a facut sa ajungem la aceasta constatare, ci tot un studiu desfasurat de Oxford University Press alaturi de liderul in tehnologia mobila SwiftKey. Cei doi giganti au consultat frecventa in utilizare a celor mai celebre emoji, in lume. Astfel, fata bucuroasa a atins o cota de 20% in Marea Britanie si 17% in Statele Unite! Tu unde te incadrezi?

Decizia, surprinzatoare pentru unii, a Oxford, a suscitat interes. Astfel, unii utilizatori ai site-ului au considerat-o „ultimul cui batut in cosciugul dictionarelor Oxford, sau chiar al civilizatiei occidentale". Desigur, au existat si voci care au aplaudat si confirmat initiativa, aproband-o chiar prin cuvantul anului 2015, popularul emoji surazator.

Daca te-am intristat cu anuntul nostru, suntem sigure ca iti vom crea o stare de euforie asemanatoare celei a simpaticului emoji, printr-un filmulet amuzant, realizat tot de Oxford! Cum ar arata viata noastra daca si in comunicarea verbala ne-am exprima emotiile imitand popularele emoji? Raspunsul, mai jos!




Tu ce parere ai despre Cuvantul anului 2015? Cu cata frecventa folosesti emoji-urile in comunicarile tale? Crezi ca ti-ar fi usor sa renunti pentru totdeauna la ele?

Surse: blog.oxforddictionaries.com, littlebitsofgranola.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016