Rețete delicioase Înapoi la

Cina e gata mai repede decât ai crede! 5 rețete în 15 minute pe care trebuie să le încerci

Miercuri, 15.11.2017
de Paula Rotaru
Timp de gătire:
15-30 minute
Porții:
1-2 porții
Dificultate:
Rețete ușoare
Modalitate de preparare:
Rețete la tigaie
Gratar
Cina e gata mai repede decât ai crede! 5 rețete în 15 minute pe care trebuie să le încerci

Caracteristici

Dacă ți-e poftă de ceva bun, dar nu ai chef să stai în bucătărie cu orele, îți propunem câteva rețete gata în doar 15 minute! Sunt preparate delicioase, ușor de făcut și, mai presus de toate, au puține calorii.

După o zi lungă la birou sau la școală, cu siguranță nu îți mai arde să gătești ceva complicat, care îți ia mult timp. De multe ori alegem varianta la îndemână, semipreparatele, dar există opțiuni mult mai sănătoase pentru cină, la fel de rapide.

Ia o foaie și un pix și notează-ți aceste rețete care nu îți iau mai mult de 15 minute!

Rețete care pot fi pregătite în mai puțin de 15 minute

Salată caprese cu pui și avocado

Sursa foto: Pinterest @ BuzzFeed Partner

Ingrediente: o bucată de piept de pui, piper și sare (după gust), 10 biluțe de mozzarella, un avocado bine copt, 6-7 roșii cherry, câteva frunze de busuioc proaspăt, salată verde.

Ingrediente pentru sosul vinegretă: un cățel de usturoi, o linguriță de busuioc uscat, o lingură de muștar dijon, o linguriță de zeamă de lămâie, 3-4 linguri de ulei de măsline, 4 linguri de oțet balsamic, sare și piper (după gust).

Mod de preparare:

  1. Într-un bol, amestecă usturoiul pisat, busuiocul uscat, muștarul dijon, zeama de lămâie, oțetul balsamic, sarea și piperul, după gust. Adaugă, treptat, uleiul de măsline și amestecă bine până se omogenizează compoziția.
  2. Încălzește o tigaie grill la foc mare, asezonează pieptul de pui cu sare și piper și gătește-l pe fiecare parte timp de 5-6 minute.
  3. Apoi, amestecă într-un bol salata verde, avocado tăiat felii, roșiile cherry tăiate pe jumătate, busuiocul proaspăt tocat, biluțele de mozzarella și felii din pieptul de pui gătit. Servește cu sosul vinegretă.

Salată cu creveți, avocado și castraveți

10-Minute Thai Shrimp, Cucumber & Avocado Salad Recipe #recipe #healthy

Sursa foto: Flickr @ cookincanuck

Ingrediente pentru dressing: 2 linguri de oțet din orez, o lingură de sos de pește, 2 lingurițe de nectar de agave, o jumătate de linguriță de sos de chilli cu usturoi.

Ingrediente pentru salată: 300 de grame de creveți decorticați, 2 castraveți, un sfert de avocado, 2 linguri de coriandru proaspăt tocat.

Mod de preparare:

  1. Amestecă într-un bol ingredientele pentru dressing: oțetul din orez, sosul de pește, nectarul de agave și sosul de chilli cu usturoi.
  2. Pune o oală cu apă pe foc mare și adu la fierbere. Adaugă în oală creveții bine curățați de vinișoare și lasă-i la fiert 60-75 de secunde, nu mai mult. Scurge-i bine printr-o sită și adaugă-i imediat într-o oală cu apă foarte rece, apoi scurge-i din nou și lasă-i deoparte.
  3. Într-un bol de mărime medie, pune creveții, castraveții tăiați rondele sau bastonașe, feliile de avocado și coriandrul mărunțit, apoi adaugă dressingul și amestecă bine.

Salată cu somon afumat, brânză de capră și varză de Bruxelles 

Sursa foto: Pinterest @ cottercrunch.com

Ingrediente pentru salată: 200 de grame de varză de Bruxelles, un somon afumat tăiat felii subțiri, o ceapă roșie tocată mărunt, 4-5 roșii cherry, câteva măsline verzi, zeama de la o lămâie, 2 linguri de ulei de măsline, sare și piper (după gust), 4 linguri de oțet balsamic sau oțet din vin roșu, un ou fiert sau poșat (opțional).

Ingrediente pentru sosul de brânză: 100 de grame de brânză de capră (o poți înlocui cu brânză feta), 2 linguri de ulei de măsline, o lingură de busuioc sau arpagic verde tocat mărunt, sare și piper (după gust), un cățel de usturoi pisat.

Mod de preparare:

  1. Sotează varza de Bruxelles tăiată pe jumătate într-o tigaie în care ai pus uleiul, ceapa, sarea, piperul și 100 mililitri de apă caldă sau supă. Lasă pe foc mediu până se înmoaie, aproximativ 2-4 minute.
  2. Amestecă brânza de capră cu uleiul de măsline, verdețurile și restul ingredientelor până se omogenizează bine compoziția.
  3. Amestecă varza de Bruxelles sotată cu roșiile cherry tăiate pe jumătate, feliile de somon afumat și măslinele verzi. Adaugă oțetul balsamic și uleiul de măsline, sare și piper, după gust, apoi stoarce pe deasupra zeama de la o lămâie.
  4. Servește alături de sosul de brânză sau adaugă-l în salată, după preferințe.

Guacamole aromat cu usturoi și roșii proaspete

r_guacamole_herodesktop  

Sursa foto: Flickr @ Samantha Peacock

Ingrediente: 3 fructe de avocado bine copt, 2 căței de usturoi pisați, o jumătate de linguriță de sare, 2 roșii tăiate cubulețe, o ceapă mică tocată mărunt, 2 linguri de zeamă de lămâie, câteva frunze de coriandru proaspăt tocat mărunt, o lingură de maioneză (opțional).

Mod de preparare:

  1. Separă pulpa de avocado de coajă, zdrobește-o cu furculița și adaugă restul ingredientelor.
  2. Amestecă bine până la omogenizarea compoziției.
  3. Servește pe felii de tortilla sau pâine integrală.

Macrou pe pat de roșii și salată de quinoa

Sursa foto: Pinterest @ Jamie Oliver

Ingrediente pentru salată: 300 de grame de quinoa, o jumătate de lămâie, 800 de grame de roșii, un ardei iute roșu, 2 linguri de ulei de măsline extravirgin, o lingură de oțet balsamic.

Ingrediente pentru asezonarea peștelui: 4 pești macrou eviscerați (sau alt tip de pește care îți place), o lingură rasă de coriandru uscat, ulei de măsline, 2 fire de rozmarin, 2 căței de usturoi tăiați rondele.

Ingrediente pentru servire: 2 linguri de iaurt natural fără grăsime, 2 lingurițe de hrean ras și câteva frunze de busuioc proaspăt.

Mod de preparare:

  1. Pune quinoa într-o oală cu 600 de mililitri de apă fiartă în care ai adăugat sare și o jumătate de lămâie, lasă la foc mic aproximativ 10 minute, timp în care amesteci din când în când, ca să nu se prindă de fundul vasului.
  2. Între timp, asezonează peștele cu ulei de măsline, sare, piper, coriandru și pune feliile de usturoi în interiorul acestuia. 
  3. Pune peștele la fript într-o tigaie grill non-aderentă. Adaugă în tigaie firele de rozmarin și prăjește peștele pe fiecare parte, câte 4-5 minute sau până când devine auriu.
  4. Taie roșiile felii și pune-le pe un platou întins. Adaugă rondelele de ardei iute.
  5. După expirarea timpului de gătit, scurge quinoa de apă și adaugă 2 linguri de ulei de măsline, oțetul balsamic, un praf de sare și piper.
  6. Pune pe platou salata de quinoa, apoi peștele fript crocant.
  7. Amestecă iaurtul cu hreanul ras și presară pe deasupra frunze de busuioc proaspăt.
  8. Servește peștele cu acest amestec delicios de iaurt și hrean.

Sperăm să îți placă aceste rețete care se prepară în mai puțin de 15 minute! Dacă vrei să gătești un desert rapid, îți recomandăm să încerci prăjitura cu banane, fără coacere!

Surse foto: Pinterest, Flickr

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (3)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!