Cum să mănânci ca să slăbești. Tehnica aceasta nu dă greș!

Joi, 14.09.2017
de Mihaela Onofrei

Obezitatea și bolile legate de această afecțiune sunt printre cele mai vizibile (însă și neglijate) probleme de sănătate din țările occidentale. Un studiu condus de Centrul pentru Protecția Sănătății din Hong Kong din aprilie a arătat că 38.8% din populația cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani este clasificată ca fiind supraponderală sau obeză, partea obeză reprezentând 20 de procente.

Deși sunt mulți factori care duc la  acumularea de kilograme în plus, inclusiv anumite afecțiuni și dereglări hormonale, obezitatea apare în principal la persoanele inactive, care mănâncă nesănătos, dar și în cantități mari. Deși nu ai fi crezut până acum, se pare că și modul în care mănânci te poate împiedica să slăbești. De aceea, trebuie să folosești o anumită tehnică, care să te ajute să ajungi la greutatea ideală.

femei care mananca pizza

Iată cum trebuie să mănânci ca să slăbești!

Suntem mereu pe fugă, ceea ce ne determină să mâncăm repede. O mare parte din populația lumii ia micul-dejun pe stradă, mergând spre locul de muncă. O altă parte mănâncă acasă, înainte să plece, în doar câteva minute. Totuși, anumite persoane mănâncă repede chiar și atunci când au timp suficient pentru a savura mâncarea lor preferată.

Senzația de sațietate, atunci când mănânci, apare după 20 de minute de când ai început să mesteci. Atunci când îți termini porția în doar 10 minute sau mai puțin, ai tendința să continui, deoarece creierul tău nu a primit încă mesajul că te-ai săturat. Așadar, un aspect important în dietele de slăbire îl reprezintă mâncatul încet.

Un studiu recent al Asociației din America de Nord pentru Studierea Obezității  a arătat faptul că persoanele supraponderale încetează să se îngrașe atunci când mănâncă mai încet. Un alt studiu japonez, efectuat pe un număr de 1700 de femei, a ajuns la concluzia că mâncatul încet duce la apariția senzației de sațietate mult mai repede. Ca rezultat, consumi mai puține calorii și slăbești.

De asemenea, un studiu din ianuarie 2014, apărut în Journal of Academy of Nutrition and Dietetics, a demonstrat importanța mâncatului încet și faptul că slăbești dacă ai acest obicei. La fel ca studiul japonez, cel american a dezvăluit că o persoană consumă mai puține calorii atunci când mănâncă încet. Totuși, acest studiu s-a diferențiat de cele anterioare prin faptul că a fost efectuat pe două grupuri: al persoanelor cu greutate normală și al celor supraponderale.

Ambele grupuri au consumat mai puține calorii în timpul mesei atunci când au început să mănânce mai încet, însă în cazul persoanelor cu greutate normală diferența a fost uriașă (cu 88 de calorii mai puține calorii decât în mod normal, pe când la persoanele supraponderale a fost vorba de cu 58 de calorii mai puțin, conform articles.mercola.com). Pe lângă numărul scăzut de calorii, participanții au băut mai multă apă și nu au mai simțit că le este foame după ce au terminat de mâncat.

Un alt studiu din noiembrie 2013 din aceeași publicație a dus la concluzii similare. Mai exact, se pare că numărul de masticații de dinainte de a înghiți mâncarea reduce consumul în exces în cazul adulților. O altă descoperire similară a arătat că persoanele cu o greutate normală tind să mestece mai încet decât cele obeze.

femeie la picnic

De câte ori trebuie să mesteci ca să slăbești?

Ca informație generală, omul mestecă mult mai rar astăzi față de trecut, iar acest lucru se datorează faptului că mâncăm din ce în ce mai multă mâncare procesată și mai puține alimente crude. În cazul în care te regăsești în această situație, trebuie să mesteci de mai multe ori în timpul mesei.

Atunci când vine vorba de un număr exact de masticații, există mai multe variante pe care cercetătorii ni le recomandă. Majoritatea studiilor afirmă că fiecare îmbucătură trebuie să fie mestecată cam de 40 de ori înainte de a fi înghițită. Totuși, mai există voci care afirmă că acest număr trebuie să fie mult mai mare, mai exact 100, conform articles.mercola.com. Deși poate fi o valoare excesivă pentru anumite persoane, tot ce trebuie să faci este să nu te grăbești și să savurezi fiecare înghițitură.

A.J Jacobs, autorul teoriei de 100 de mestecări, a vrut să își demonstreze opinia făcând el însuși acest experiment. Se pare că el a redus numărul și a ajuns la 50 de mestecări pentru fiecare îmbucătură, din cauza faptului că a început să se confrunte cu dureri de maxilar. După a patra zi nu a mai avut nicio problemă. La finalul experimentului, Jacobs a afirmat că mâncarea a avut un gust mult mai bun în acest mod și, deși a mâncat mai puțin, nu i-a fost foame.

femeie care miroase painea

Cum să mănânci mai încet ca să slăbești

Mâncatul încet poate fi destul de dificil pentru anumite persoane, mai ales atunci când ești ocupată și când îți este foarte foame. Totuși, vei reuși să faci acest lucru dacă ai mese regulate și dacă nu lași să treacă mai mult de 4 ore între ele.

Atunci când ai un program extrem de încărcat, rezervă-ți 15 minute pentru mese. Relaxează-te și reîncarcă-ți bateriile. Dacă nu reușești să mănânci încet, dă mâncarea la o parte și bea un pahar de apă.

De asemenea, poți cere și ajutorul medicului tău dentist. Întreabă de noul dispozitiv dental care te poate ajuta să mesteci mai încet. Acesta se așază în cerul gurii înainte de a mânca, și astfel vei avea tendința de a mesteca de mai multe ori. Cavitatea bucală este redusă, iar acest lucru te obligă să iei îmbucături mai mici.

Ce să mănânci ca să slăbești

Acizi grași Omega-3

Nu toate grăsimile sunt benefice pentru sănătatea ta. Pentru a-ți menține silueta și starea de sănătate, consumă alimente bogate în acizi grași Omega-3. Aceștia te ajută să slăbești, scăzându-ți apetitul și accelerând arderea grăsimilor în organism. Omega-3 se găsesc în pește precum somon, macrou, sardine, dar și păstrăv oceanic. De asemenea, aceste grăsimi benefice se întâlnesc în nuci și semințe.

Vitamina B

Vitaminele B, precum acidul folic, vitamina B6 și vitamina B12, joacă un rol important în metabolizarea nutrienților (îndeosebi a carbohidraților, proteinelor și grăsimilor), transformând mâncarea în energie și ajutându-te să îți ții apetitul sub control. Aceste substanțe benefice se regăsesc în cereale întregi, ouă, boabe și legume verzi.

Iaurt

Microorganismele din iaurt și alte alimente cu culturi lactice, așa cum este miso (pasta japoneză folosită în gătitul japonez) și legumele fermentate, te pot ajuta să îți îmbunătățești digestia, dar și să asiguri o digerare corectă a nutrienților, ceea ce duce mai departe la pierderea în greutate.

Optează pentru iaurtul grecesc bogat în proteine, care îți oferă o senzație de sațietate pentru mai mult timp și energie.

Deși nu ai fi crezut până acum, modul în care mănânci chiar are o influență decisivă asupra numărului de kilograme. Încearcă să ții cont de rezultatele acestor studii și să savurezi fiecare înghițitură atunci când consumi alimentele preferate!

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!