Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
Back to School

Demonstrat științific: 5 obiceiuri anti-aging eficiente

Joi, 22.03.2018
de Andreea Marinescu

Primele semne ale trecerii timpului au început să se observe în oglindă? Producătorii de soluții antirid sau centrele de înfrumusețare promit tratamente rapide, de excepție, pe care ai putea fi tentată să le încerci. Doar că rezultatul din spatele reclamelor s-ar putea să fie mai puțin mulțumitor. Iar în goana după soluții miraculoase ai putea scăpa din vedere câteva obiceiuri simple, care sunt mult mai eficiente pe termen lung. Cel puțin asta arată cercetările științifice.

femeie care isi tine palmele pe fata

Folosirea anumitor produse antirid

După cum relevă studiul „Skin anti-aging strategies”, realizat de cercetători din Lituania și Germania, anumite creme s-au dovedit a fi eficiente în prevenirea îmbătrânirii. Prin urmare, folosirea acestora cu regularitate este un obicei benefic pentru ten. Deoarece compoziția este foarte importantă, optează pentru creme antirid de calitate, care folosesc extracte cu acțiune sigură.

Conform cercetărilor, pe lista de ingrediente a cremelor, principalele substanțe ce au efecte demonstrate sunt antioxidanții, retinolul sau peptidele. Antioxidanții precum licopenul, beta-carotenul, seleniul, vitaminele A, C și E, reduc aspectul semnelor de îmbătrânire de la nivelul pielii, îmbunătățesc elasticitatea acestei și ajută la menținerea nivelului de hidratare. Retinolul este un derivat al vitaminei A, ajută pielea să producă colagen, are efect de reducere a ridurilor și estompare a petelor. Peptidele stimulează regenerarea celulelor, înlocuirea elastinei, a colagenului și a altor componente ale pielii afectate de procesul de îmbătrânire.

Evitarea zaharului alb

Zahărul alb este unul dintre alimentele la care trebuie să renunți cât mai curând, dacă îți pasă de frumusețea pielii tale. Pe lângă faptul că este considerat toxic și că foarte multe afecțiuni au legătură cu un consum ridicat de zahăr, acesta cauzează și îmbătrânirea prematură. Mai exact, influențează acțiunea colagenului și a elastinei, proces care duce la apariția ridurilor.

În plus, studiile arată că zahărul cauzează inflamații la nivelul organismului. Consumul carbohidraților cu un indice glicemic crescut duce la stres oxidativ prin formarea de radicali liberi, determinând un răspuns inflamator. Urmările asupra stării de sănătate pot fi foarte grave, în timp.

De asemenea, s-a demonstrat că zahărul slăbește sistemul imunitar.

Poziția de somn potrivită

Oricât de ciudat ar putea suna această afirmație, poziția adoptată în timpul somnului poate cauza apariția semnelor de îmbătrânire. Se pare că forțele și tensiunea prezente la nivelul feței atunci când dormi într-o parte sau pe burtă duc în timp la formarea ridurilor. Specialiștii spun că acestea apar ca urmare a reluării frecvente a aceleiași poziții și a pierderii elasticității pielii odată cu vârsta.

Formarea ridurilor în timpul somnului depinde și de timpul petrecut în diferite poziții. Deși majoritatea oamenilor dorm cel mai mult pe o parte, pentru a preveni îmbătrânirea tenului, obișnuiește-te să stai cât mai mult pe spate atunci când te întinzi în pat. Totodată, optează pentru lenjerie de pat satinată.

Practicarea unui sport

Beneficiile sportului sunt cunoscute de majoritatea persoanelor, însă mulți dintre noi aleg să amâne mereu decizia de a deveni mai activi. Dacă te regăsești în această descriere, este timpul să îți faci un obicei sănătos din a face mișcare de cel puțin trei ori pe săptămână. Nu doar că vei arăta mai tânără pentru mai mult timp, dar vei preveni un număr mare de afecțiuni. S-a demonstrat științific faptul că exercițiile regulate cresc capacitatea celulelor de a lupta cu bolile și cu îmbătrânirea prematură. Studiile au arătat că aproximativ 40 de minute de mișcare, de câtva ori pe săptămână, împiedică scăderea în lungime a telomerilor. Acestea sunt secvențe repetitive de ADN, situate la capătul cromozomilor. Scurtarea telomerilor produce îmbătrânirea celulară.

Expunerea limitată la soare

Expunerea prelungită la soare are efecte negative asupra aspectului pielii. Poate informația aceasta nu-ți spune nimic nou. Dar știai că până la 90% dintre schimbările atribuite în mod normal îmbătrânirii ar putea fi cauzate de expunerea la soare? Dacă îți place să stai la plajă, gândește-te că doar câteva ore în plus pe malul mării pot avea ca rezultat schimbarea texturii și a elasticității pielii. Mai exact îmbătrânirea prematură. Prin urmare, pe lista de obiceiuri ce previn apariția ridurilor, trebuie adăugată fără excepție limitarea expunerii la soare și protejarea corespunzătoare a pielii. Optează pentru soluții cu factor de protecție mai mare sau mai mic, în funcție de tipul tău de piele. Și nu uita să nu ieși din casă fără aplicarea unei creme cu filtre UV.

Una dintre cele mai arzătoare dorințe a multor femei este să rămână tinere pentru cât mai mult timp. Deși reclamele promit de multe ori acest lucru, cele mai eficiente rezultate le vei obține prin adoptarea unor obiceiuri de viață sănătoase. Poți începe prin a le pune în aplicare pe cele enumerate mai sus.

Surse foto: Shutterstock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!