Reclame misogine care au facut istorie: si-au batut joc de femei!

Miercuri, 16.12.2015
de Alexa Galgau

Faptul ca femeia a fost mult timp privita ca un obiect nu mai este o noutate. Chiar si in ziua de azi ne confruntam cu aceasta problema, desi situatia nici nu se compara cu cea de acum cateva decenii bune. Daca acum femeia este adesea infatisata de lumea advertisingului ca un obiect sexual, pe vremuri era considerata un obiect mai degraba...casnic. Foarte utila la casa barbatului, ea trebuia sa fie cocheta si fara minte, ocupata toata ziua cu intretinerea casei si satisfacerea fiecarui moft pe care il putea avea norocosul sclavagist. 

Ceea ce inainte era normal, acum starneste indignare in sufletele femeilor, care intre timp au pus piciorul in prag si au reusit sa inlature ideea nefericita ca sunt bune doar la cratita. Cu toate ca acum avem o situatie mult mai buna, nu trebuie sa uitam trecutul, ca nu cumva sa ajungem din nou in aceeasi ipostaza nefericita.

Iata cateva dintre cele mai misogine reclame din istorie!

Cele mai misogine reclame

Cand aruncam o privire spre reclamele trecutului, imediat ne lovim de imaginea femeii la cratita. Si care poate fi cea mai mare drama a casnicei in aceasta situatie? Sa arda mancarea prea-iubitului sot, desigur, dupa cum sugereaza si aceasta reclama! Din fericire pentru ea, berea este intacta, asa ca este iertata cu multa generozitate. 

Daca aceasta reclama veche nu te infurie, nimic nu o face. Cum ai putea sa convingi barbatul anilor '70 sa cumpere o pereche de pantofi pretentiosi? Simplu: incluzi femeia in scenariu si folosesti un motto misogin prin excelenta - "Tine-o acolo unde ii este locul". In viziunea publicitarilor vremii respective, locul femeii era la picioarele barbatului. 

Barbatul-pradator, care seduce femeile fara niciun efort si le afiseaza ca pe niste trofee - sa fi fost acesta visul suprem al masculilor de acum cateva secole? Credem ca da, pentru ca aceasta reclama la tigari a avut mare succes.

Conform acestei reclame vechi, o femeie nu e frumoasa daca e ingrijita, fericita, implinita s.a.m.d. Nu, frumusetea femeii este direct proportionala cu volumul de munca pe care o duce in casa. Dar ca sa poata sa fie asa o sotie buna si supusa, are nevoie de vitamine. Altfel cum va obtine aprobarea si laudele sotului?

"Pana si o femeie poate sa...". Iata o expresie de care inca ne lovim, chiar si in zilele noastre. In viziunea multor barbati, femeia este o fiinta slaba si dependenta de ceilalti, care nu ar putea sa deschida singura nici macar un borcan sau ceva asemanator. A spune cuiva ca pana si o femeie poate sa faca acel lucru, spre deosebire de el, este jignirea suprema. Acest concept primitiv este perfect ilustrat de reclama de mai jos. 

Si pentru ca barbatul folosea femeia pentru treburile casnice si alte nevoi personale, e clar ca ea putea fi si inlocuita cu mare usurinta, exact asa cum inlocuiesti un aspirator care nu mai functioneaza destul de bine. Aceasta reclama le da o lectie importanta femeilor: daca nu folosesc pasta de dinti care sa inlature mirosul de "gura de dimineata", alte femei, fara aceasta problema, ii vor intampina imediat pe barbatii lor. 

O femeie cu par gri nu are cum sa fie la fel de buna ca una cu parul tanar, nu? Aceasta reclama avertizeaza femeile ca, daca nu folosesc remediul in cauza pentru par gri, isi pot pierde chiar si slujba. 

Reclamele vechi transformau femeile in obiecte casnice, dispensabile, care nu aveau alta menire pe pamant decat sa satisfaca mofturile barbatilor. Ce parere ai despre aceste reclame misogine?

Sursa foto: buzzfeed.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!

Ghidul de frumusete DIVA2016