Cât durează digestia fiecărui aliment

Miercuri, 12.04.2017
de Mihaela Onofrei

Cu siguranță ai remarcat până acum că anumite alimente necesită un timp mai mare de procesare, pe când în cazul fructelor și legumelor senzația de foame poate apărea după aproximativ 30 de minute de la ingerare. Dacă te-ai îngrijorat până acum că poți avea o digestie deficitară, cunoașterea intervalelor de digerare a fiecărui tip de aliment este esențială.

În funcție de sistemul fiecăruia dintre noi, întregul proces de digestie (de la ingerare până la eliminare) poate dura între 24 și 72 de ore, potrivit MayoClinic.com. Trecerea alimentelor din stomac în intestinul subțire are loc într-un interval cuprins între 6 și 8 ore. Deși mâncarea trece în colon, este posibil ca aceasta să mai necesite ceva timp până când este absorbită în totalitate. Digestia din intestinul gros durează de obicei mai mult decât trecerea mâncării prin stomac și intestinul subțire cu un interval de aproximativ 24 de ore, conform aceleiași surse.

fructe

Iată cât durează digestia fiecărui aliment!

Unul dintre principalii factori ce îți influențează digestia este tipul de mâncare pe care îl consumi în mod regulat. Dacă preferi cinele copioase pe bază de carne, atunci trebuie să știi că acestea sunt eliminate din corpul tău în 2-3 zile. În cazul fructelor și legumelor, procesul de digerare și eliminare durează mai puțin de 12 ore.

În tabelul de mai jos vei vedea cât durează procesul de digestie pentru fiecare tip de aliment. Totuși, aceste intervale nu sunt exacte, deoarece fiecare organism este și funcționează diferit. Unele persoane pot digera mult mai repede anumite alimente, pe când altele pot întâmpina probleme în cazul alimentelor grele, așa cum este carnea de porc.

tabel cat dureaza digestia fiecarui aliment

Sfaturi pentru o digestie ușoară

Consumă alimente cu probiotice

Aceste bacterii benefice ce se găsesc în anumite alimente, precum și în propriul tract digestiv, sunt esențiale pentru o digestie sănătoasă. Poți consuma anumite iaurturi pentru a-ți menține nivelul de probiotice ridicat, dar și alte alimente precum băuturile speciale din lapte sau cele din soia, vegane. Dacă nu ai toleranță la lactoză sau la soia, poți încerca cu încredere suplimentele alimentare.

Nu merge la somn după ce mănânci

Corpul nostru este creat în așa fel încât să digere mâncarea în poziție verticală. Dacă te așezi în poziție orizontală după ce mănânci, riști să faci indigestie. Așteaptă 2-3 ore după ce ai mâncat pentru a merge la culcare.

Mănâncă încet

Atunci când mănânci repede, înghiți foarte mult aer, fapt ce îți afectează negativ procesul digestiv. De asemenea, deoarece nu mesteci îndeajuns, mâncarea întreagă îți încetinește digestia și poate chiar să îți producă anumite neplăceri, așa cum este balonarea și durerile de burtă.

durere de burta

Asigură-te că dieta ta conține suficiente fibre

Fibrele sunt esențiale pentru o eliminare corectă a alimentelor. Totuși evită consumarea acestora seara, deoarece îți pot produce disconfort peste noapte. Include fibrele în dietă îndeosebi dimineața și asigură-te că vei consuma o cantitate suficientă de apă împreună cu acestea.

Nu purta haine strâmte

Hainele strâmte în zona abdomenului, îndeosebi pantalonii și fustele, îți pot comprima stomacul. Efectele acestor haine sunt arsurile de stomac, durerile și  digestia deficitară. Același efect îi au și curele purtate prea strâns în jurul taliei.

Folosește gumă de mestecat

Atunci când mesteci gumă, producția de salivă crește. Această cantitate mare de salivă neutralizează acidul din stomac și scade posibilitatea de a face indigestie.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.1 (10)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!