Câtă apă trebuie să bei pe zi în funcție de greutate

Marţi, 01.08.2017
de Mihaela Onofrei

Apa este esențială pentru sănătate. Probabil auzi constant sfaturi legate de beneficiile consumului a 2 litri de apă zilnic, pentru a nu suferi de deshidratare și pentru ca organismul tău să își mențină toate funcțiile la capacitate maximă.

De-a lungul anilor, studiile au venit cu diverse recomandări. Adevărul este că nevoile noastre în materie de hidratare depind de mulți factori, inclusiv de starea noastră de sănătate, de cât de activi suntem, de locul în care trăim, dar și de greutatea pe care o avem.

Corpul uman este alcătuit din aproximativ 70% apă, iar fiecare funcție a acestuia depinde de acest lichid. De exemplu, apa ajută la înlăturarea toxinelor din organele vitale, transportă nutrimentele către celule, dar asigură și un mediu umed pentru urechi, nas și țesuturile gâtului. Lipsa unei cantități suficiente de apă duce la deshidratare. Procesul, chiar și într-un stadiu incipient, te poate seca de energie și te poate face să te simți obosit. De aceea, este esențial să știi câtă apă trebuie să consumi, în funcție de greutatea pe care o ai.

Iată câtă apă trebuie să bei pe zi în funcție de greutate!

O persoană care are 45 de kilograme trebuie să bea aproximativ 2 litri de apă pe zi, pe când una care are 130 de kilograme poate ajunge până la 5 litri de apă. Începând de la valoarea de 2 litri de apă pentru 45 de kg, poți afla care este cantitatea ideală pentru corpul tău adăugând 200 ml de apă/5 kg. În tabelul de mai jos vei afla care este cantitatea zilnică de apă indicată pentru greutatea ta.

tabel cantitatea zilnica de apa

Dacă nu poți consuma această cantitate în fiecare zi, poți să apelezi la câteva trucuri care să te ajute să te hidratezi. Unul dintre acestea este să bei un pahar de apă atunci când te trezești, înainte de a bea cafeaua sau ceaiul. De asemenea, ține o sticlă de apă sau un pahar plin lângă tine, din care să bei în fiecare oră. Dacă te-ai săturat să bei apă plată, o poți încerca pe cea cu arome. Poți să îți faci propria apă aromată acasă adăugând câteva felii de lămâie, de măr sau de castravete. De asemenea, și consumul de fructe este la fel de indicat.

De ce trebuie să mai ții cont atunci când consumi apă

Efortul fizic

Dacă faci sport sau participi la o competiție care te face să transpiri mult, trebuie să bei mai multă apă pentru a compensa pierderea acesteia prin transpirație. Adaugă cam 400-600 de ml la cantitatea zilnică recomandată pentru exercițiile scurte, care nu durează mai mult de o oră. Pentru cele care durează mai multe ore, ai nevoie de o cantitate dublă.

Exerciții intense

În timpul exercițiilor intense, este bine să consumi și băuturi bogate în sodiu, care vor înlocui pierderea acestei substanțe prin transpirație. Înlocuiește lichidele pierdute la finalul fiecărui antrenament.

vase cu apa

Mediul înconjurător

Căldura și umiditatea te pot face să transpiri mult mai mult, iar acest lucru necesită creșterea cantității de apă zilnice recomandate. Încăperile cu aer cald pot duce la deshidratare, deoarece prin piele se pierde o cantitate semnificativă de apă, chiar și pe timpul iernii. Mai mult, și altitudinile mai mari de 2,500 m pot crește frecvența urinării și respirația accelerată, lucruri care te fac să pierzi lichide mult mai rapid.

Anumite afecțiuni

Atunci când ai febră, diaree sau vomiți, corpul pierde o mare cantitate de lichide. În acest caz, trebuie să consumi mai multă apă. În alte situații, medicul tău îți poate recomanda anumite soluții orale care să te ajute să te rehidratezi.

Sarcină și alăptare

Femeile care sunt însărcinate sau care alăptează au nevoie de o cantitate mai mare de lichide pentru a se hidrata. O cantitate mai mare de lichide este necesară și atunci când are loc alăptarea. Institutul de Medicină recomandă ca o femeie însărcinată să bea cel puțin 2,3 l de lichide în fiecare zi, iar o femeie care alăptează minim 3,1 l.

pahar cu apa

De ce trebuie să te hidratezi corect

Hidratarea corectă te ajută să eviți multe probleme de sănătate, dar și anumite afecțiuni. O cantitate suficientă de apă consumată zilnic te poate feri de:

- obezitate;
- tensiune ridicată a sângelui;
- crampe musculare și dureri de articulații;
- senzație de slăbiciune și oboseală;
- piele uscată și boli de piele;
- dureri de cap și amețeală;
- palpitații;
- astm;
- colesterol ridicat;
- probleme digestive și constipație;
- boli de rinichi;
- îmbătrânire prematură.

Pentru a preveni aceste neplăceri, cantitatea recomandată de 2 l de apă pe zi trebuie neapărat adaptată în funcție de greutatea pe ai, dar și de ceilalți factori. Ține cont de aceste sfaturiși asigură-te că te hidratezi suficient.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.5 (7)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!