BlackFriday

Cum te ajută să slăbești dieta indicelui glicemic

Luni, 21.08.2017
de Ionelia Olteanu

Pierderea în greutate reprezintă un obiectiv pe care îl au persoanele care consideră că au prea multe kilograme în plus. Din multitudinea de diete pe care le găsim pe Internet sau auzim în jurul nostru, nu toate se dovedesc a fi eficiente sau sănătoase.

Trebuie să ai în vedere că regimurile de slăbit dezvăluite de Google sau aflate de la prietene nu sunt întotdeauna cea mai bună soluție pentru organismul tău. Acest criteriu trebuie să fie principalul factor de care să ții cont, atunci când decizi să urmezi o dietă. În plus, este recomandat să fie adaptată stilului tău de viață pentru a nu-ți fi afectată sănătatea. Una dintre cele mai populare diete, care face furori și care și-a dovedit eficiența, conform studiilor, este dieta indicelui glicemic.

calculator indice glicemic

Ce este dieta indicelui glicemic și cum te ajută să slăbești

Dietele bazate pe indicele glicemic sunt mult mai benefice decât celelalte tipuri de diete. Acest indice a fost conceput pentru a ajuta persoanele cu diabet zaharat să controleze nivelul de zahăr din sânge. Odată cu acest lucru, se ajunge și la scădere în greutate. Dieta se concentrează asupra carbohidraților care se regăsesc în alimente precum pâinea albă, biscuiții sau cartofii și care contribuie la creșterea glicemiei.

În cadrul dietei indicelui glicemic sunt consumați carbohidrați - care dau senzația de sațietate și care se digeră mai greu. Este importantă alegerea cu grijă a alimentelor în timpul acestei diete care pot ajuta la prevenirea unor afecțiuni precum diabetul și bolile cronice. Se recomandă pâinea din cereale integrale, fulgii de ovăz, soia, linte, fasole, dar și legume care să nu conțină amidon. Se vor evita dulciurile, care cauzează schimbări la nivel hormonal, accentuatând senzația de foame.

În funcție de contribuția pe care o au asupra nivelului de sânge din corp, alimentele din dieta indicelui glicemic se situează pe o scară de la 0 la 100 astfel:

  • alimente cu un indice glicemic ridicat (70 sau mai mare): orez alb, pâine albă, covrigi, cartofi, biscuiți, băuturi îndulcite cu zahăr;
  • alimente cu un indice glicemic mediu (56-69): banane, struguri, paste, înghețată, stafide, porumb;
  • alimente cu un indice glicemic scăzut (sub 55): ovăz, arahide, mazăre, morcovi, fasole, humus, lapte degresat, majoritatea fructelor (cu excepția celor menționate mai sus și pepenele roșu).

Pentru o dietă eficientă ar trebui să consumi mai multe alimente cu un indice glicemic scăzut și mai puține din cele cu indicele ridicat. Nu trebuie să faci niciun efort suplimentar și nici să numeri caloriile sau să îți controlezi porțiile de mâncare. Poți să optezi cu încredere pentru o dietă variată, fără a elimina cu totul consumul de carbohidrați. Este vorba doar despre a fi selectivă și a verifica valoarea indexului glicemic al alimentelor.

Trebuie să ai grijă însă, pentru că dacă un anume tip de aliment are indicele scăzut, nu înseamnă neapărat că este și sănătos. La fel precum cele din categoria opusă, care pot oferi o mulțime de beneficii. D aceea, trebuie să faci cu grijă selecția alimentelor pe care le vei include în regimul tău.

În cazul în care suferi de diabet, această dietă este potrivită. Asociația Americană a Diabetului recomandă contorizarea carbohidraților și supravegherea indicelui glicemic pe care îl ai după fiecare masă. De asemenea, cercetările au demonstrat faptul că persoanele cu rezistență la insulină scad mai ușor în greutate cu ajutorul dietei bazate pe un conținut scăzut de carbohidrați. Dacă zahărul din sânge este menținut la un nivel scăzut, acest lucru poate preveni dezvoltarea bolilor de inimă, ochi sau rinichi.

Iată două diete bazate pe indicele glicemic:

Dieta Zone

Acest tip de dietă nu se bazează atât de mult pe pierderea în greutate cât pe consumul de alimente în cantități potrivite pentru fiecare organism în parte. Dieta Zone asigură furnizarea de vitamine esențiale cum ar fi A, C sau E care vor acoperi lipsurile substanțelor nutritive din corp. Scopul acesteia este să mențină nivelul de insulină la un nivel constat pentru ca organismul să poată elibera substanțe anti-inflamatoare, benefice pentru inimă.

Se recomandă consumul de carne de pui, vită, pește, brânzeturi slabe sau tofu. Cu toate că acest tip de dietă nu interzice niciun aliment, ar trebui evitate fructele precum bananele, prunele sau strugurii care conțin zahăr în exces.

Sugar busters (Eliminați zahărul!)

Această dietă se bazează pe principiul conform căruia zahărul ar trebui eliminat complet din alimentație, pentru echilibrarea cantității de grăsimi din sânge. Așa cum este de așteptat, se vor evita toate dulciurile, dar și anumite fructe și legume care au conținut ridicat de glucide: cartofi, orez alb, pâinea, sfecla, morcovii, fasolea verde sau mâncarea de tip fast-food.

Sunt permise legumele cu un conținut ridicat de fibre, lactatele, dar și condimentele ori ciocolata neagră.

Dieta indicelui glicemic este o dietă sănătoasă, care reglează nivelul de zahăr din sânge și care previne apariția unor boli precum diabet sau afecțiuni ale inimii.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.7 (4)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!