Nu Skin

Programul de slabit Insanity: cea mai solicitanta metoda de slabire

Alexa Galgau
Daca ti se parea ca cele cateva zeci de minute petrecute la sala sau facand exercitii acasa sunt solicitante, probabil ca nu ai avut ocazia sa incerci unul dintre cele mai epuizante programe de slabit existente in lumea fitnessului. Este vorba despre programul Insanity, al carui creator, instructorul Shaun T., promite ca iti va schimba complet corpul in doar doua luni!

Afla in ce consta aceasta metoda de slabire si de ce atat de putini oameni reusesc sa o duca la capat!

Programul Insanity, o provocare fizica unica

Programul de slabit Insanity nu se compara, probabil, cu niciun alt antrenament pe care l-ai putea incerca. Dupa cum spun si cei care au reusit sa duca la bun sfarsit cele doua luni de efort ale acestuia, trebuie sa ai o doza de nebunie pentru a urma Insanity (dupa cum sugereaza si numele). Creatorul programului, instructorul Shaun T., l-a gandit in asa fel incat oricine sa poata obtina cea mai buna forma fizica posibila in confortul propriei case, cu rezultate exceptionale in doar 60 de zile. Pana aici, suna minunat si probabil foarte tentant.

Problema este reprezentata de faptul ca Insanity este, intr-adevar, extrem de greu si solicitant pentru fizic. Fiecare sesiune de antrenament, de doar 45 de minute (la inceput), se lasa cu o balta de transpiratie si cu o stare de epuizare totala. Programul este diferit de ceea ce se practica de obicei, deoarece se axeaza pe un antrenament bazat pe intervale de maxima intensitate. Aceasta inseamna ca in loc sa faci efort intens cateva zeci de secunde si apoi sa iei o pauza de cateva minute, inversezi totul. Astfel, cu o pauza de doar 30 de secunde, reprizele de efort cresc la 3 minute fiecare, ceea ce inseamna ca iti vei solicita corpul mai mult ca niciodata.

Pentru a face exercitiile din programul Insanity acasa nu ai nevoie de niciun fel de echipament, deoarece iti vei folosi doar propria masa musculara. Rezultatele promise sunt exceptionale:

- scaderea procentajului de grasime din corp la 7% (in conditiile in care atletii profesionisti au in jur de 8%);

- definirea masei musculare, astfel incat vei fi in cea mai buna forma fizica a vietii tale;

- o schimbare majora in zona pieptului, a abdomenului si a coapselor.

Cine poate urma programul Insanity?

Raspunsul nu va fi pe placul tuturor: nu oricine poate urma programul Insanity. Iata de ce:

1. In primul rand, trebuie sa ai o inima sanatoasa. Inainte de a te apuca de Insanity, trebuie sa faci un test cardio la medic, pentru a fi sigura ca nu ti se va face rau. Este un antrenament greu si pentru cei sanatosi, deci iti dai seama ca o persoana cu probleme cardiace se expune unor riscuri majore.

2. Trebuie sa ai o oarecare rezistenta fizica si nu poti porni de la zero. Mai exact, trebuie sa fii capabila sa faci cel putin 10 flotari si tot atatea abdomene, dar si sa fii in stare sa alergi un kilometru. Programul Insanity este o combinatie extrem de dificila de cardio , forta si intinderi, care iti testeaza limitele. In prima zi de antrenament, ai asa numitul Fit Test, care se repeta o data la doua saptamani si iti dezvaluie forma fizica in care esti, dar si progresul pe care l-ai facut, daca ai reusit sa urmezi programul.

3. Daca ai dureri sau probleme articulare, nu pot urma aceasta metoda de slabire, deoarece multe exercitii se bazeaza pe sarituri.

4. Trebuie sa fii dedicata complet, sa nu iei pauze in timpul antrenamentului si sa urmezi cu strictete atat orarul, cat si planul de dieta care vine odata cu acest program. Daca ai un stil de viata haotic si un regim alimentar bazat pe mancare nesanatoasa, rezultatele nu se vor vedea.

Desi rezultatele programului Insanity se vad in prima saptamana, nu multi reusesc sa treaca de primele zile. Dupa cum spune si Shaun T., aceasta este cea mai mare provocare fizica la care te poti supune vreodata.

Structura programului si dieta obligatorie

Programul Insanity consta in 6 zile de antrenament fizic intens si o singura zi de odihna (duminica). Fiecare zi este mai grea decat cea anterioara, insa joia este cea in care faci exercitii putin mai usoare (de echilibru si intinderi).

Din cele doua luni de Insanity, prima este mai usoara si te pregateste pentru adevarata provocare din a doua. O sesiune de efort in prima luna dureaza 35-40 de minute, iar in a doua depaseste o ora. Faptul ca arzi sute de calorii intr-un timp scurt este un mare avantaj, dar poate sa se intoarca si impotriva sanatatii tale, daca nu tii cont de planul de dieta propus de creatorul programului.

Dieta pentru programul Insanity consta in consumul unui procentaj corect de proteine, carbohidrati si grasimi, astfel:

- 40% proteine, pentru a oferi combustibil muschilor si a-i ajuta in procesul de refacere pe parcursul celor 60 de zile;

- 40% carbohidrati, pentru a mentine nivelul de energie ridicat si a nu te epuiza complet;

- 20% grasime, pentru un surplus de energie, in timp ce corpul tau isi vede de procesele metabolice zilnice. Aici este vorba despre grasimi sanatoase, in niciun caz despre cele saturate (mancarurile fast-food sunt excluse!).

Sfaturi a duce la bun sfarsit programul Insanity

Daca nu te organizezi inainte de a incerca aceasta metoda de slabire, vei renunta rapid la ea, avand in vedere faptul ca este atat de dificila chiar si pentru persoane aflate intr-o forma fizica foarte buna.

Iata cateva ponturi care iti vor usura parcurgerea programului Insanity si te vor ajuta sa il duci la bun sfarsit:

- adopta un program de efort fizic moderat inainte de a te apuca de Insanity, pentru cel putin doua saptamani, pentru a-ti forma o rezistenta de baza;

- poarta o pereche de adidasi in timp ce faci exercitiile, deoarece iti vor proteja incheieturile;

- aeriseste foarte bine incaperea in care vei face exercitiile, deoarece o proasta oxigenare te poate face sa te simti rau si chiar sa lesini;

- tine o sticla de apa langa tine, pentru ca hidratarea este esentiala, insa nu bea foarte mult in pauze;

- nu manca niciodata exact inainte de antrenament, deoarece este posibil sa vomiti daca ai stomacul plin;

- urmareste-ti cu atentie pulsul, cu ajutorul unei bratari speciale care se gaseste in magazine. Daca simti durere in piept sau ca iti bate inima mult prea tare, opreste-te;

- nu face dus imediat dupa antrenament, ci ia o pauza de cel putin jumatate de ora. Corpul tau va fi atat de incins, incat nu isi va putea regla temperatura cateva zeci de minute.

Daca te-ai hotarat sa incerci programul Insanity, pregateste-te pentru cea mai mare provocare fizica a vietii tale. Nu este deloc usor, insa, daca reusesti sa termini, corpul tau va arata mai bine ca niciodata, iar tu vei fi mandra ca ai reusit sa duci la bun sfarsit ceva care parea imposibil la inceput.

Spate Umeri Brate Piept Abdomen Talie Fesieri Picioare

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.9 (23)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro - fitness si sport

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (195 vizite)
    1. Cum să ai un abdomen tonifiat fără să mergi la sală (0 comentarii)

    LIKE si intra in universul divelor!