Este foarte important să respecți ceea ce spui. Spre exemplu, dacă spui că vei finaliza un proiect până vineri, dar joi apare altceva și trebuie să amâni proiectul, colegilor nu le va păsa că tu nu îți vezi capul de treabă. Pe viitor se vor gândi de două ori înainte să creadă ceea ce le promiți.
Dacă trebuie să conduci o echipă de oameni, este foarte important să trasezi niște sarcini foarte clare. Este nevoie să te faci înțeles și să nu tragi la răspundere oamenii dacă nu i-ai instruit înainte. O echipă eficientă se bazează pe sinceritate!
Psihologii spun că anumite gesturi faciale pot fi percepute ca semne de neîncredere. Specialiștii spun că un zâmbet forțat ar trebui să te facă să îți pui semne de întrebare în ceea ce privește sinceritatea celuilalt.
„Regula de aur” spune că este bine să îi tratezi pe ceilalți exact așa cum îți dorești să fii și tu tratată. „Regula de platină”, în schimb, spune că este mai bine să îi tratezi pe ceilalți așa cum își doresc ei. Este bine să fii atentă la dorințele celor din jur și să le acorzi încredere că totul va fi bine!
Într-o companie există aproape mereu o persoană care pare mereu drăguță și înțelegătoare, este perfecționistă și își dorește ca treaba să meargă ca pe roate. Specialiștii spun însă că aceste trăsături sunt semne că nu ar trebui să ai încredere în acea persoană, pentru că ar putea să aibă interese ascunse față de cei din jur.
Expresii de genul „voi încerca”, „o să fac tot ce pot”, „nu pot promite acest lucru” te poziționează din start ca fiind o persoană nesigură. Dacă tu nu ai încredere în tine, de ce ar avea alții?
Faptul că ești o fire sceptică te face să pari de încredere. În schimb, dacă ești dispusă să dai crezare spuselor celorlalți, înseamnă că ești o fire sinceră, căreia îi place corectitudinea.