Meniu de Craciun pentru persoanele care sufera de diabet

Joi, 18.12.2014
de Alexa Galgau
A te bucura de meniurile imbelsugate din timpul sarbatorilor poate fi o adevarata provocare, daca suferi de diabet. Restrictiile alimentare asociate cu aceasta boala pot strica atmosfera festiva a Craciunului, la care contribuie si preparatele culinare traditionale, precum sarmalele, salatele grele si diferitele bunatati din porc, dar si dulciurile, care mai de care mai apetisante.

Citeste mai departe cateva idei pentru un meniu de Craciun adaptat nevoilor celor care sufera de diabet!

Meniu de Craciun pentru diabetici

Farmecul Craciunului este dat si de faptul ca familia se aduna la masa si se bucura de mancaruri delicioase, dupa o lunga perioada de post. Daca ai diabet, nu inseamna ca trebuie sa eviti absolut toate mancarurile traditionale, pentru ca exista suficiente variante mai sanatoase ale acestora. Desigur, a te proteja cum trebuie inseamna sa adaptezi retetele clasice astfel incat sa fie mai sarace in grasimi si sa includa mai multe fructe si legume, insa se pot face si mici exceptii din cand in cand.

In ceea ce priveste preparatele traditionale, precum sarmalele, caltabosul, friptura de porc sau cozonacul, nu este strict interzis sa le consumi. Ideea de baza este sa mananaci cantitati foarte mici din fiecare. Este de la sine inteles ca la desert nu trebuie consumate dulciurile cu creme sau cele insiropate.

O regula de baza pentru diabetici in perioada sarbatorilor este sa incerce sa faca mai multa miscare, deoarece astfel este mai usor de tinut sub control nivelul glucozei din sange.

Daca ai impresia ca un meniu de Craciun pentru diabetici inseamna un compromis in privinta gustului, te inseli. Ai la indemana variante delicioase si sanatoase de mancare.

Iata cateva sugestii!

1. Mananca in loc de friptura de porc o friptura de curcan . In general, pieptul de pasare este plin de nutrimente si mult mai putin periculos din punctul de vedere al continutului de grasimi, asa ca le este recomandat persoanelor diabetice si celor cardiace.

2. Evita umpluturile grase, bazate pe carne de porc. Sarmalele pot contine un mix de carne de vita si porc si se poate folosi mai mult orez pentru a mai reduce din cantitatea de grasimi.

3. Consuma foarte putina salata boeuf, dar mananca cat mai multe salate fresh, din legume proaspete, care ofera senzatia de satietate mai repede si echilibreaza efectul preparatelor grase.

4. Renunta la prajire si adopta metode de gatire mai sanatoase: fierbere, preparare la aburi, la grill, coacere etc. Cartofii si alte legume sunt la fel de savuroase si daca nu sunt imbibate in ulei!

5. Foloseste, pe cat posibil, lactate degresate in locul celor integrale si indulcitori naturali in locul zaharului din retete (de exemplu, xilitol sau stevie).

6. Redu consumul de alcool. Desigur ca nu se poate sa nu ciocnesti si tu un pahar cu persoanele dragi, insa mergi pe varianta unei portii mici de vin slab. Niciodata sa nu bei pe stomacul gol, deoarece iti va scadea glicemia si poti ajunge sa te simti rau cand ti-e lumea mai draga. Nu consuma deloc bauturi spirtoase, deoarece, in combinatie cu mancarurile grase, pot declansa o criza de pancreatita.

7. La desert, mananca o bucatica mica de cozonac si eventual un fruct, apoi iesi la o plimbare pentru a ajuta digestia si a micsora glicemia.

Un meniu de Craciun pentru persoanele diabetice nu exclude preparatele traditionale, insa impune restrictii referitoare la cantitate. Atata timp cat mananci putine grasimi, nu bei alcool mult si nu cazi prada tentatiilor de la desert, te poti bucura si tu de bunatatile de pe masa si de atmosfera festiva!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.3 (6)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!