Opt alimente care cresc tensiunea

Redactor Andreea Baluteanu

Bolile cardiovasculare nu ne provoacă fiori de teamă la fel de puternici precum cancerul, dar adevărul este că ele ar trebui să ne populeze coşmarurile la fel de des precum neînduplecata afecţiune, deoarece provoacă mai multe decese, ucigând lent, dar sigur.

Iar una dintre cele mai pregnante cauze ale apariţiei lor o reprezintă o alimentaţie neadecvată, plină de alimente care cresc tensiunea. Sodiul reprezintă principalul inamic la adresa presiunii echilibrate a sângelui, dar nu doar sarea de masă ar trebui să te preocupe. Acest ingredient este ascuns, în cantităţi îngrijorătoare, chiar şi în alimente în care nu i-ai fi suspectat prezenţa.

Descoperă în galerie opt alimente de care trebuie să te fereşti, deoarece cresc tensiunea şi pot cauza, în timp, afecţiuni cardiovasculare periculoase, care nu au nimic de-a face cu o inimă frântă!

Află de aici şi ce înseamnă dacă ai tensiunea diferită la braţe!

Sare de mare

Sare de mare

O linguriţă de sare conţine aproximativ 2300 mg de sodiu şi este considerată a fi maximumul permis pe zi pentru o persoană fără probleme de sănătate, depăşind însă cele 1500 de mg pe care U.S. Dietary Guidelines le recomandă celor cu probleme cardiace. Îngrijorător este faptul că s-a propagat preconcepţia că sarea de mare, fiind mai sănătoasă, poate fi consumată în cantităţi mai mari. Experţii subliniază însă că toate tipurile de sare conţin la fel de mult sodiu, singura diferenţă fiind legată de volumul lor: sarea mai grunjoasă ar putea, într-adevăr, să fie consumată în cantităţi mai mici, prin prisma unui joc al subconştientului.

Lactate

Lactate

Cine ar putea suspecta nevinovatul lapte, alb ca zăpada, că ne poate provoca probleme cardiace? Lactatele conţin sodiu în mod natural, fiind estimat că un pahar de lapte low fat include aproxmativ 100 mg de sodiu. Brânzeturile sunt şi mai periculoase, integrând şi sodiu adăugat ulterior; dintre ele, mozzarella, emmental ;i sortimentele elveţiene sunt considerate a fi cele mai puţin problematice. Nutriţioniştii ne avertizează însă să citim mereu eticheta acestor alimente care cresc tensiunea, pentru a fi în deplină cunoştinţă de cauză!

Peşte şi fructe de mare congelate

Peşte şi fructe de mare congelate

Auzim mereu cât de sănătos este peştele, dar trebuie să fii conştientă că acest adevăr nu este general valabil. Nu putem reproşa nimic peştelui proaspăt, dar se pare că cel congelat include, aşa cum te aşteptai, sodiu, pe lângă cel prezent în stare naturală. Ca să îţi faci o idee, discutăm despre o diferenţă de peste 300 mg; de exemplu, în cazul creveţilor: 224 mg/100 g în stare proaspătă versus 566 mg/100 g congelat.

Sandvişuri

Sandvişuri

Ţi-e foame, dar nu vrei să pierzi punctul culminant din serialul tău preferat, aşa că îţi prepari repede un sandviș, pe care îl devorezi pe canapea. Câte dintre noi nu se regăsesc în acest gest? Aduci însă în ecuaţie mezeluri, bogate nu doar în sodiu, dar şi în nitraţi şi conservanţi, pâine şi, probabil, câteva brânzeturi. Nu bifezi însă puncte la sănătate nici măcar dacă incluzi carne de pui, mai ales dacă ai cumpărat-o de la rotiseria din supermarket, cu conţinut adăugat de sodiu. De asemenea, nu uita să iei în considerare şi diversele tipuri de dressing, la rândul lor „doldora” de sodiu.

Articolul urmator Bărbații au spus pe nume lucrurilor! Acestea sunt cele opt secrete importante pe care le au și femeile nu au habar de ele

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.0 (22)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.