Iată ce alimente trebuie să eviți ca să nu te îngrași, în funcție de forma siluetei!

Luni, 10.04.2017
de Roxana R

Fiecare femeie are o anumită formă a siluetei, iar dacă vrea să arate bine și să aibă o greutate sănătoasă, trebuie să țină cont de acest lucru. Poate ai încercat să urmezi o dietă recomandată de o prietenă, dar nu doar că nu ai slăbit, dimpotrivă, parcă s-ar fi acumulat câteva kilograme exact acolo unde nu ai fi vrut!

De ce se întâmplă asta? Pentru că fiecare femeie are o anumită formă a siluetei și dieta trebuie adaptată în funcție de localizarea grăsimii. Dacă vei planifica un regim alimentar ținând cont de acest detaliu, vei slăbi fără probleme și vei ajunge repede la greutatea ideală.

Iată care sunt formele de siluetă și dieta recomandată pentru fiecare în parte!

1. Forma rectangulară

Dacă ai această formă a siluetei, înseamnă că ai șolduri înguste, talie nedefinită și sâni mici. Vestea bună este că ești suplă și te îngrași destul de greu, însă nu trebuie să te culci pe o ureche. Este important să ai o dietă echilibrată. Consumă mai multe proteine din plante și grăsimi sănătoase, cum sunt cele din somon, avocado și alune. Renunță la dulciuri și la fast-food și consumă doar alimente sănătoase. Alege carbohidrați complecși, proteine, nuci, mult ulei de măsline, fructe și verdețuri.

2. Forma rotundă (sau tip măr)

Această formă a siluetei predispune la îngrășare mai ales în zona de mijloc a corpului. Pentru a stimula metabolismul, trebuie să mănânci zilnic 5-6 porții mici de mâncare. Alege alimente bogate în fibre, dar și fructe și legume care conțin vitamina C. Această vitamină reduce nivelul de cortizol din corp, care stimulează acumularea de grăsime. Poți consuma și probiotice, ca să ajuți la reglarea tranzitului intestinal. Trebuie să eviți alimentele care produc inflamație, cum sunt produsele fast-food, pâinea și anumite legume.

 grafica forma siluetei

3. Forma de triunghi (sau tip pară)

Silueta de tip pară presupune șolduri mai late decât bustul. Astfel, ai tendința să te îngrași în zona șoldurilor și a coapselor. Trebuie să eviți alimentele foarte sărate și carbohidrații rafinați, cum sunt pâinea, pastele făinoase și orezul. Este bine să consumi mai multe proteine, carne, ouă, pește și multe fructe. Pepenele roșu și ananasul ajută la detoxificarea organismului și accelerează metabolismul. Poți bea ceai verde pentru eliminarea toxinelor! Este bine să mănânci multe alimente bogate în fibre insolubile, care reduc nivelul de estrogen din corp.

4. Forma de clepsidră

Dacă ai această formă a siluetei, vei depune grăsime uniform pe corp și vei avea o talie bine conturată. Totuși, dacă nu ai o dietă corectă, vei reține imediat apa și te vei îngrășa. Trebuie să mănânci multe legume, fructe și grăsimi sănătoase. Evită neapărat carbohidrații rafinați, precum pâinea albă, orezul și pastele făinoase. Este bine să eviți dulciurile și să le înlocuiești cu cereale integrale.

Calculează-ți greutatea ideală după formula Lorentz!

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3 (5)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!