Greşeli pe care le faci când dormi

Luni, 31.07.2017
de Ionelia Olteanu

Fără îndoială, somnul este una dintre cele mai importante aspecte pentru a avea o viaţă sănătoasă. Corpul şi mintea au nevoie de odihnă pentru a reuşi să funcţioneze corespunzător. Printre uimitoarele beneficii pe care le are somnul se numără îmbunătăţirea memoriei, sporirea creativităţii şi a atenţiei, dar şi menţinerea unei greutăţi optime.

Cu siguranţă ți se întâmplă uneori să simţi că nu ai deloc energie, iar nopţile devin albe pentru că nu reuşeşti să te odihneşti cât ai vrea. Pe lângă problemele de peste zi care îţi copleşesc gândurile şi nu îţi permit să te relaxezi, este vorba şi despre câteva greşeli pe care le faci atunci când dormi şi de care nu îţi dai seama că te afectează.

fata intinsa pe pat

Greșeli pe care să le eviți pentru a avea un somn odihnitor

Obişnuieşti să dormi pe burtă

Deşi este un obicei foarte des întâlnit, această poziţie poate provoca unele probleme evidente, cum ar fi imposibilitatea de a respira corect. Ca să poți să dormi astfel, trebuie să îţi întorci capul într-o parte, răsucindu-ţi în mod inerent coloana vertebrală. Cu timpul, acest gest poate conduce la dureri de gât şi de spate. Pentru a-ţi îndrepta spatele şi implicit coloana, îndoaie cotul şi genunchii pe partea pe care obişnuieşti să întorci capul şi pune o pernă la subraţ şi în zona şoldului.

Consumi lichide înainte de culcare

Deși se spune despre consumul de lichide înainte de somn că te ajută să adormi, acest obicei te va face să te trezeşti noaptea mai des, ceea ce îţi va întrerupe ritmul. Cu cât vei bea mai multe lichide, cu atât mai rău vei dormi.

Nu ai o oră fixă de culcare

Dacă eşti în pat la ora 10 în fiecare seară de luni până joi, iar în weekend obişnuieşti să petreci până în zori, corpul tău va fi extrem de confuz şi nu va şti când să între în stadiul de veghe. Un program de somn bine stabilit va ajuta organismul să ştie când este timpul să dormi şi când trebuie să te trezeşti. Dimineţile tale vor fi mult mai uşor de suportat, iar tu te vei trezi mai repede.

Dormi mai mult în weekend

Crezi că poţi rezista în timpul săptămânii fără somn şi să recuperezi în weekend? Medicii spun că această soluţie nu funcţionează. Dacă ai un program haotic al somnului, acesta poate conduce la leziuni permanente ale creierului care îi compromit vigilenţa şi capacitatea de bună funcționare.

Mergi la somn cu stomacul plin

De fiecare dată când iei cina cu mai puţin de trei ore înainte de culcare, rişti să te confrunţi cu arsuri la stomac şi indigestie, în mod clar piedici care nu îţi vor permite să adormi. Este recomandat ca înainte de culcare să mănânci ceva uşor şi să eviţi alimentele grase, prăjite sau picante.

Dormi pe o pernă prea pufoasă

Incredibile pentru bătăile cu perne, dar îngrozitoare pentru spate în timpul somnului: așa ar suna descrierea pernelor pufoase! În mod normal, perna perfectă pentru un somn bun este cea care îţi ridică gâtul şi capul suficient încât să îţi menţină dreaptă coloana vertebrală. Este evident faptul că perna pufoasă nu face decât să te împingă într-o poziţie dăunătoare pentru corpul tău, aşa că trebuie să renunţi la ea.

Dormi cu telefonul lângă tine sau foloseşti computerul înainte de somn

Aceste tipuri de ecrane emit lumină albastră, care îţi afectează creierul şi interferează cu ciclul natural al somnului. Utilizarea telefonului este unul dintre cele mai grave obiceiuri: dacă primeşti un mesaj sau un mail la miezul nopţii, lumina pătrunde direct prin ploape, stimulând sistemul nervos şi creierul. Va fi mult mai greu să adormi şi nu vei mai reuşi să te odihneşti aşa cum trebuie. Recomandat ar fi să nu ţii telefonul în camera în care dormi. Dacă nu ai posibilitatea să faci asta, pune-l pe silenţios cu ecranul orientat în jos, pe o suprafaţă cât mai departe de pat.

Acestea sunt cele mai frecvente greşeli pe care le poți comite înainte de somn şi care nu permit organismului să se odihnească. Tu de care te faci vinovată?

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!